"АЛС България" отваря втори завод до края на годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"АЛС България" отваря втори завод до края на годината

Управителят на "АЛС България" Шон Бош (вдясно) получи "Баварски порцеланов лъв" от германския посланик Матиас Хьопфнер

"АЛС България" отваря втори завод до края на годината

Доставчикът на BMW и "Алианц" получиха наградите на представителството на Бавария

20380 прочитания

Управителят на "АЛС България" Шон Бош (вдясно) получи "Баварски порцеланов лъв" от германския посланик Матиас Хьопфнер

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


58.5

млн. лв. са приходите на "АЛС България" за 2012 г. - първата пълна година, през която компанията е работила.

Втори завод за производство на тапицерии за автомобилни седалки ще открие "АЛС България" в град Ихтиман до края на годината. В него ще работят между 200 и 300 души, а продукцията ще е предназначена за Mini Cooper във Великобритания. Това каза управителят на българската фирма Шон Бош за "Капитал Daily", след като получи наградата на представителството на Бавария в България за българско предприятие с икономически контакти в Бавария. Основният клиент на дъщерната компания на южноафриканската Automotive Leather Company (ALC), която през лятото на 2011 г. отвори първия си завод в село Мусачево край София, е базираният в най-голямата федерална провинция на Германия автомобилен производител BMW. Баварски порцеланов лъв за баварско предприятие с дейност в България беше връчен на "Алианц България холдинг".

И още разширение

Основният критерий, по който "АЛС България" е избрана за победител тази година, е постепенното и стабилно разрастване на производството. Инвестицията досега в България възлиза на 10 млн. евро с тенденция за значително увеличаване благодарение на подготвяните нови проекти. "Освен завода в Ихтиман планираме и разширяване на производството в Мусачево през следващата година", каза Бош и добави, че компанията е доволна от средата в България и е оптимист за бъдещата си дейност тук. Освен BMW, който е най-големият и важен клиент на "АЛС България", компанията търси и други клиенти. Засега обаче възможности за партньорство с българския производител "Литекс моторс" няма, тъй като нуждите на ловешкия завод са прекалено малки като обем, обясни Бош.

В момента за "АЛС България" работят 800 души. По данни от отчета на компанията към края на миналата година заетите са били малко под 500. С осигуряването на работни места извън столицата фирмата отговаря и на още един критерий за наградата - социална ангажираност.

Дългогодишен опит

Наградата за баварско предприятие с дейност в България получи "Алианц България холдинг". Компанията майка е със седалище в Мюнхен и работи в страната от 1991 г. Според журито дългогодишният опит на българското дружество се дължи на възприемчивостта му по отношение на световните финансови тенденции и справянето с тях чрез разработването и прилагането на иновативни решения на международно ниво. Организаторите на наградата посочват още постиженията на "Алианц България холдинг" в общото застраховане, животозастраховането, пенсионното осигуряване, банкирането и лизинга, както и получаваните през годините многобройни награди и референтните партньори от най-различни сектори на икономиката. За дружеството работят общо 1337 души в страната.

За наградата

Представителството на Бавария в България е създадено през 2003 г., а наградата "Баварски порцеланов лъв" се връчва за шеста поредна година. Носители на приза през изминалите години са "Мултипроцесор системс", "Щека електроник България", "България - К", "Граммер", "Оптикс", "Кнауф", "Еко-танк инженеринг", "Сименс", "Адвал" и "Хамбергер". През 2013 г. журито е било съставено от осем членове, а разглежданите компании са били между 20 и 25, каза управителят на "Балкан стар" и член на журито Манфред Мулц.

В икономическо отношение Бавария е третата по значение федерална провинция за България. През 2012 г. търговският обмен достигна 783 млн. евро, или около 16% от общия обмен между България и Германия, каза Митко Василев, представител на Бавария и главен управител на Германско-българската индустриално-търговска камара.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK