Daimler засилва партньорството с китайската Beijing Automotive
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler засилва партньорството с китайската Beijing Automotive

Reuters

Daimler засилва партньорството с китайската Beijing Automotive

Германската компания се опитва да навакса изоставането от конкурентите си на китайския пазар

2961 прочитания

Reuters

© Reuters


Автомобилният концерн Daimler ще търси съживяване на операциите си в Китай чрез сътрудничеството с държавната Beijing Automotive Group, обявено тази седмица, съобщи Reuters. С този ход германската компания ще се опита да навакса изоставането от основните си конкуренти BMW и Audi на най-бързо разрастващия се пазар за луксозни автомобили.

Производителят на марката Mercedes-Benz се надява партньорството да спомогне за подобряване на отношенията с местните дилъри, които пострадаха заради опитите на компанията да увеличи продажбите си за сметка на печалбите на разпространителите. Според прогнозите Китай ще измести САЩ като най-голям пазар за луксозни превозни средства към края на десетилетието.

Съвместни предприятия

Daimler ще плати 625 млн. евро за 12% от подразделението на Beijing Auto BAIC Motor, като освен това ще получи две места в управителния съвет. "Да, имаше неразбирателства и разочарования, но възвръщаме инерцията си. Аз съм много окуражен и позитивен за бъдещите перспективи в тази страна", заявява изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетче.

Според условията на сделката делът на китайската компания в сега съществуващото производствено съвместно предприятие ще бъде увеличен до 51%, а Daimler от своя страна ще получи идентичен мажоритарен дял в търговския им джойнт венчър. Досега разделението на акциите в двете съвместни предприятия е било 50 на 50.

В понеделник Daimler сложи край на традицията да произвежда двигатели само в Германия, след като откри завод в Пекин съвместно с китайския си партньор. Германската компания обяви, че предвижда да произвежда около 250 000 четири- и шестцилиндрови двигателя годишно, които ще се монтират в моделите на Mercedes-Benz, направени в Китай.

Изоставане от конкурентите

Ако през 2010 г. продажбите на Mercedes-Benz и BMW са били на идентични нива, то три години по-късно Daimler вече изостава сериозно. Към октомври тази година Mercedes-Benz е продал общо 186 267 превозни средства в Китай, което представлява 9% ръст на годишна база. За същия период BMW е реализирала 317 822 продажби, което е с 27% повече от същия период на миналата година.

Audi от своя страна е продала 358 200 автомобила за първите 10 месеца на годината, с 6% повече от 2012 г. Изпълнителният директор на Daimler отбелязва, че извън Китай компанията продава повече коли от Audi и е близко до BMW. "За да постигнем заложените цели към 2020 г., трябва да се изравним с конкурентите си на китайския пазар", заявява той.

Освен представянето на нови модели компанията трябва да положи усилия за подобряване на отношенията с местните дилъри. Първа стъпка към това беше намаляването на заложените цели за продажбите до по-реалистични нива. Процесът обаче ще отнеме време, особено предвид острото писмо, изпратено до дилърите през февруари от директора по продажбите в Китай Николас Спекс. В него той обвинява разпространителите в "отпуснатост" и безразличие към развитието на марката.

Автомобилният концерн Daimler ще търси съживяване на операциите си в Китай чрез сътрудничеството с държавната Beijing Automotive Group, обявено тази седмица, съобщи Reuters. С този ход германската компания ще се опита да навакса изоставането от основните си конкуренти BMW и Audi на най-бързо разрастващия се пазар за луксозни автомобили.

Производителят на марката Mercedes-Benz се надява партньорството да спомогне за подобряване на отношенията с местните дилъри, които пострадаха заради опитите на компанията да увеличи продажбите си за сметка на печалбите на разпространителите. Според прогнозите Китай ще измести САЩ като най-голям пазар за луксозни превозни средства към края на десетилетието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    И тук се усетиха. Ще засилваме федерализацията на ЕС, щом сами по себе си германците немогат......


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.