Peugeot чака спасение от Китай

Френската компания разчита на ново ръководство и нови международни партньорства

Peugeot произвежда тройно по-малко автомобили от основните си конкуренти
Peugeot произвежда тройно по-малко автомобили от основните си конкуренти
Peugeot произвежда тройно по-малко автомобили от основните си конкуренти    ©  Reuters
Peugeot произвежда тройно по-малко автомобили от основните си конкуренти    ©  Reuters

За френския автомобилен концерн Peugeot Citroеn изминалата година беше изключително тежка, но през 2014 г. компанията се надява да преобърне късмета си чрез нови партньорства, отварящи вратите към перспективните азиатски пазари, пише Financial Times. През 2013 г. Peugeot не само продължи да губи дял на свиващия се европейски пазар, но и през декември беше принуден да отпише активи за 1.1 млрд. долара заради слабите резултати от съвместната дейност с General Motors. Щатската компания нанесе допълнителен удар върху френския си партньор с решението си да продаде своя 7-процентен дял в Peugeot.

Китайска връзка


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jorosrabskia avatar :-|
    jorosrabskia
    • - 4
    • + 2

    "Докато петте най-големи европейски завода на Volkswagen работят на 90% от капацитета си, при френската компания това ниво е 77%, а в някои фабрики достига 20%."

    Ами сещайте се за какво иде ре4.... нещо май мениджмънта куца, както е липсата на визия за развитие

    Нередност?
  • 2
    chushka avatar :-|
    chushka
    • - 4
    • + 9

    Финансови партньорства, китайци, американци ала-бала. Ми нека направят един читав автомобил, та може и да се надяват на нещо. Успеха на фокус, Фиеста, Поло и Голф не се дължи само на маркетинг.
    Най-новият Партнер ме изненада искрено, когато погълна фактура във фуга м/у таблото и предното стъкло. Сериозни умения трябват за да се извади.

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 1
    • + 9

    Китайците правят следващата стъпка след СААБ. А Франция ще преживее как комунисти правят структурни реформи и съкращения.

    Нередност?
  • 4
    vladon. avatar :-|
    Владимир Георгиев

    Добър коментар от kardinalat, бих добавил след Волво и СААБ. Британските Jaguar и Range Rover отдавна са Идийски, ще е тъжно ако останат само германците и не по малко като автомобилни производители.

    Статията е добре преписана от ФТ, бих добавил някой липсващи цитати на един от знаменитите френски инвестиционни банкери Philippe Villin:
    "Не ми харесва предварителната сделка с Dongfeng защото няма да подобри продуктивноста на Пежо във Франция и вероятно ще разруши работни места."
    И добавя: "В края на краищата капиталовата цена е огромна, тъй като компанията ще предоставя марките и технологиите си на Китайски играч."

    Основната причина за продобиването на Волво от китайските Geely бе именно марката и достъп до чужди пазари. Вместо Пежо да придобият достъп до азиатските пазари те предоставят контрола си на "Китайски играч".

    Нередност?
Нов коментар