NYSE изпревари Nasdaq по технологични дебюти

Търговията чрез реални брокери, а не само електронно, се оказва решаваща за излизащите на борсата компании

Reuters
Reuters    ©  Reuters
Reuters
Reuters    ©  Reuters

Миналата година е била първата от близо две десетилетия, в която Нюйоркската фондова борса NYSE е провела повече първични публични предлагания (IPO) на технологични и интернет компании, отколкото Nasdaq, съобщава Wall Street Journal. Анализаторите отдават това на факта, че търговията на NYSE се наблюдава от т.нар. маркетмейкъри, което дава допълнителна увереност на компаниите. Доскоро известни като "специалисти", тази група брокери помага за определяне на цените при отваряне и затваряне на търговията и спомага за намаляване на волатилността, предизвикана от автоматичната система за търговия. Същевременно цялата търговия на Nasdaq се извършва електронно.

Според експертите опасността от технически проблеми става все по-важен фактор за компаниите, решили да дебютират на борсата. През 2012 г. такива трудности съпътстваха дългоочакваното IPO на социалната мрежа Facebook. "Беше важно да знаем, че цената при отваряне минава през мрежа от трейдъри, която се съобразява с търсенето. Не искахме да носим последствията, ако първоначалната търговия се беше объркала", коментира Скот Уинго, изпълнителен директор на компанията за електронна търговия ChannelAdvisor, която се листна на NYSE през май. Наличието на човешки елемент се посочва като основен фактор и от други мениджъри като Джим Лехейл от Rally Software Development, излязла на нюйоркската борса през април.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал