Входът към българската авиация

"Химимпорт" увеличава постоянно присъствието си в авиобизнеса, най-често в партньорства с големи чужди компании

Най-голям интерес за публиката обаче представлява бъдещето на "Летище София"
Най-голям интерес за публиката обаче представлява бъдещето на "Летище София"
Най-голям интерес за публиката обаче представлява бъдещето на "Летище София"    ©  Мария Съботинова
Най-голям интерес за публиката обаче представлява бъдещето на "Летище София"    ©  Мария Съботинова

През не толкова далечната 2006 г., след като става ясно, че собственик на "България ер" ще стане дружество на "Химимпорт", представители на изпълнителната власт (не много различна от сегашната) изказват предположението, че това ще е последната сделка на групата в авиацията, тъй като вече е станала прекалено силна в сектора. По това време към нея вече са и авиокомпаниите "Хемус ер" и "Виаджо ер".

Седем години по-късно може да се каже, че прогнозата на въпросните лица не се е сбъднала. Разликата е, че вече списъкът с придобивки не се разширява чрез приватизация, а чрез партньорства с чужди компании, желаещи да стъпят или да си подсигурят по-стабилни позиции на българския пазар. А през изминалата седмица беше направена още една стъпка към затварянето на кръга от дейности, свързани с авиацията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове