Пътниците на морските летища се увеличават
Столичната аерогара изостава по някои показатели от Бургас и Варна


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Пътниците на летищата във Варна и Бургас нарастват. Това се вижда от отчета на концесионера Fraport за трафика за деветмесечието на 2013 г. През бургаската аерогара са преминали 4.6% повече пътници спрямо същите месеци за изминалата година и достигат 2.432 млн. души. Във Варна увеличението е по-голямо – 7.3%, а пътниците са 1.228 млн. души.
Така двете черноморски летища, взети заедно, изпреварват летище София по брой на пътниците с около 1 млн. души, като само това в Бургас се движи с около 250 хил. след София. Трябва обаче да се вземе под внимание, че те са предимно сезонно заети и столичната аерогара може да навакса през последните месеци.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Нагледен пример за разликата между частното и държавното управление. 1,7 млн. годишна печалба за единственото летище на столицата на средноголяма държава от ЕС, с два терминала, със сума заварени по наследство т.е. отдавна отчислени за счетоводни цели активи и нов терминал, за който средствата бяха наполовина подарък от програма ИСПА. Накрая 1,7 млн. печалба - супер направо! Да не са го обединили междувременно с БДЖ, с цел "перспективното в системата да подпомогне социално закъсалото, защото пазарът е изкривен и трябва държавата да го изправи"?
В съседната на летището постройка на РВД нещата не са по-розови, там 163 милиона лева годишни въздушни такси за прелитане над наша територия, при нула материални разходи, се плячкосват еждгодно до степен такава, че накрая едвам връзва нулата. Мисля, че само фонд "Работна заплата" изяжда 2/3 от приходите, като повечето работници са подставени лица и имат задачата да убият 8-те часа без да отговарят на въпроси, а накрая на месеца да си отчетат възнагражденията от по 20 хиляди лева на партийната каса, която ги е поставила.
туризмът му е майката !!!
Столичната аерогара изостава по някои показатели от Бургас и Варна
........
Не само аерогарата, въобще София изостава, въпреки че целокупният републикански бюджет се излива само там, а Варна е осатвена на самотек.
Геополитика, столицата лежи на задника на географията, няма кой да мине оттам, пък и за какво?
Варна и Бургас са порти към Света, широкият, не шопският.
Какви глупости пишете чак се просълзих.
Вижте какви полети има от Варна по редовни линии и да ги сравним на 6 месечни периоди,летище Пловдив може и да излезе на второ място след летище София.Един от проблемите на Варна е трудния достъп,то полети,пътища,влакове трагедия пътуваш винаги 6часа-това е
много обичам такива изказвания......летищата по морето били изпреварили летище софия, края на септември месец....
pretty fucking obvious !!
след края на летния сезон, когато всъщност е пика на моерските летища, обслужвани главно от чартъри
шо не направите статистиката април месец, а?
До коментар [#4] от "nogica":
По-скоро можем да се просълзим от твоите глупости. Догодина още по-добре да бъде!
До коментар [#6] от "Карамазова":
Може и да е много удобно да пътуваш Варна -София със самолетче,но направи връзка с редовните сутрешни полети за Европа и тогава се просълзявай от глупостите ми или като кацнеш се добери до Варна.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход