Имаме потенциал да минем Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Имаме потенциал да минем Facebook

Основателите на SCI Станчо Рангелов (вдясно) и Светослав Петров: "Няма пирамида с данъчно приключване"

Имаме потенциал да минем Facebook

Основателите на Save Company International Станчо Рангелов и Светослав Петров пред "Капитал"

34605 прочитания

Основателите на SCI Станчо Рангелов (вдясно) и Светослав Петров: "Няма пирамида с данъчно приключване"

© Цветелина Белутова


Да започнем отначало. Картите за отстъпки ли са вашият продукт?

Станчо Рангелов: Ние не продаваме карти. Естествено те си имат своята цена, но ние никъде не издаваме фактура за Save Card. Когато купувате телевизор, не ви издават фактура за екрана. Save Card е част от нашия продукт, т.нар. Добре дошли пакет.

Какво продавате тогава?

СР: В "Добре дошли пакет" освен персонализираната карта ние даваме достъп до онлайн платформа с разнообразни и различни по вид услуги, която се обслужва 24 часа от нашия съпорт отдел. Има дни, когато се регистрират по 1000 души на ден, интересът е много голям. Светослав Петров: Ето тази неделя имахме 2200 човека в "Международен панаир Пловдив", които станаха свидетели на интегрирането на нова програма от услуги - Save of the day. В тази нова програма всеки, който се регистрира свободно на сайта на Save Company, има възможност да пазарува с невероятните отстъпки в различните търговски обекти. В зависимост от потреблението си клиентите ни могат да имат и допълнителен Cashback.
СР: Защо нито една карта, която влиза на пазара, не е успешна? Защото хората акцентират върху картата, а човек последното нещо, за което мисли, е да си използва картата. Бумът, който се случва при нас е, защото направихме картата част от един голям пакет от услуги. СП: Нашите продукти са четири – "Добре дошли пакет" и Бизнес центрове 1, 2 и 3. Спецификациите им са описани в общите условия. Ние продаваме софтуерен продукт като услуга. На всеки един потребител ние предоставяме личен уебсайт, както и личен онлайн офис, където в реално време може да проследява покупките си. Чрез тях клиентът може да използва множество авторски права и интелектуална собственост на компанията, както и маркетингови инструменти, и да развива свой собствен бизнес.

СР: Имаме много сериозни опоненти, които не искат компанията да съществува, особено извън България. Постараха се през последните две години, особено тази година и края на миналата, да направят всичко възможно, за да ни спрат.

Кои са те?

СР: Може ли да си представите до този момент да се напишат "300 статии" и никой дори да не звънне да пита: "Абе хора, вие пирамида ли сте?" "Не." "Ами защо не сте?" "Ами не сме, защото така и така…" "Вие секта ли сте" - "Не."… "Ами не сме, защото така и така…"

СП: Проблемът е в цинизма, с който сме заобиколени. Създават се негативни новини и хората се хранят с тях, с предразсъдъци, с предубеждения, състояние, което не довежда до нищо добро. И когато се появи във време на криза и несигурност в държавата една компания Save Company и събира едни млади, напредничави, предприемчиви, позитивни, бих казал изключително интелигентни хора  -  това е лошо! Защо? Защото, видиш ли, някой може да ги излъже. Добре, то затова си има закони!

Това, което поражда въпросните подозрения, е по-скоро бизнес пакетът за привличане на сътрудници.

СР: Бизнес пакетът е продукт. Наши консултанти са Ernst & Young. В общите ни условия много добре е записано - software as a service (SAAS). Това означава, че ние даваме достъп до платформа, в която е изброено всичко, което включват продуктите, и най-важната част - даваме възможност на човек, заплащайки тази сума, да може легално, законово, данъчно уредено да изгражда мрежа в нашата компания.

Не е ли това проблемът - приходите идват от привличането на нови хора, които на свой ред ще получават пари от хората под тях.

СР: Как може да се направи спецификация от продукта, който продава един адвокат. Ние пипаме ли го, виждаме ли го? Знаете ли, че в развитите общества над 50% от БВП са продукти, които не се пипат и виждат. Това, че някой продава крем или добавка е едно, ние сме високотехнологична компания. СП: Има разходи да се изгради ИТ отдел, да се изгради търговско представителство, да се изгради и да се администрира една сложна технологична система, връзка между търговец и клиент в реално време. Инвестирана е сума в ноу-хау. Тази инвестиция след това се продава под формата на продукт или услуга, който е легален, защото се издава фактура. Не може световноизвестни вериги като Subway да развиват бизнес взаимоотношения със съмнителни компании!

СР: Няма пирамида в историята на света, която да има данъчно приключване. Те нямат продукт, за който да издадат фактура с добавена стойност и да платят ДДС в края на месеца.

В презентациите ви се казва "няма риск", но как да имам сигурност дали SCI ще просъществува още една година?

СР: Защо да го правим. Защо да си заколим златната кокошка. Ние с всеки изминал ден ставаме все по-силни като компания. Все по-финансово стабилни. Знаете ли, че при нас една стотинка да не платим някъде на някого, може да рухне цялата компания.

Имало ли е жалби срещу вашата фирма в КЗП, проверявали ли са ви?

СР: Беше преди един месец. Дойдоха от София старши специалисти. Имало е жалба, нормално е. Те отделиха 4 часа и ние ги запознахме, разгледаха всички отдели как функционират. Викнаха и колегите им от Пловдив, които трябваше да излязат със становище. Знаете ли какво беше становището. Не е намерено нито една причина за съмнение, че компанията има някакъв пирамидален характер. При нас са идвали и проверки от НАП. Знаете ли колко трае проверката на нашата компания – 48 часа, защото всичко става по електронен път. Ние нямаме каса. Всичко минава през банка. Имахме проверка от икономическа полиция. Няма повод да се притесняваме от каквото и да било.

Няма толкова притеснения дали е незаконно, а дали вашата компания е устойчива. Във вашите презентации привличането на хора се промотира като основен начин за големи пасивни доходи.

СР: Има опцията да препоръчвате, има хора, които пазаруват интензивно и те участват в нашите програми не само за да привличат хора, а заради ползата от пазаруването.
СП: Личното възприятие на всеки е различно. Въпросът е чисто законово дали тази компания подвежда хората, или тя изпълнява своите обещания. Няма как компания от такъв характер като нашата да просъществува и един месец, ако ние сме подвели хората

Всеки човек на базата на своя личен интерес може да се възползва от различните възможности, да печели повече Cashback или да препоръчва и да печели.

Но при привличането на хора се получава геометрична прогресия. Математиката показва, че бързо бройката става огромна и потенциалът за нови клиенти се изчерпва.

СР: Това е мечтата на всеки собственик, но не е така. Аз самият съм математик. В мултилевъл индустрията най-важното нещо е изграждането на екип. Не всеки успява с това, защото много хора са индивидуалисти, а реално това е отборен бизнес. На хората им трябва доста време, за да се обучат, за да успеят. Ние ще се опитаме в Европа всеки да има нашите продукти. Както Microsoft държат 85% от пазара. Между другото Microsoft, ако вие препоръчате на друг корпоративен клиент да си закупи Windows, Microsoft ще ви върне 25% от това, което вие сте платили. Това какво е. Цялостната печалба на компанията се формира от продажбата на продукти. Продуктите се продават на нови клиенти. Което означава, че ние трябва да имаме нови клиенти. Единият начин е чрез медиите и рекламата. Другият е като при нас 50% от оборота се заделя за дистрибуторите.

За миналата година колко изплатихте на дистрибуторите?

СР: Вярвате ли, че в този момент дори не знам. Толкова много сме въвлечени в това, което правим в момента. Маржът, на който работим, е между 10 и 15%. Софтуерните продукти се продават на огромен марж, но при нас, ако имаме 10 млн. лв. оборот, нашият марж е под 1 млн. лв. защото това, което правим, изисква огромен финансов ресурс, за да се поддържа. При една незаконна пирамида маржът не пада под 1000%.

Чак накрая…

СР: Не накрая. Ежемесечно Понци схемата е над 1000%.

Голямата разлика според експерти идва от това какво формира основната част от приходите на компанията

СП: Така е. В България за съжаление има псевдоексперти. Смятам себе си за най-доказалият се експерт в тази област в България.
  Колко човека работят в компанията?

СР: Към днешна дата на трудов договор мисля, че 45 души, от които всички специалисти. Мисля, че нямаме човек без висше образование. Наши консултанти са ръководители на един от най-големите проекти на Amazon. Те идват и ни консултират защото това, което в момента подготвяме, ще е най-голямата бомба, която може би се е случвала на пазара в Европа. Save Company има потенциал да мине Facebook. Защото предлагаме неща, които тепърва някой ще започне да ги осмисля.

Колко е потенциалът на българския пазар?

СР: Огромен. Всеки, който може да борави с компютър.   Защо според вашите условия след закупуването на продукта не мога на другия ден да се откажа от него?

СР: Защото вие сте ползвали продукта.

Не, реално не съм го ползвал.

СР: Ако гризнете една ябълка и вътре има червей няма как да  върнете ябълките обратно, нали?

Според закона за защита на потребителите мога да го върна 7 дни след покупката.

СР: Да, обаче изключва това, което ние продаваме. Ако аз си закупя определена програма и търговецът ми даде кода за достъп, аз не мога да се откажа. Защо? Защото за 5 секунди мога да си свърша работата и да върна продукта. И затова този тип продукти се изключват според закона за защита на потребителите. В момента, в който влезете в платформата ни, вие променяте структурата на нашия софтуер. Ние продаваме софтуерен продукт като услуга. При нас не купуват софтуерния продукт, а плащат за използването на платформата, която ние предоставяме.
  С колко клиента сте?

СР: Над 42 хил. клиента до момента. Много хора знаете ли какво ни пишат:  Напоследък имам чувството, че съм луд. От две години съм в компанията и съм видял само добро, а в определени вестници и медии ме карат да си мисля, че това не е добро, а аз всеки ден виждам колко добро е. Представяте ли си за тези хора какво е. Ние им казахме да не обръщат внимание.

Интервюто взеха Калина Горанова и Николай Стоянов

Да започнем отначало. Картите за отстъпки ли са вашият продукт?

Станчо Рангелов: Ние не продаваме карти. Естествено те си имат своята цена, но ние никъде не издаваме фактура за Save Card. Когато купувате телевизор, не ви издават фактура за екрана. Save Card е част от нашия продукт, т.нар. Добре дошли пакет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

72 коментара
  • 1
    jorosrabskia avatar :-|
    jorosrabskia

    "Имаме потенциал да минем Facebook"

    Дано да успеете, но като за на4ало малко по - леко със сравненията.Обикновенно такива копании с потенциал и иновативнист се забелязват от гиганти като Google и са последвани от тлъсти оферти. При вас поне това за сега не се наблюдава.

  • 2
    v_l avatar :-|
    v_l

    Абе те и http://www.lyoness.net/bg/ така разправят, ама ще ме прощават ... да забогатеят няколко на върха на схемата (айде да не кажа пирамида, наистина не е). За другите само си остава да си мислят, че печелят нещо.

  • 3
    simeonov_ avatar :-|
    simeonov_
    • -26
    • +230

    Може и да съм черноглед,но това си е класическа Понци схема в нова модерна вариация.

  • 4
    nhr54308258 avatar :-|
    nhr54308258
    • -26
    • +193

    Не звучат убедително тези момчета.

  • 5
    kireto avatar :-P
    Кирето
    • -26
    • +176

    Много клишета са изговорили момците, много нещо...
    Ма така и трябва, за да "кълват" балъците, трябва да изглежда сериозно....
    Най-много ми допадна примера с "гризкането на ябълката"....смЕх...Това намек ли е, предупреждение ли е...

  • 6
    rage_against avatar :-|
    Rage Against
    • -24
    • +130

    поредните схемаджии. омръзна ми от такива бай ганьовци!

    Капитал, може би не е добра идея да давате трибуна на подобни индивиди. разбирам да са търговци на кафе, производители на зеленчуци, разработчици на софтуер. но тия двамката (ама как лицата им издават що за кокошкари са) ако не за затвор, то поне са за замерване с яйца.

  • 7
    t_ avatar :-|
    t_
    • -16
    • +118

    Имам един колега, който се занимава с тази схема и ми е говорил доста. Та, като цяло, при тези хубавци се обединява класическа порамида и карта за отстъпки. Хубавците хем си печелят мъжки от пирамидалната структура, хем пробутват на всички "допълнителен приход" от картите за спестяване. Та така, договорили са се с доста заведения и магазини, което си е чиста печалба за собственика на картата. Продавачите нямат риск. Те имат полза от привлечените от отстъпките клиенти. Собствениците на карти, обаче, не са третирани точно така. Техните отстъпки се трупат във "виртуалните" им сметки и от там те си ги прехвърлят по личните. Само да не се случи Сейв кати стигне точката, в която няма растеж, да събере всички отстъпки и да иде на някой остров. Между другото, сайтът им е с регистрация на Сейшелите. Фирмата не знам. Авторът, знае ли се къдеим е седалището?

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    thecalm avatar :-|
    thecalm
    • -24
    • +161

    Аз пък се радвам, че сте ги интервюирали. Тънко ги правите на 2 стотинки, но те горките не се усещат. Иначе no comment за компанията на пастора.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    ivailoa1204 avatar :-|
    Ivaylo Abadzhiev
    • -25
    • +178

    Два часа и половина ме убеждаваха, че това е най-якия бизнес. Накрая трябваше да си купя малък (500€), среден (1000€) или голям (2000€) пакет и да убедя още балъци да си купят за да стана богат. Най-пропиляните ми часове в живота. За такива като тези двамата само сопа.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 10
    hat3k avatar :-|
    hat3k

    Абе уж карта уж софтуер а накрая не може да го върнеш защото има червей вътре - сами си казват каква им е структурата. Опитват се да замажат с гръмки имена ама като знам събуей как участва мога се досетя и за останалите "ВеЛиКи консултанти"

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK