Транспорт на кръстопът

За пръв път от началото на кризата опимизмът при превозвачите е по-голям от негативните очаквания

Увеличават се поръчките за Близкия изток и Иран
Увеличават се поръчките за Близкия изток и Иран
Увеличават се поръчките за Близкия изток и Иран    ©  Мария Съботинова
Увеличават се поръчките за Близкия изток и Иран    ©  Мария Съботинова

На кръстопът между оптимизма и песимизма. Такива са прогнозите за бъдещето на транспорта през 2014 г. Положителното е, че за пръв път от години се прокрадват позитивни очаквания сред мениджърите в този сектор.

След началото на кризата транспортът като двигателната система на икономиката пострада, тъй като просто нямаше какво да вози при едно свито потребление и свито производство. Сега лекото раздвижване на пазарите в Европейския съюз е на път да внесе свежи сили. От друга страна, пазарите извън ЕС са допълнителен двигател за превозвачите, готови да возят в едни по-сложни митнически и инфраструктурни условия. А политическите събитията в Близкия изток, макар и трагични, ще доведат до допълнителни нужди от стоки и суровини.   


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    d.petkov avatar :-P
    d.petkov
    • - 1
    • + 2

    Успешна година желая на превозвачите ни! Агресивно трябва да "бутат" конкуренцията!

    Нередност?
  • 2
    neglasuvasht avatar :-P
    НЕгласуващ
    • - 1
    • + 8

    "Увеличават се поръчките за Близкия изток и Иран"-- Защото транспортните фирми от другите държави не искат камионите им да пътуват към тези държави... ;)

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 6

    "За Сирия се вози всичко". За Сирия във военно положение се вози повече, отколкото за Сирия по времето на социалистическия рай. Такъв прецеденти има и с Ирак, за съжаление НСИ дава данни за износа към Ирак само в годишното обобщение и от него се вижда, че България изнася за 20-милионен Ирак 60% от това, което изнася за цяла Русия и "необятните руски пазари".

    Нередност?
Нов коментар