Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Fiat влага 9 млрд. евро в съживяване на производството

Италианският автогигант разработва нови луксозни модели, които ще произвежда в родината си

Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка
Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка
Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка    ©  REBECCA COOK
Изпълнителният директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе е подложен на сериозен натиск да намали загубите в Европа и да завърши успешно обединението с американската марка    ©  REBECCA COOK

Италианският автомобилен гигант Fiat планира да инвестира до 9 млрд. евро през следващите три години. Сумата е за разработката на нови модели, с които да възстанови позициите си на европейския пазар и да съживи заводите си в Италия, съобщи Bloomberg, като цитира два независими източника.

Средствата ще бъдат вложени в луксозната марка Maserati, както и в Alfa Romeo чрез създаването на нови модели, които ще бъдат произвеждани в Италия. Групата от Торино също така ще съсредоточи усилията си върху различните модификации на моделите на Fiat 500 и Panda, като се откаже от една от най-продаваните си коли - Punto.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 4

    Дали "Фиат" не нагълтаха вода с американската си програма?

    Нередност?
  • 2
    jonson avatar :-|
    jonson
    • + 2

    Напротив, американския

    Нередност?
  • 3
    jonson avatar :-|
    jonson
    • - 1
    • + 8

    Напротив, американския пазар е това, което ги държи над водата.

    Нередност?
  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 3

    Имам известни съмнения като чета какво пишат дилърите на Фиат и на Крайслер/Фиат в САЩ. Броят им през 2013 нарастна от 180 на 210, но с изключеие на Остин, Тексас останалите не са много позитивни. Може би нещата ще се променят след като започне продажбата на Алфа Ромео и останалите от този клас в 61-те дилършипа на Мазерати (не Краслер).

    "After a 24 percent decline in September, Fiat brand sales are the same -- 32,743 -- as they were through nine months of 2012. Demand has stagnated despite the addition of the 500L compact hatchback and more Fiat dealerships than last year.
    Read more: http://www.autonews.com/article/20131007/RETAIL07/310079959/#ixzz2n0vJZKzJ

    Нередност?
  • 5
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 1
    • + 2

    Помня надеждите им покрай Алфа. По принцип не е кауза пердута.
    Проблемът е, че първо става въпрос за италианци, а не за германци. Едно е да имаш идея, второ да имаш евтино финансиране, трето и четвърто да го направиш на успешен бизнес.
    Те нямат нито добра развойна дейност, нито пълна гама с модели. Това им е бил проблемът винаги. Качват се на влака последни и ще се врат в сегмента на Ауди и БМВ? Как?
    А тези освен всичко друго, вече имат по няколко продаващи се серийни електромобили. Лексус и Инфинити също – сещаме ли се каква моделна гама имат? Пробвайте да сравните големите, с трите модела на кръст общо имащи Алфа, Фиат и Мазерати. Много трудна работа. Че ще са красиви и са красиви новите Алфи – не споря. Ама вътре са Фиат и това е. А Крайслер са единствено по-добри от GM, ама не съвсем. Махат Пунто – най-успешният модел и от маркетинг и от автомобилна гледна точка, за да заложат на дърво – Фиат 500Л? Докато шефа на Фиат не започне да се казва Ханс Гюнтер, не знам какво ще им се случи...

    Нередност?
  • 6
    destino avatar :-P
    destino
    • + 2

    Е, не сте прави. Фиат също си имат финансиране, не са VW, които си имат собствена банка, но мисля, че ще имат успех.
    В дизайна са голяма работа, Алфите са много красиви, не са зле и като двигатели, но останалото куца. Като всичко друго италианско.

    Нередност?
  • 7
    t_ avatar :-|
    t_
    • + 3

    Фиатите отдавна куцат заради качеството на изработката. А иначе много от водещите сега технологии са ги направили първо те. Комън - рейл технологията, която са продали на Бош. Многоточковото впръскване също.
    Като причина за драстичното намаляне на пазарния дял на Фиат аз виждам това, че се опитаха да искат повече пари за колите си, а реално не даваха повече от другите и определено не бяха позиционирани в премиум класа.
    Алфите винаги са били коли, които вземаш за да ги караш с удоволствието от Порше(примерно), но на доста по - ниска цена. И те не запазват висока стойност след няколко години ползване.
    Като цяло Алфите определено имат по - високи шансове да се позиционират в по - висок ценови сегмент.
    Мазерати си е ок - отдавна са на високо.
    Не е вярно, че нямат ел. разработки - точно на 500 имат и доста добре се продава в САЩ. На хубава(за тях) цена.
    И всъщност спират Пунто, което не могат да продават на висока цена и правят няколко модела на по - висока цена. Времето ще покаже. В дизайна са много добри определено.

    Нередност?
  • 8
    vlado_dimov avatar :-P
    V. Dimov
    • - 2
    • + 1

    Все пак германеца прави най-добрите коли!
    Доичланд юбер алес:)

    Нередност?
Нов коментар