Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 2 дек 2013, 18:32, 5784 прочитания

Руска аукционна къща продава "Бургаски корабостроителници"

Активите на дружеството се предлагат на търгове срещу 207 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Руска аукционна къща търси нови собственици на "Бургаски корабостроителници". Обявите са публикувани на интернет сайта й. Активите на българското дружество са разделени на три лота, а сумата, която се търси, възлиза на общо 207 млн. евро. Не става ясно кога е крайният срок за подаване на оферти от потенциалните купувачи, не е даден и контакт към продавача. По последни данни от Търговския регистър собственик на корабостроителниците е офшорното дружество "Хунас инвестмънт лимитед", което държи 80% от акциите му и се представлява от лица, свързани косвено с основния кредитор на корабостроителницата - Първа инвестиционна банка.

Какво се продава


От трите подготвяни търга с най-висока начална цена е този за производствена площадка с прилежащи постройки и оборудване, произвело над 850 плавателни съда в 65-годишната си история. Наддаването за тези активи ще започне от 130 млн. евро. Другият обособен обект е за ремонтния завод, който е сертифициран да поема 25 хил. тонни кораба и разполага и със складови помещения. Цената, от която ще стартира търгът за него, е 65 млн. евро. Третият е за пристанището, което обслужва цялата промишлена зона на южния бряг. То е с дълбочина от 6 метра, което дава възможност за посрещането на по-тежки кораби. Наддаването за него ще започне от 12 млн. евро според обявата в аукционната къща.


Цената, на която се предлага пристанището, е значително по-висока от сумата 1.2 млн. лв., платена от бургаското дружество "Ел Си енерджи" през миналата година, когато обектът беше продаден на търг от съдия-изпълнител. Високи изглеждат оценките и на другите два търга през септември тази година, когато в Бургас се заговори за интерес към корабостроителницата от страна на турски и украински инвеститори и в медиите се цитираше сума от 120 млн. евро за всички активи на дружеството, специалисти от корабния бранш коментираха, че цената е нереално висока.

Размествания по върха

Оттогава досега в дружеството се извършиха няколко значими промени. Собствеността върху корабостроителниците беше прехвърлена от контролираното от Васил Божков "Занзи холдинг" на "Хунас инвестмънт лимитед", която се представлява от Владимир Котларски и Красимир Венциславов. Котларски участва и в управлението и на още една компания - "Валор пропъртис", която е регистрирана на ул. "Енос" №2 в столицата, където се намира и централата на ПФБК - инвестиционният посредник на ПИБ. Банката е един от основните кредитори на "Бургаски корабостроителници" и в нейна полза са запорирани активи за 15.8 млн. лв. според отчета за 2011 г. Друг кредитор на дружеството - "ПСТ холдинг", поиска през септември от съда обявяване на корабостроителниците в несъстоятелност заради дълг от 3 млн. лв.



Остатъците от "Локомотивен и вагонен завод" се предлагат за 17.3 млн. лв.

Останалите активи на "Локомотивен и вагонен завод" - Русе, който в средата на юни 2013 г. беше обявен в несъстоятелност, се продават от синдика на предприятието. Основната площадка на завода с площ от близо 160 хил. кв.м плюс няколко други имота и строителни съоръжения се предлагат в пакет за 17.3 млн. лв. Самата продажба ще се проведе на 10 декември чрез търг с тайно наддаване. Синдикът Драгомир Григоров отказа информация, преди да мине търгът, но от публикуваната експертна оценка става ясно, че за разпродаване са останали само амортизирани, макар и многобройни активи. Това включва производствени помещения, административни и сервизни сгради, складове, навеси, жп линии, водопроводи, газопроводи и др. Основните цехове - вагонен и локомотивен, нямат видими конструктивни нарушения, но имат нужда от основен ремонт, се посочва в експертната оценка. Тези съоръжения обаче трудно могат да се използват за други цели.
 
"Локомотивен и вагонен завод" беше част от БДЖ до 2001 г., когато беше приватизиран. След препродажба през 2007 г. той стана част от "Железопътна инфраструктура - холдингово дружество" на Васил Божков, което през февруари беше преименувано на "Инфра холдинг". Предприятието спря работа през 2011 г., когато започна разпродажба на активи от съдия-изпълнител заради просрочени задължения на собственика, и голяма част от оборудването беше изкупена. Един от основните купувачи тогава беше "Експрес сервиз" - компания, основана от бившия зам.-директор на "Локомотивен и вагонен завод" Анастас Колев, която за 15 години израсна от ремонтна фирма до единствения работещ производител на локомотиви в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 363 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 663 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пенсионни фондове вече държат над 25% от "Елана Агрокредит"

Дружества от групата на "Алианц" и "Доверие" купиха от акциите на компанията

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10