Денят на благодарността засенчи Black Friday по продажби

Онлайн пазаруването се увеличава с 40% и намалява струпването на потребители пред физическите магазини

Километрични опашки, препълнени пазарни колички, разпродажби с безпрецедентни мащаби и рекордни онлайн продажби. По този начин може да се опише т.нар. Black Friday, или "черният петък" - последният петък от ноември, който се пада веднага след Деня на благодарността в САЩ и с тях се открива голямото пазаруване по време на коледните празници. Като цяло продажбите през тези дни са се увеличили с 2.3% спрямо предходната година, когато достигнаха рекордните 59.1 млрд. долара, отбелязаха световните агенции.

Традиционните потребители ще се зачудят защо през изминалата седмица опашките и борбата за място в магазините бяха по-малко от предишни години. Причините за това са две - на първо място, повечето търговци пуснаха промоционалните цени през Деня на благодарността и магазините работиха по-дълго време, а на второ е големият ръст на онлайн продажбите. Така доста потребители предпочетоха да избегнат голямата блъсканица и борба за всяка стока и да изнесат своите покупки един ден по-рано или направо в интернет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • + 4

    хм... с тухлените магазини ще стане като с машинописките и чертожниците... и как нема... наскоро поръчах нещо от b&h в 9 сутринта доде бех на работа, като се прибрах вечерта в 6 нещото вече ме чакаше пред вратата... и амазон е така - един-единствен клик и десетина часа по-късно обектът на консуматорския нагон е в прегръдките на сладострастника... :)

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Плюс не плащаш търговски данък върху купеното. Сравнено с периода от миналата година продажбите в САЩ са спаднали с 1.8%, както и средно на купувач от 208 на 186 долара. Хората почнаха да си правят сметката, а смат телефоните помагат в сравненията на цените.

    Нередност?
Нов коментар