Comverse ще си сътрудничи с университетите за подготовката на кадри
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Comverse ще си сътрудничи с университетите за подготовката на кадри

Вицепрезидентът на Comverse Дени Бернар (вдясно) откри развойния център на компанията в София |

Comverse ще си сътрудничи с университетите за подготовката на кадри

Компанията за телеком софтуер представи в България официално един от най-големите си развойни центрове

Юлиян Арнаудов
5542 прочитания

Вицепрезидентът на Comverse Дени Бернар (вдясно) откри развойния център на компанията в София |

© Comverse


Американската компания за телеком софтуер Comverse обяви, че ще работи с българските университети за развитието на софтуерни кадри в страната. В сряда тя представи новия си развоен център (R&D) в София, който е един от най-големите на фирмата.

"Като част от една международна компания искаме да повишим квалификацията на нашите специалисти тук и да инвестираме в тяхното кариерно израстване. Освен това работим с университетите за развитието на софтуерните кадри в страната", заяви Катлийн Харис, вицепрезидент на Comverse, която отговаря за развитие на човешките ресурси.

В момента дружеството води преговори и предстои да подготви конкретни проекти. От американската компания имат намерение да си сътрудничат с висшите заведения и вече са влезли в контакт с няколко университета, коментира пред "Капитал Daily" Мирослав Младенов, генерален директор на Comverse в България. Според него засега компанията не изпитва затруднения с намирането на квалифицирани кадри.

Бързо разширяване

Развойният и експертен център на компанията започна работа през лятото и в момента разполага със 110 служители. Comverse се занимава с разработването, продажбата и внедряването на специализиран софтуер за телеком сектора. Основни клиенти й са повечето големи мобилни оператори като Vodafone, TeliaSonera, Telefonica, AT&T, Verizon, China Telecom и др. Развойният й център в България се фокусира именно върху писането на подобни програми. Втората задача на българското звено е да участва в целия процес по доставка, внедряване и поддръжка на решенията на компанията за клиенти от България, Европа, Близкия изток и Африка (регион EMEA).

Още през октомври Comverse обяви намерението си да удвои персонала си в българското звено в рамките на следващата година и така то да надмине 200 служители. Основно ще се търсят висококвалифицирани ИТ специалисти – програмисти, софтуерни инженери и консултанти. Компанията разполага с общо 22 офиса в EMEA, като единствено звената в София и Париж се ползват за регионални оперативни и развойни центрове. Третият подобен за компанията се намира в Бостън. 

Защо България?

"Избрахме България заради близостта на страна до нашите стратегически пазари и достъп до огромен брой отлично подготвени професионалисти, с които регионът е известен", коментира Дени Бернар, вицепрезидент на Comverse, който отговаря за EMEA региона. "Местното звено се намира в сърцевината на стратегията ни за растеж."

От компанията не коментираха колко е размерът на инвестицията до момента в България, но обявиха, че работят от една година по изграждането на местния развоен център. Същевременно заместник-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева, която присъства на събитието, обяви, че "ИТ индустрията е един от секторите с най-голяма добавена стойност в България и който генерира значителна част от БВП". Тя допълни, че правителството се стреми да насърчава инвестициите в тази област.

Американската компания за телеком софтуер Comverse обяви, че ще работи с българските университети за развитието на софтуерни кадри в страната. В сряда тя представи новия си развоен център (R&D) в София, който е един от най-големите на фирмата.

"Като част от една международна компания искаме да повишим квалификацията на нашите специалисти тук и да инвестираме в тяхното кариерно израстване. Освен това работим с университетите за развитието на софтуерните кадри в страната", заяви Катлийн Харис, вицепрезидент на Comverse, която отговаря за развитие на човешките ресурси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    dimitarcho avatar :-|
    dimitarcho

    Браво!

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Хареса ми частта за "огромен брой отлично подготвени професионалисти". Да не ние е объркал с доклад за Индия или това определение е добавено от преводача/журналиста?

  • 3
    dimitarcho avatar :-|
    dimitarcho

    До коментар [#2] от "daskal1":
    Не се е объркал!Българските програмисти са много много по-добри от индийските.

  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    "Огромен брой"? Не говоря за качеството...

  • 5
    lonely_ninja avatar :-|
    Georgi Velev

    Ми не, друга е целта
    Да се намери некое лапе, което да си го моделираме само за нашта форма, та да не може да избега после и да седи и да баци за 1500 лева.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    xyha avatar :-|
    xyha

    До коментар [#2] от "daskal1":
    До коментар [#3] от "dimitarcho":

    А и инфраструктурата е по-добра в бг . Каквото и да си говорим , пътища , летища , сгради и кабели са по-важни от човешкия ресурс - който може да се внесе или изнесе :-/



  • 7
    forrestgump avatar :-|
    Forrest Gump

    фирмата е всъщност израелска, не американска. ИТ аутсорсинга в България се превърна в нещо като Елдорадо - от целият свят се надпреварват да идват и да се разрастват. естествено тук са само техническите позиции - в международното разделение на труда на на нас ние е отредено да сме изпълнители - спускат ти заданието от чужбина, или още по-зле - спускат ти процеса и системите за обслужване на клиенти и действайте. слагат и по някой и друг шеф да стяга редиците и да търси колкото се може повече хора да работят за колкото се може по-малко пари. работата е тип: работи, недей много да мислиш и да задаваш въпроси - мисленето е за другите позиции които са другите офиси на компанията.
    в централите в Лондон, или в САЩ се пият кафето, клатят си краката, ходят по срещи, конференции, взимат по $100 000 заплати, а тук да работят маймуните за по 500 (в кол центровете) и по 1000-2000 евро на месец (за техническите позиции), а в чужбина за същото се плаща 3 пъти повече. в ЕС сме, а заплатите са като в Индия.

  • 8
    slon avatar :-|
    slon

    До коментар [#7] от "Forrest Gump":

    Спокойно, като стане достаъчно скъп труда тука и намерят добър подизпълнител някъде другдаде по света, ще си тръгнат и в България вече няма да взимат и тези заплати, които взимат сега.

    Отделен е въпрост, защо няма изпълнение на поръчки за български фирми... може би щото няма индустрия, която да ги прави тези поръчки...

  • 9
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не само това. Като оставим настрани емоциите от типа "от Витоша по-високо нема", България няма критична маса от специалисти и производствени мощности които да са в състояние да отговорят на потребностите на голям пазар. Затова Оракъл работи с индийски софтуерни фирми, ризи и дрехи за масовия купувач се шият в Индия, Бангладеш и Пакистан, и т.н. България трябва да търси ниши в по-ексклузивните производства, и някои у нас го правят доста успешно. Сравнително малка израелска фирма е ОК, Русия стана скъпа за тях, а и имаме добра история от преди 9-ти 1944.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK