Застой в търговията с малки изключения

Веригите ще отварят нови обекти и пазарният им дял ще продължи да расте

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Пазарът на бързооборотни стоки е голям, но напоследък се движи колебливо и без много оптимизъм. През 2012 г. в него се завъртяха 9.5 млрд. лв. и беше отчетен лек ръст, но следващата година донесе спад от около 2%. За следващите 12 месеца бизнесът не чертае светли планове - говори за застой или миниатюрно помръдване нагоре.

Според Вайос Диморагас, мениджър на Nielsen за България, това движение надолу "се дължи главно на хранителните стоки, докато нехранителните категории като продукти за "лична хигиена" и "домашни грижи" се представят по-добре". Реалистично е през 2014 г. да се очаква "връщане към положителен нисък ръст за целия сектор бързооборотни стоки, като се има предвид по-ниската база от 2013", отбелязва Диморагис.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 2
    • + 5

    Време е да се наблегне на качеството на стоките.Може би идва време на така нар. "изнесени магазини"-малки магазинчета от/към големите вериги.

    Нередност?
  • 2
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ
    • - 1
    • + 8

    [quote#0:"К-л"]Диньо Маджаров отбелязва, че "и през 2013 г. се наблюдават трите типа стратегии на веригите в ритейл сектора: експанзионистична (за по-късно навлезлите на пазара Carrefour, Lidl, Kaufland), оптимизационна (за добре развитите вече "Билла", "Пикадили") и затихваща (за някои от по-малките вериги)". Според него най-вероятно тази политика ще продължи и през 2014 г.[/quote]

    Любопитен съм какви ли други стратегии е забелязал или ще забележи уважаемият Диньо през други години. Не за друго, а защото други стратегии освен тези сякаш не се наблюдават.

    Останалите "анализи" на уважаемите "анализатори" в търговията на дребно са също толкова изсмукани от пръстите.
    Мерси!

    Нередност?
  • 3
    balyk avatar :-|
    batak
    • + 2

    Тия отвсякъде си плачат за регулации,поне в частта с плащанията де.
    От там нататък всеки да си чете договорите и да внимава, като казва "мога" отсреща как му отговарят ,че те за моженето могат ама по някое време почват да не искат...

    Нередност?
Нов коментар