Българските потребители прекарват по четири часа и половина в интернет на ден и същевременно се влияят от мненията и препоръките в социалните мрежи при избор на покупка. Това показват резултатите от годишното проучване Digitribe Report, изготвeно от Digitribe, подразделението за социален маркетинг на Publicis Marc Group, и изследователската агенция Pragmatica.
Според проучването, което следи динамиката на онлайн поведението и навиците на активните българи в интернет, близо 28% от потребителите прекарват в глобалната мрежа над 5 часа на ден, а средната дневна продължителност на престой в мрежата е 4 часа и 30 минути. Това е с 15 минути повече спрямо предходната 2012 г.
Социални онлайн
В страната 87% от интернет потребителите използват социални медии, от тях 78.8% са готови да се доверят на препоръка за даден продукт или услуга, направена през Facebook. Малко над половината пък са я закупили, след като са я видели в социалната мрежа на Марк Зукърбърг.
"Що се касае до социалните медии, Facebook остава безапелационен лидер в България и през 2013 г., без шанс да загуби лидерската си позиция скоро, защото на практика няма интернет потребител, който да не е чувал за нея", коментира Христо Ласков, стратегически директор на Digitribe. След това по популярност се нарежда Google+ на едноименната интернет търсачка, а на трето място е професионалната мрежа LinkedIn, която отчита и най-голям ръст през последната година, показват данните на изследването.
"Приятната изненада за нас тази година беше наваксването на LinkedIn, която е с най-голям ръст в потреблението и известността спрямо 2012 г. Тази медия успява да пробие в топ 3 на социалните медии, които потребителите използват всяка седмица, измествайки Twitter", коментира Христо Ласков. Той допълни, че високият процент на Google+ се дължи най-вече на факта, че потребителите бъркат множеството услуги на Google като YouTube, самия Google, Gmail и др. с Google+, за която може реално да нямат акаунт.
Близо 70% от интернет потребителите смятат, че коментарите на компаниите в социалните мрежи помагат да се създаде по-добро доверие към дадена марка или фирма. То се изгражда и чрез рекламите на самите сайтове на дружествата. Близо 80% от потребителите твърдят, че се доверяват на реклама, публикувана на официалната страница на компанията. Българите търсят повече информация онлайн и все още са леко скептични към електронните разплащания. Близо 95% са съгласни в някаква степен, че преди да направят покупка, търсят информация за продукта в глобалната мрежа. От друга страна, повече от две трети се страхуват в някаква степен от измами при разплащане през интернет.
По-дълго и по-мобилно
Освен по-дълго българските интернет потребители влизат в глобалната мрежа и на все по-разнообразни места и в движение, показват данните от проучването. Лаптопът измества стационарния десктоп компютър като основно устройство за достъп до глобалната мрежа, като е използван от 74.5% от анкетираните. Същевременно мобилните технологии навлизат с висока скорост, като 73.5% е ръстът в употребата на смартфони в България като средство за достъп до интернет за 2013 г. спрямо предходната година. Те заемат трета позиция като най-предпочитано средствно за достъп до интернет, а таблетите са след тях, като удвояват своя дял през 2013 г. спрямо предходната година. Близо 69% от българите използват повече от едно устройство за достъп до глобалната мрежа.

източник: проучване на Digitribe, данните са в %

Българските потребители прекарват по четири часа и половина в интернет на ден и същевременно се влияят от мненията и препоръките в социалните мрежи при избор на покупка. Това показват резултатите от годишното проучване Digitribe Report, изготвeно от Digitribe, подразделението за социален маркетинг на Publicis Marc Group, и изследователската агенция Pragmatica.
4 коментара
"Българите разчитат все повече на социалните мрежи при избор на покупка"
Крайно време беше. Иначе ние все сме на опашката. Българска подозрителност, консервативност и страх да не те преметнат.
Разбира се. Социалните мрежи ти дават опция да се информираш по обстойно, преди да направиш избор на покупка. Може и да има подвеждащи реклами за дадена стока, но всеки сам си преценява кога да се довери на видяното в мрежата, и кога не...
Като знам колко платени тролове и фалшиви акаунти има в социалните мрежи, хич не им вярвам за препоръки на каквото и да е.
Последно видях спонсориран постинг на ония измамници с чиповете, с които се пести ток. Че имаше и положителни отзиви отдолу.
Вярвам само ако нещо ми е лично препоръчано от приятел или роднина.
Точно пък на Сурат тефтера ще повярвам за нещо...