Равносметка след намаления петък
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Равносметка след намаления петък

Равносметка след намаления петък

Клубът за онлайн пазаруване на дрехи Fashion Days отчете 170 хил. посетители по време на Черния петък

Асен Георгиев
4315 прочитания

© Jonathan Alcorn


Черният петък (Black Friday) е петъкът непосредствено след Деня на благодарността, който търговците в САЩ определят за най-успешния откъм продажби в цялата година. Той е известен с две неща - огромен наплив от клиенти и драстични отстъпки. През тази година той се случи частично и в България на 29 ноември. Впоследствие всички онлайн търговци, които вложиха маркетингов ресурс, за да привлекат голям брой посетители към своите интернет магазини, освен че се борят с логистиката по доставката на високия брой покупки, не пропускат да се похвалят колко успешни са били техните кампании.

От клуба за онлайн пазаруване на дрехи Fashion Days например споделят информация, че в деня на Черния петък техния сайт са посетили над 170 хил. потребители, а уикенда след това – още 294 хил. От компанията, която има близо 17 млн. лв. приходи за 2012 г. и е един от най-големите интернет търговци в България, не разкриват точния оборот, който са генерирали, но казват, че най-търсената стока са били обувките с реализирани над 4000 продажби.

По-голямата част от поръчките са направени от персонален компютър или лаптоп. Делът на мобилните устройства обаче расте и за периода на разпродажбата вече е 16%. Разбира се, жените са се включили много по-активно, реализирайки над 75% от поръчките. 

"Всички тези постижения показват, че потребителите осъзнават все повече предимствата на онлайн пазаруването и умеят да се ориентират все по-лесно и бързо из многото предложения. Освен това във Fashion Days се предлага голямо разнообразие от модни продукти, което дава възможност на всеки да подчертае личния си стил по най-добрия начин", отбеляза Ева Вучева, изпълнителен директор на Fashion Days - България.

Онлайн модните клубове набират популярност в България през последните две години. Специфичното при тях е, че предлагат маркови стоки с отстъпки, за чиято доставка обаче се чака между 7 и 20 дни. Най-големият такъв търговец в България - Fashion Days, не успя да излезе на печалба през 2012 г. Въпреки приходите си от 16.7 млн. лв. компанията регистрира над 1 млн. лв. загуба най-вече заради агресивното рекламно присъствие и свързаните с това високи разходи.

Тази година и друг онлайн търговец се погрижи българските потребители да научат за съществуването на Черния петък. Това е румънският магазин за ИТ оборудване и електроника eMAG, който проведе силна рекламна кампания, включваща телевизионни клипове, онлайн реклама, съобщения във форуми и т.н. Резултатите от кампанията по данни на самата компания са 1.2 млн. посещения на сайта, 52 хил. закупени продукти и оборот от 7 млн. лв.  Конкуренти от бранша единодушно обявиха данните за нереалистични.

Черният петък (Black Friday) е петъкът непосредствено след Деня на благодарността, който търговците в САЩ определят за най-успешния откъм продажби в цялата година. Той е известен с две неща - огромен наплив от клиенти и драстични отстъпки. През тази година той се случи частично и в България на 29 ноември. Впоследствие всички онлайн търговци, които вложиха маркетингов ресурс, за да привлекат голям брой посетители към своите интернет магазини, освен че се борят с логистиката по доставката на високия брой покупки, не пропускат да се похвалят колко успешни са били техните кампании.

От клуба за онлайн пазаруване на дрехи Fashion Days например споделят информация, че в деня на Черния петък техния сайт са посетили над 170 хил. потребители, а уикенда след това – още 294 хил. От компанията, която има близо 17 млн. лв. приходи за 2012 г. и е един от най-големите интернет търговци в България, не разкриват точния оборот, който са генерирали, но казват, че най-търсената стока са били обувките с реализирани над 4000 продажби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    t_ avatar :-|
    t_

    Конкурентите от бранша ги разбирам. Май им взеха тлъстата хапка под носа и баш преди коледните и новогодишните празници.
    За останалото не знам. Ще видим другата година. Ако всички пуснат намаления, значи ги е заболяло ;-).

  • 2
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Всички най-добре знаем че истинските намаления започват втората половина на Януари :)
    До тогава нищо не купувам!

  • 3
    hrisi avatar :-P
    Хриси

    До коментар [#1] от "t_":

    Из фейсбука се търкаляше скрийншот на блога на емаг, в който бяха изнесли данни за посещенията, още преди "черният петък" да беше започнал. Явно в емаг имат много добра врачка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK