

Иглика Филипова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Фабриката за ски в Чепеларе (бившата "Пампорово ски") стана ключов световен производител на ски с марките Atomic и Salomon, след като беше купена от финландската компания Amer Sports в края на 2008 г., въпреки че партньорството й с Atomic датира от доста по-рано. Под новото име "Амер спортс България" фабриката беше модернизирана и производственият й капацитет беше увеличен до 1 млн. чифта ски годишно. Фирмата беше отличена от Българската агенция за инвестиции като инвеститор на 2011 г. в групата на малките и средните предприятия. Днес компанията е в категорията на големите предприятия, като по данни на НОИ към ноември миналата година заетите са били 680 души. За бизнеса, плановете и прогнозите за новата година разговаряме с управителя на "Амер спортс" Йордан Ламбрев.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Браво, най-после нещо конструктивно, без хленчене!
Браво! Поздравления!
(и честит имен ден на Йордан)
"В Австрия имат програма за дуално обучение на специалисти по производство на ски. Три дни в седмицата обучаващите се са в завода за ски, два дни са в училище."
Те и в Германия имат дуално обучение и там се крие до голяма степен техния професионализъм. В България трудно се възприемат добрите практики, ние пък сме най-добри по фалшифициране на банкноти, теглене на пари с фалшиви карти и тн.
Именякът Ламбрев да каже верно ли заводът в Чепеларе продава на фирмата майка комплект ски за 55-65 евро, а после същите ски се продават по 600 евро на дребно?
Да, има разходи за развой, маркетинг и т.н.
България не била енергийно ефективна, измерено чрез изразходвана енергия на единица БВП. Как да е, като у нас са енергоемките производства, а във Финландия се харчи енергия само за офисите на Амер.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.