Бургаската рафинерия взе заем от 420 млн. евро

"Лукойл Нефтохим Бургас" ще финансира със средствата част от инвестицията си за 1.48 млрд. долара

Най-голямата инвестиция на компанията трябва да позволи преработването и на най-тежките фракции на петрола, като повиши процента на светлите горива бензин и дизел, произведени от единица суровина.
Най-голямата инвестиция на компанията трябва да позволи преработването и на най-тежките фракции на петрола, като повиши процента на светлите горива бензин и дизел, произведени от единица суровина.
Най-голямата инвестиция на компанията трябва да позволи преработването и на най-тежките фракции на петрола, като повиши процента на светлите горива бензин и дизел, произведени от единица суровина.    ©  Oleg Popov
Най-голямата инвестиция на компанията трябва да позволи преработването и на най-тежките фракции на петрола, като повиши процента на светлите горива бензин и дизел, произведени от единица суровина.    ©  Oleg Popov

Най-голямото дружество в България по приходи "Лукойл Нефтохим Бургас" е получило кредитна линия в размер на 420 млн. евро, или 576 млн. долара, от няколко европейски банки. Това беше съобщено от Италианската експортно кредитна агенция (SACE) и от международните информационни агенции. Кредитът е за модернизацията на рафинерията посредством изграждане на инсталация за хидрокрекинг на гудрон, която трябва да повиши ефективността на производството на горива в Бургас. Проектът е на стойност 1.48 млрд. долара и беше започнат през 2012 г. Съоръжението трябва да бъде завършено до края на 2014 г. а през 2015 г. за започнат тестовете.

Синдикираният заем е сред рекордно големите, теглени от българско дружество. В новата корпоративна история на България има няколко случая на по-голямо финансиране - най-пресният е на държавния енергиен холдинг, който емитира през миналата година облигации за 500 млн. евро, а топ длъжник е била БТК, като при предпоследната промяна на собствеността телекомът и купувачът й поеха дълг от 1.65 млрд. евро.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
41 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat
    • - 13
    • + 30

    Рационална придобивка и знак за сериозността на ЛУКОЙЛ. Ако се научат да играят и по правилата на конкуренцията.........................

    Нередност?
  • 2
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 11
    • + 18

    Отдавна се налагаше да намялат делът на гудрона, отдавна..... но по добре късно, отколкото никога!!!

    Нередност?
  • 3
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 6
    • + 46

    А някой ще обясни ли пазарно това ,че газа за автомобили от септември до декември поскъпна с над15% при все че сериозно движение на международните пазари за газ няма ? КЗК мълчи и спи зимен сън ... да не говорим въобще за некачествения дизел който води до смяна на дюзите на турбото струващи няколко хиляди лева ....

    Нередност?
  • 4
    ditora avatar :-|
    ditora
    • - 6
    • + 82

    Тука въпросът е защо държавата години наред си затваря очите и позволява на сигурно най печелившата българска компания да отчита непрекъснато загуби и да не плаща данъци по този начин .

    Нередност?
  • 5
    tanas avatar :-|
    Танас
    • - 2
    • + 26

    Значи дизела от сорт '' Урал '' и този от сорт '' Брент '' са с различни остатъци сяра а Лука ни го продава като за световно.
    =========
    Сместа Брент се класифицира като лек малосернист нефт, неговата плътност при около 20 °С е 825-828 кг / м ³ (38,6-39 градуса API), със средно съдържание на сяра 0,37%.

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Brent
    =========
    . Цената на руския петрол се определя при дисконтиране на цената на Брент, тъй като руския петрол се смята за по-нискокачествен поради високото съдържание на сяра и твърди циклични карбохидрати.

    Read more: https://www.instaforex.com/bg/oil.php

    Нередност?
  • 6
    r.stefanov avatar :-|
    r.stefanov
    • - 4
    • + 39

    Кога най после така наречените "компетентни органи" - Митницата ще ни информерат, че всички измервателни уреди за постъпващата суровина и произведената продукция са сложени и там, където трябва - по продуктопровода и пристанище Росенец мандалото е паднало и далаверата е минало.

    ЩЕ ДОЖИВЕЕМ ЛИ?

    Нередност?
  • 7
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 2
    • + 19

    До коментар [#3] от "niceprson":


    [quote#3:"niceprson"]А някой ще обясни ли пазарно това ,че газа за автомобили от септември до декември поскъпна с над15% при все че сериозно движение на международните пазари за газ няма ? [/quote]

    Предполагам говориш за пропан-бутан (LPG)? Пазарно е, въпреки че е замесена Лукойл :-) В рамките на ЕС няма ограничения. Shell например от време на време работи с гръцки и румънски горива ... По-високата цена вероятно отразява по-високото потребление. За никого не е тайна че в БГ се карат ненормално много автомобили на газ, доста над средното за други страни. А при повишено търсене и висока цена на алтернативата (внос на газ, заради транспорта), нормално следва по-висока цена. Поне това е моето обяснение, без да съм експерт. Така или иначе БГ пазар на горива е достатъчно конкурентен (поне засега), за да подозираме някакви картели.

    Нередност?
  • 8
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 4
    • + 19

    Новината е много добра. Предпоставка за намаляване на цените, евентуално. За бюджета също ще е силно рамо, ДДС-то на тази инвестиция ще оправи бая сметки на Бадемов, като минимум популистките майчински надбавки се връзват. Вероятно затова се случва и точно сега, ако се опрем на разумно количество конспиративност :-)
    Поначало за нефта имаме по-малък избор дори и от този за газа, така че като така или иначе работим с руски нефт, добре е поне да имаме модерно и ефективно производство.

    Нередност?
  • 9
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 7
    • + 17

    До коментар [#4] от "ditora":


    [quote#4:"ditora"] защо държавата години наред си затваря очите и позволява на сигурно най печелившата българска компания да отчита непрекъснато загуби[/quote]

    Защото може и защото е Лукойл искат. Преди месец умувахме на българска фирма, която си трансферира печалбите от Румъния в БГ. Тези похвати са съвсем легални и не подлежат на санкция. Специално за Лукойл никак не е добре да си трансферира печалбата в Русия (20%), защото при нас данъците са по-ниски (10%), но от една страна няма какво да правят кеша в БГ, от друга - явно така е наредил полковника, а това там значи много. Мисля че в случая БГ правителство няма вина или възможност да промени нещата. От друга страна, БГ прибира достатъчно акцизи и ДДС за да им гледаме в паницата с печалба, която и без друго бихме обложили с най-ниската ставка от посочените по-горе сборове.

    Нередност?
  • 10
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 33

    [quote#9:"misho73"]От друга страна, БГ прибира достатъчно акцизи и ДДС за да им гледаме в паницата с печалба[/quote]Всъщност, не е съвсем ясно дали са изрядни по отношение на ДДС и акцизите. Ако не се лъжа, това беше и идеята на измервателните уреди, които Лукойл упорито избягва да инсталира.

    Нередност?
Нов коментар