Fiat поема пълния контрол над Chrysler

Италианската компания ще изкупи останалите акции на щатския производител за 4.35 млрд. долара

Изпълнителният директор на двете компании Серджо Маркионе водеше тежки преговори с фонда Veba повече от година
Изпълнителният директор на двете компании Серджо Маркионе водеше тежки преговори с фонда Veba повече от година
Изпълнителният директор на двете компании Серджо Маркионе водеше тежки преговори с фонда Veba повече от година    ©  Reuters
Изпълнителният директор на двете компании Серджо Маркионе водеше тежки преговори с фонда Veba повече от година    ©  Reuters

Италианският автомобилен гигант Fiat ще придобие 41-те процента от щатската Chrysler, които не притежава, съобщава Reuters. Сделката на стойност 4.35 млрд. долара ще създаде седмия най-голям производител на автомобили в света и слага край на продължилите над година тежки преговори между Fiat и другия собственик – синдикалния здравен фонд Veba. Италианската компания държи мажоритарния дял в Chrysler от 2009 г.

Здравният фонд, който управлява здравните осигуровки на 117 хил. служители на Chrysler и техни роднини, първоначално ще получи 3.65 млрд. долара в брой за дела си. От тях 1.9 млрд. ще дойдат от Chrysler, а  1.75 млрд. – от Fiat. След приключване на сделката  Chrysler е поел задължението да изплати още 700 млн. долара през следващите три години. "Споразумението е в интерес на пенсионираните членове на синдиката и техните семейства, които разчитат на фонда", коментира председателят на управителния съвет на Veba Робърт Нафтали, цитиран от Би Би Си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 4

    Една от важните причини поради която големите корпорации поддържат промените в здравното осигуряване в САЩ: "Споразумението е в интерес на пенсионираните членове на синдиката и техните семейства, които разчитат на фонда". И Форд, и ГМ направиха същото поради факта че здравното и пенсионното осигуряване на работещите добавя средно $2,800 към цената на всяка кола произведена в САЩ от тримата големи. Сега и Крайслер намери решение. Дано поне си подобрят качеството.

    Нередност?
  • 2
    convince avatar :-|
    convince

    ЧОВЕКА на снимката е доста добре подплатен, за да се нагърби със сделка, която не си заслужава. FIAT ще се превърне в пенсионен фонд, а не в автомобилен строител.

    "Крайслер" е един от подържаните на системи закъсал автогигант от години и американците отдавна се чудеха на кого да го трапосат.

    В сделката преобладават лични мотиви и интереси на пенсионери, които бяха в тежест на американските корпоративни нужди в момента.

    Нередност?
Нов коментар