Още мраз за европейската авиация

За да излязат от финансовите облаци, традиционните превозвачи разчитат на все по-широки алианси, оптимизация и по-малко насрещен вятър откъм властите

По данни на Star Alliance за 2013 г. общият му пазарен дял в световната гражданска авиация е 27%, а следващата година ще се свие до около 24%
По данни на Star Alliance за 2013 г. общият му пазарен дял в световната гражданска авиация е 27%, а следващата година ще се свие до около 24%    ©  Michael Dalder
По данни на Star Alliance за 2013 г. общият му пазарен дял в световната гражданска авиация е 27%, а следващата година ще се свие до около 24%
По данни на Star Alliance за 2013 г. общият му пазарен дял в световната гражданска авиация е 27%, а следващата година ще се свие до около 24%    ©  Michael Dalder
Star Alliance призова европейските правителства за по-малко административен натиск върху авиоиндустрията.

Поне дузина фотоапарати нетърпеливо стрелкат светкавици към трибуната в луксозната зала на "Кемпински", десетки журналисти от различни части на света мълчаливо чакат, двадесет и седем мъже с тъмни костюми и сериозни лица се готвят учтиво да ръкопляскат. Всеки момент Star Alliance ще обяви новините от току-що приключилото заседание на директорския си борд във Виена. За да бъде анонсирана най-важната, на масата отпред е поканен господин Нандан. След около триминутно сконфузно мълчание водещите (директори на различни авиокомпании) вече изглеждат леко объркани:


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


9 коментара
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    С този ценоразпис европейците да ме извиняват ама много. Не може полет с Делейханза със смяна през Франкфурт към повечето евростолици да излиза колкото с Turkish или Мalaysian до Банкок или КЛ.

  • 2
    zdra4 avatar :-|
    zdra4

    "Не е време те да отварят пак безкрайния каталог от административни бариери, нови такси, ограничения, търговия с въглеродни емисии и т.н.",
    За сметка на това предлагаме места за правостоящи и такса за тоалетна по време на полета.

  • 3
    sjf18531334 avatar :-|
    Чоко

    Консуматора, прав си! Предпочитам Turkish, Еmirates и Quatari, пред евро компанните. Миналата година на връщане от Бангкок с Austrian ни се разказа играта - лоша храна и никакво място между редовете. Никога повече с тях!

  • 4
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#3] от "Джони Браво":

    Аз няколко пъти писах за международното летище на Варна/Бургас - Ататюрк, кацат читави компании и винаги има схема с цените на билетите. Колата като я пусна, сама си завива надясно към паркинга на покрива :)

  • 5
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1

    До коментар [#1] от "Consumer":

    Все пак става въпрос за 2 полета, 2 екипажа, още летищни такси.
    Така че нещата не са еднозначни.

    Въпреки че за мен ценообразуването на полетите си остава една енигма - един ден си играех със сайта на австрийците и София - Прага с прекачване излизаше по-евтин от директния Виена - Прага.

  • 6
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents

    [quote#3:"Джони Браво"]Quatar[/quote]

    Никога вече!

    Бангкок - София: Бангкок-стоп в Куала Лумпур-прекачване в Доха-стоп в Букурещ-София общо 23 часа и си като парцал, защото полетите са по 3-5 часа и не можеш да се наспиш, а само дремеш.

  • 7
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents

    Бях писал навремето: за пътуване в западното полукълбо през Лондон или Париж, за източното – през Истанбул. Останалото са експерименти.

  • 8
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#6] от "MyTwoCents":

    Питай и ще ти бъде отговорено. Заради кризата насякоха полетите за да направят кворум. За посоките съм съгласен с теб и наистина от София посока далечен изток прекия и удобен път е през Истанбул. Емирства, сингапурци, етихадци спират съответно в Дубай/Абу Даби, докато Турци и Малайзийци летят директно, за последните чух че и те спират по средата, за мое съжаление лятах с тях последно през 2010. Етихад в момента пребиват пазара!

  • 9
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents

    [quote#5:"rainbou1"]Въпреки че за мен ценообразуването на полетите си остава една енигма[/quote]

    Целта е като навсякъде – да се продаде на най-високата възможна цена,на която е склонен да купи клиента, без формално да се провежда ценова дискриминация.

    За целта има класи от А до Зет и ред ограничения в това откъде и как можеш да резервираш – SITI, SOTI и т.н. Промоционални рекламирани цени, но за напр. 5 седалки от полета, сложна система за статистически анализ на резервациите, която променя цените в зависимост от скоростта на резервиране сравнена с исторически данни; овърбукинг, схеми за лоялност, следене на конкуренцията, понякога картелиране, и пр.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход