Българско приложение за смартфони търси нови пазари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българско приложение за смартфони търси нови пазари

Николай Рашев (вдясно) и Коста Йорданов са основатели и основни акционери в компанията

Българско приложение за смартфони търси нови пазари

Създателите от "Бианор холдинг" инвестират активно в маркетинг и продажби на продукта

Гергана Михайлова
5944 прочитания

Николай Рашев (вдясно) и Коста Йорданов са основатели и основни акционери в компанията

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Приложението за смартфони Flipps, разработено от българската технологична компания "Бианор холдинг", вече носи една пета от приходите й. Броят на регистрираните активни потребители на продукта надхвърля 1.2 млн. души по света, което разкрива потенциал за още по-масирано налагане на пазара. В опит да уловят момента от дружеството са насочили значителен ресурс за маркетинг и продажби на приложението, като очакванията са тези инвестиции да се възвърнат в кратък срок. Това каза за "Капитал Daily" финансовият директор на компанията Владимир Танков, потърсен да коментира представянето на холдинга в края на деветмесечието. Консолидираният финансов отчет показва, че "Бианор" е на загуба въпреки реализирания двуцифрен ръст на приходите. Основната причина за това са направените инвестиции за подобряване на продажбите на приложението.

Повече маркетинг

Бизнесът на технологичната компания се развива основно в две направления: предоставянето на софтуерни услуги и продажба на собствени продукти. И в двете "Бианор холдинг" регистрира чувствително подобрение спрямо деветмесечието на миналата година. В края на септември общите приходи от дейността растат с 34.4% до 3.9 млн. лв., но с още по-голяма скорост се увеличават разходите. През периода те са скочили повече от двойно до 4 млн. лв., което извежда дружеството на загуба от 188 хил. лв. при печалба 400 хил. лв. към същия период на миналата година, показва консолидираният отчет.

Приложението за смартфони, с което са свързани голяма част от разходите, беше създадено и се наложи на пазара под името iMediaShare. През последните месеци то беше ребрандирано на Flipps, което обяснява по-големите инвестициите в маркетинг за налагане на новото име. Приложението превръща смартфона в дистанционно, което пренася на голям екран видеосъдържание и изображения. Така потребителят може да ползва телевизора вкъщи или в офиса, за да гледа на него над 100 канала с филми и музика. По същия начин може да разглежда клипове или снимки от профилите си в социалните мрежи.

Нови работни места

"През тази година проявяваме по-сериозна активност по отношение на развитието на продукта", каза финансовият директор Владимир Танков. Той добави, че развитие има и в основната дейност на холдинга по предоставянето на софтуерни и телеком услуги, което е довело до разкриването на нови работни места. Основаната преди 15 години компания развива дейност чрез четири дъщерни дружества, сред които и регистрираното в САЩ Bianor Inc. Основателите й Николай Рашев и Коста Йорданов са основни акционери в холдинга с дялове съответно от 32.07 и 32.15%. По-голям акционер в дружеството е и "Първа финансова брокерска къща", която държи 6.6% от капитала. От началото на годината досега акциите му на борсата са поевтинели с близо 12% до 5.999 лв. за брой.


3 коментара
  • 1
    mirohero avatar :-|
    mirohero

    Това е енигматично за целия апп бизнес - разходите за създаване и маркетинг са по-големи от приходите. В Силиконовата Долина е същото, само че компаниите са с основен бизнес "пакетиране на ИПО и продажба на Уол Стрийт", т.е. същото като дот.ком бума през 1999-а. Предполагам догодина ще дойде бърст-а...

  • 2
    longin avatar :-?
    longin

    До коментар [#1] от "mirohero":

    емблематично, бъста ..?

    ;)


    пс.
    постингите ти са винаги много интересни, а и полезни

  • 3
    mirohero avatar :-|
    mirohero

    До коментар [#2] от "longin":

    уеп, емблематично :)..мам така е като пиша в 2 през ноща. Бърст си е бърст обаче.
    "To come open or fly apart suddenly or violently, especially from internal pressure. b. To explode"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK