Fiat влага 9 млрд. евро в съживяване на производството
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat влага 9 млрд. евро в съживяване на производството

Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка

Fiat влага 9 млрд. евро в съживяване на производството

Италианският автогигант разработва нови луксозни модели, които ще произвежда в родината си

3753 прочитания

Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка

© REBECCA COOK


Италианският автомобилен гигант Fiat планира да инвестира до 9 млрд. евро през следващите три години. Сумата е за разработката на нови модели, с които да възстанови позициите си на европейския пазар и да съживи заводите си в Италия, съобщи Bloomberg, като цитира два независими източника.

Средствата ще бъдат вложени в луксозната марка Maserati, както и в Alfa Romeo чрез създаването на нови модели, които ще бъдат произвеждани в Италия. Групата от Торино също така ще съсредоточи усилията си върху различните модификации на моделите на Fiat 500 и Panda, като се откаже от една от най-продаваните си коли - Punto.

"Смел исторически ход е да се откажеш от корените си. Да избереш по-скъпите и луксозни модели за сметка на по-евтините, но не толкова печеливши автомобили е единственият начин пред Fiat да продължи да работи в Италия", заяви пред Вloomberg Роберто Верганти, преподавател по мениджмънт в Миланския политехнически университет.

През последните четири години Fiat губеше пазарен дял с бързи темпове заради намалялото търсене в Италия и Европа и липсата на нови модели. Доставките в региона през миналата година са 47% по-малко от 2009 г. според данните на браншовата организация ACEA, а делът на Fiat достигна 6.2% тази година от 9.3% преди четири години. Сривът доведе до оперативни загуби от 2 млрд. евро от 2011 г. досега, от които 304 млн. евро през първите девет месеца на тази година. Fiat e в период на сливане на операции с щатския гигант Chrysler. Серджо Маркионе, който е изпълнителен директор и на двата производителя, е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка.

Punto ще бъде заместен от модел на 500 с пет врати, който ще бъде произвеждан в Полша. Италианските заводи ще правят високопроходимите 500, Jeep, спортната Alfa Romeo 4C и новата Alfa Romeo Giulia.

Италианският автомобилен гигант Fiat планира да инвестира до 9 млрд. евро през следващите три години. Сумата е за разработката на нови модели, с които да възстанови позициите си на европейския пазар и да съживи заводите си в Италия, съобщи Bloomberg, като цитира два независими източника.

Средствата ще бъдат вложени в луксозната марка Maserati, както и в Alfa Romeo чрез създаването на нови модели, които ще бъдат произвеждани в Италия. Групата от Торино също така ще съсредоточи усилията си върху различните модификации на моделите на Fiat 500 и Panda, като се откаже от една от най-продаваните си коли - Punto.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Дали "Фиат" не нагълтаха вода с американската си програма?

  • 2
    jonson avatar :-|
    jonson

    Напротив, американския

  • 3
    jonson avatar :-|
    jonson

    Напротив, американския пазар е това, което ги държи над водата.

  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Имам известни съмнения като чета какво пишат дилърите на Фиат и на Крайслер/Фиат в САЩ. Броят им през 2013 нарастна от 180 на 210, но с изключеие на Остин, Тексас останалите не са много позитивни. Може би нещата ще се променят след като започне продажбата на Алфа Ромео и останалите от този клас в 61-те дилършипа на Мазерати (не Краслер).

    "After a 24 percent decline in September, Fiat brand sales are the same -- 32,743 -- as they were through nine months of 2012. Demand has stagnated despite the addition of the 500L compact hatchback and more Fiat dealerships than last year.
    Read more: http://www.autonews.com/article/20131007/RETAIL07/310079959/#ixzz2n0vJZKzJ

  • 5
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Помня надеждите им покрай Алфа. По принцип не е кауза пердута.
    Проблемът е, че първо става въпрос за италианци, а не за германци. Едно е да имаш идея, второ да имаш евтино финансиране, трето и четвърто да го направиш на успешен бизнес.
    Те нямат нито добра развойна дейност, нито пълна гама с модели. Това им е бил проблемът винаги. Качват се на влака последни и ще се врат в сегмента на Ауди и БМВ? Как?
    А тези освен всичко друго, вече имат по няколко продаващи се серийни електромобили. Лексус и Инфинити също – сещаме ли се каква моделна гама имат? Пробвайте да сравните големите, с трите модела на кръст общо имащи Алфа, Фиат и Мазерати. Много трудна работа. Че ще са красиви и са красиви новите Алфи – не споря. Ама вътре са Фиат и това е. А Крайслер са единствено по-добри от GM, ама не съвсем. Махат Пунто – най-успешният модел и от маркетинг и от автомобилна гледна точка, за да заложат на дърво – Фиат 500Л? Докато шефа на Фиат не започне да се казва Ханс Гюнтер, не знам какво ще им се случи...

  • 6
    destino avatar :-P
    destino

    Е, не сте прави. Фиат също си имат финансиране, не са VW, които си имат собствена банка, но мисля, че ще имат успех.
    В дизайна са голяма работа, Алфите са много красиви, не са зле и като двигатели, но останалото куца. Като всичко друго италианско.

  • 7
    t_ avatar :-|
    t_

    Фиатите отдавна куцат заради качеството на изработката. А иначе много от водещите сега технологии са ги направили първо те. Комън - рейл технологията, която са продали на Бош. Многоточковото впръскване също.
    Като причина за драстичното намаляне на пазарния дял на Фиат аз виждам това, че се опитаха да искат повече пари за колите си, а реално не даваха повече от другите и определено не бяха позиционирани в премиум класа.
    Алфите винаги са били коли, които вземаш за да ги караш с удоволствието от Порше(примерно), но на доста по - ниска цена. И те не запазват висока стойност след няколко години ползване.
    Като цяло Алфите определено имат по - високи шансове да се позиционират в по - висок ценови сегмент.
    Мазерати си е ок - отдавна са на високо.
    Не е вярно, че нямат ел. разработки - точно на 500 имат и доста добре се продава в САЩ. На хубава(за тях) цена.
    И всъщност спират Пунто, което не могат да продават на висока цена и правят няколко модела на по - висока цена. Времето ще покаже. В дизайна са много добри определено.

  • 8
    vlado_dimov avatar :-P
    V. Dimov

    Все пак германеца прави най-добрите коли!
    Доичланд юбер алес:)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK