"Нестле България" ще наеме 330 младежи до 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нестле България" ще наеме 330 младежи до 2016 г.

За нас е морален дълг да подпомагаме развитието на младите хора, коментира изпълнителният директор на "Нестле България" Хуан Карлос Пералехо

"Нестле България" ще наеме 330 младежи до 2016 г.

Още догодина компанията ще назначи на работа 50 души, а на стаж още 60 като част от инициативата си за насърчаване на младежката заетост

13114 прочитания

За нас е морален дълг да подпомагаме развитието на младите хора, коментира изпълнителният директор на "Нестле България" Хуан Карлос Пералехо

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Накратко за "Нестле България"

Nestle стъпва на българския пазар през 1994 г. с придобиването на най-големия производител на шоколадови и захарни изделия в страната "ШЗИ София". Към момента около 80% от производството е предназначено за износ в над 30 държави.

През 2006 г. компанията стана собственик и на фабрика за сладолед във Варна. Близо 50% от производството й в момента се изнася основно в държави от балканския регион.

Инвестициите на компанията възлизат на 147 млн. лв. за периода 2004-2013 г.

Приходите на "Нестле България" за 2012 г. са били 333.5 млн. лв.

В момента за компанията в България работят над 1500 служители.

До 2016 г. "Нестле България" ще наеме на работа или стаж общо 330 млади хора от цялата страна на възраст под 30 години. Предвижда се през всяка една от следващите три години да бъде създавана постоянна или сезонна заетост на 50 души, а други 60 да могат да започнат стаж.

Това съобщи изпълнителният директор на компанията Хуан Карлос Пералехо при представянето на българското участие в европейската инициатива на Nestle за насърчаване на младежката заетост – Nestle Needs YOUth. Корпорацията пое ангажимент да създаде 20 хил. работни места за младите хора (от които 10 хил. за нови служители и 10 хил. за стажанти) в цяла Европа за периода 2014-2016 г.

Първи стъпки

Позициите, на които ще бъдат наемани млади хора, ще обхващат всички сфери на дейност на компанията, коментира Биляна Георгиева, мениджър "Човешки ресурси" в компанията. На практика те могат да бъдат в областта на производството, маркетинга, финансите и т.н. в зависимост от конкретните нужди към дадения момент. Ще бъдат назначавани хора както в софийския офис и фабрика за шоколадови продукти и бисквити, така и във фабриката за сладолед във Варна.

Изискванията към кандидатите са или да са в процес на завършване, или току-що да са завършили висшето си образование, за да могат да се възползват максимално от възможността да натрупат практически опит. Наетите младежи ще получават заплата, която ще съответства на възнагражденията, получавани от останалите служители на съответната длъжност, коментира Георгиева. Стажовете също ще бъдат платени, но от компанията не конкретизираха сумата. Обявите за работа и стаж ще бъдат отправяни чрез сайта и Facebook страницата на "Нестле България".

На практика и досега компанията имаше активна стажантска програма, макар и в доста по-малки мащаби. Справката показва, че летен стаж вече са изкарали 150 души, а по-дългосрочен - 82, като от тях 84% са намерили дългосрочно кариерно развитие в "Нестле България". За сравнение - общият брой на служителите в компанията е над 1500 души.

Помощ от държавата

Решаването на младежката безработица зависи от бизнеса, а правителството трябва да създаде благоприятни условия за неговата работа, коментира вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева при представянето на инициативата. Тя даде висока оценка на проекта на компанията и изрази надежда, че и други фирми ще бъдат вдъхновени от примера им, а държавата ще се опитва всячески да ги подкрепя.

В новата оперативна програма за развитие на човешките ресурси са предвидени мерки за подкрепа на стажуването и провеждането на обучения на служителите, от които ще могат да се възползват както "Нестле България", така и други фирми с подобни проекти, коментира зам.-министърът на труда и социалната политика Росица Янкова. Тя допълни и че в момента се работи по проект за уреждане на статута на стажантите.

Накратко за "Нестле България"

Nestle стъпва на българския пазар през 1994 г. с придобиването на най-големия производител на шоколадови и захарни изделия в страната "ШЗИ София". Към момента около 80% от производството е предназначено за износ в над 30 държави.

През 2006 г. компанията стана собственик и на фабрика за сладолед във Варна. Близо 50% от производството й в момента се изнася основно в държави от балканския регион.

Инвестициите на компанията възлизат на 147 млн. лв. за периода 2004-2013 г.

Приходите на "Нестле България" за 2012 г. са били 333.5 млн. лв.

В момента за компанията в България работят над 1500 служители.

До 2016 г. "Нестле България" ще наеме на работа или стаж общо 330 млади хора от цялата страна на възраст под 30 години. Предвижда се през всяка една от следващите три години да бъде създавана постоянна или сезонна заетост на 50 души, а други 60 да могат да започнат стаж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    sephiroth avatar :-|
    Oberyn

    Явно можело.

  • 2
    ktbnakude avatar :-|
    .......

    [quote#0:"Дн"] "Нестле България" ще наеме 330 младежи до 2016 г. [/quote]

    2016 год........значи скоро ,
    при това цели 330 младежи
    значи докъм 2055 год ще се преборим с безработицата

  • 3
    brick40 avatar :-|
    bricky

    До коментар [#2] от "Неподострен":

    Какви глупости пишеш?

  • 4
    socialen avatar :-|
    socialen

    Браво!

    Всеки, който даде шанс на младите хора да се развиват и да са полезни за себе си и за обществото, заслужава уважение.

  • 5
    ktbnakude avatar :-P
    .......

    [quote#3:"bricky"]Какви глупости пишеш?[/quote]

    имаш право да живееш в Бъдеще време ,

    лошото е , че такива като теб имат право на глас на избори

    освен ако не си служител на Нестле-тогава те разбирам

  • 6
    brick40 avatar :-|
    bricky

    До коментар [#5] от "Неподострен":

    Какво бъдеще време, какво право на глас на избори? Една частна компания говори за плановете си, свързани с младежите на пазара на труда в следващите няколко години. А ти правиш някаква невъзможна екстраполация за преборване на безработицата след 42 години?!?! От изходната информация изобщо не следва твоя извод....

  • 7
    ktbnakude avatar :-P
    .......

    До коментар [#6] от "bricky":

    ако беше подминал поста ми...
    щеше да ти е лесно

    иначе си прав , че глупости говорят глупавите хора

  • 8
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    Като чух Нестле и нещо изплува в паметта ми, че не бяха работодател-мечта.

    Като се поразрових малко и попаднах на следната тема за тях

    http://www.bgrabotodatel.com/company.php?id_firm=74

    Доста интересни неща се пишат за тях, а рейтинга им на работодател е доволно отрицателен.

  • straw_sec

    3 in 1 Coffe

    "Добро утро" - гледам аз рекламата за бисквитки и разбирам - време е за следобедна закуска. А дали да не ги опитам с това, което беше "неочаквано добра комбинация". Взееемам внимателно пакетчето и се опитвам да го скъсам както преди. Но ужас, пакетчето упорито се измъква между пръстите ми и оставайки цяло, целеничко ми се смее: - Бачо, днес ще закусваш без кафенце! Брей да му се не види - кахъря се аз - дали нещо са ми се повредили пръстите? Оказа се, че фолиото е сменено и без ножица, май няма как да достигна съдържанието.

    Ех, криза - въздъхвам - но поне ще се порадвам на старият добър смесено-млечен вкус на това извънредно вкусно кафенце. Но уви... При първата глътка се усеща - липсва аромат, вкусът е значително по-кисел и от там - липса на благотворното алкализиране, подчертавало някога благородното въздействие на световната марка. Ами да - спомних си аз едно анимационно човече - рекламата за ниската цена на едно пакетче е повлияла. След като държат на ниска цена, а поддържането на качеството е свързано с повишени разходи - явно страничните ефекти за BG потребителя ще са такива. И както казват маркетолог-мърчандайзерите: какъвто потребителят, такъв и продуктът.

    Хайде наздраве... "тия круши от къде ги взимате" - "купуваме ги бай Ганьо". Първо отстъпваме от удобството и качеството, а по нататък какво... да не изпуснем влака - Nestle вече закри един завод в Румъния. Какво като пакетчето стане 43 стотинки - българите сме си кафеджии, а кой е казал, че цялото пакетче може да се ползва за едно кафенце, а не за две?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK