Монополът е гладен
Крехкото равновесие на телевизионния пазар дава всички признаци да се сгромоляса


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Рекламен пазар
През 2012 г. брутният обем на рекламния пазар се е увеличил с малко над 8%, но в действителност инвестициите са намалели с 1% спрямо 2011 г., според председателя на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов. Медия агенция "Пиеро 97," която традиционно подготвя годишните доклади за обема на рекламния пазар, оценява нетната стойност на сектора през 2012 г. на 710 млн. лв., или с 1.3% под нивото за 2011 г. През първите три месеца на 2013 г. инвестициите в тв реклама всъщност са се свили.Повече от 70% от рекламните инвестиции отиват в телевизия и основно се разпределят между bTV, Нова, БНТ и ТВ7. Другите телевизии си разпределят 7%.
По принцип от 2008 до 2012 г. според докладите на "Пиеро 97" рекламният пазар постоянно се свива. Първият голям спад е отчетен 2008-2009, когато се е свил с 27.3%. Ако през 2008 г. нетният рекламен бюджет е бил 526.23 млн. лв., то през 2012 вече е вече 305.39 млн. лв. според данните на "Пиеро 97" за пазара.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
28 коментара
По-голяма глупост не бях чувал.Държавата щяла да задължи телевизиите да си качват каналите на мултиплексите,това е такава измишльотина,че няма повече на къде.Нито държавата ще се занимава с това,нито може да го направи.Проблема си е на мултиплексите,ако не могат да си осигурят достатъчно канали,явно не предлагат достатъчно добри условия.А и телевизиите още е рано да се убедят в предимствата да се излъчват безплатно,защото цифровизацията току що стартира.Като за начало девет канала не е никак зле за хората които не могат да си позволят да плащат за телевизия,а в бъдеще особено при тази битка за всеки зрител със сигурност ще има и други канали които ще сметнат,че е добра идея да се качат на мултиплексите.
Управляващите орязаха БНТ-то па ше се месят и на частниците ,що за дивотия ?Пълна некадърност ,неграмотност ,некомпетентност това е заразна ...БСП-то...
"една от основните телевизии плаща на "НУРТС диджитъл" около 15 млн. лв. годишно за излъчване на три програми, при положение че преди за аналогово разпространение на една такава е давала малко над една трета от тази сума."
Нищо не разбирам. Как от това дето сте го написали, следва че има високи монополни цени сега? 15/3 = 5м на програма сега, преди малко над 15/3 = 5м. Т.е. сега плащат по малко?
До коментар [#4] от "Куклен театър "Правителство 89"":
Преди капацитетът е бил около 5 програми т.е. 5х5=25млн. Сега капацитетът е 30 т.е. 30х5=150млн. Според елементарните пазарни закони увеличеното предлагане - в случая технологично, трябва да води до намаляване на цената, особено ако няма увеличено търсене. Случаят е точно такъв.
Още една причина за намаляване на цената е увеличената конкуренция УЖ! Това, че преди е имало един оператор, а сега има поне два работещи а на теория 3-5 с лиценз... трябва да намали още цената, но това очевидно не става!
Трета причина - ако си плащал за едно и започнеш да плащаш за три трябва да получиш търговска отстъпка :-) Освен ако не работиш в монопол, какъвто уж няма.
50 милиона евро инвестиции, 43 милиона лева приходи за 9М. Солидна печалба. Як бизнес си е уредил пича.
Бумеранга се връща, както всички изкривени неща в БГ. Сателитните и кабелни оператори трябва да предлагат основно свои ТВ-канали а не да взимат на готово "безплатни" ТВ. В една нормална държава всяка телевизия която печели от реклами има огромен интерес да си разпространява рекламите безплатно и възможно до най-много хора.
У нас хем операторите лакоми и некадърни, хем телевизиите искат да сучат от две цици (реклами и разпространители). Да ама така не става!
Телевизиите сами са си виновни за липсата на приходи, защото унесени в обслужването на мафията, превърнаха България в едно изостанало бедно гето, в което не може да се прави никакъв нормален бизнес и да се увеличава националното богатство.
Другите най-виновни, разбира се са политиците, които допуснаха създаването на медийни монополи с надеждата, че ще ги обслужват и държат на власт, ще прикриват престъпленията им, а пък то се оказа че напоследък медиите и политиците са на път взаимно да се изядат обвинявайки се кой е по-корумпиран.
Страхът на политическата класа да преследва престъпленията на телевизия като БТВ показва, че преяждането с медийна власт на такъв тип медия с престъпен мениджмънт е заплаха за националната сигурност на България а и на други държави от ЕС.
Все пак добрата новина е че вече телевизиите не са фактор в обществения живот и събитията развили се в България през последната една година бяха движени изцяло от комуникация чрез други медии
Мустака вложи невероятни пари и усилия, за да монополизира мултиплексите.
Сега е с ръчичка в дупето и никой не ще да му ги ползва, съответно и чака държавна намеса, за да спечели пари. Типично за едрия, мутренски български бизнес - ако махнеш държавата от уравнението ще умре за минути... :)
........................; )
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.