Германските железници завоюваха 15% дял в България
Местното поделение на Deutsche Bahn очаква съживяване на пазара на товарни жп превози
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Железница в съзнанието на повечето хора означава много шум, много проблеми, загуби, стачки и безизходица. Въпросът може ли всичко това да е точно обратното, разбира се, е риторичен - не само, че може, но е и факт. Един от трите основни конкурента на "БДЖ - Товарни превози" - "Ди Би Шенкер Рейл България" (част от групата на Deutsche Bahn) вече има около 15% пазарен дял в страната ни, съобщиха от компанията. Макар че, по думите на местния мениджмънт, целта й не е да се конкурира с БДЖ на всяка цена, а да действа като звено от общата европейска транспортна схема на Deutsche Bahn.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
38 коментара
Надявам се представител на синдикатите да прочете тази статия. БДЖ отдавна можеше да изплува. Но не, трябва да се лапа, пък с компанията каквото ще да става
[quote#1:"bvsc"]БДЖ отдавна можеше да изплува. Но не, трябва да се лапа, пък с компанията каквото ще да става[/quote]Проблемът на БДЖ са синдикатите, които блокират всякаква реформи и така бетонират статуквото - а то е, че БДЖ губи над 170 милиона всяка година заради повсеместни кражби - като се почне от стрелочници, които източват цистерни с гориво, мине се през шафнери и кондуктори, които продават билети на черно и се стигне до шефове, които "губят" стотици вагони. А и, не на последно място, проблем е, че БДЖ е държавна собственост и така си остава удобна хранилка за приятелски "кръгове".
До коментар [#1] от "bvsc": Там няма "читатели", а само "писатели" :-) иначе още преди 20 години щеше да има система за закупуване на билетите от различни точки със запазени места :-) подобна на АМАДЕУС за самолетните билети :-)
Товарните железопътни превози на ЕС в бившите източно европейски страни са в дълбока криза и от 2009 година загубите им застрашително нарастват, изключение е само Полша. Основна причина е силното намаление на превозите от ключови клиенти засегнати от глобалната криза (металургия, въгледобив, строителство, енергийни материали…). Полша като значителен производител на значителни количества химически, строителни, хранителни и селскостопански продукти с завидни пазарни позиции едва 2013 г. почувства безпокойство от намаления ръст на икономиката си и разбираемо защо железниците там до края на 2012 наемаха подвижен състав и от съседни страни.
Изненадан съм, че тов. пр. БДЖ са изгубили най-сладките си клиенти, там където превозите са всекидневни и значителни по обем: рудодобив, медодобив, металургия!? Не е моя работа да давам идеи за пакетно предложение, но чета че DB Schenker са спечелили с комплексната си набидка „от склада на произ. до крайна точка на клиента + всички грижи за вътрешно заводски маневри, срочна и надеждна доставка“… :(
Спряха продажбата на БДЖ-Товарни Превози, сега да ги видим как ще спрат фалита им. Както казва cinik, което не се продаде при приватизация ,се продава от синдик.
А сега, министри и синдикалисти да обяснят: Защо едни го могат, а други - не!
До коментар [#7] от "V.Iliev":
Трудничко ще им е да обяснят швабетата могат, а нашите не могат!!!
До коментар [#6] от "mrvip":
Ква приватизация бе. Дойче бан е държавна! Що тя държавна може, а бдж не може? Не е работата в приватизацията. Приватизацията е престъпление!
Дойче Бан имали 15%-та от товарните превози... А, няма ли да могат да вземат и малко от пътническите...! Понеже така, като гледам БДЖ, все още е в социализма и не иска да се мести от там, подобни стъпки могат да го изкарат от дълбокия зимен сън!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.