Германските железници завоюваха 15% дял в България

Местното поделение на Deutsche Bahn очаква съживяване на пазара на товарни жп превози

Любомир Гарчев: "Нямаме намерение да се борим с БДЖ"
Любомир Гарчев: "Нямаме намерение да се борим с БДЖ"
Любомир Гарчев: "Нямаме намерение да се борим с БДЖ"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Любомир Гарчев: "Нямаме намерение да се борим с БДЖ"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

Железница в съзнанието на повечето хора означава много шум, много проблеми, загуби, стачки и безизходица. Въпросът може ли всичко това да е точно обратното, разбира се, е риторичен - не само, че може, но е и факт. Един от трите основни конкурента на "БДЖ - Товарни превози" - "Ди Би Шенкер Рейл България" (част от групата на Deutsche Bahn) вече има около 15% пазарен дял в страната ни, съобщиха от компанията. Макар че, по думите на местния мениджмънт, целта й не е да се конкурира с БДЖ на всяка цена, а да действа като звено от общата европейска транспортна схема на Deutsche Bahn.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
38 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bvsc avatar :-|
    Да, ама не
    • - 1
    • + 91

    Надявам се представител на синдикатите да прочете тази статия. БДЖ отдавна можеше да изплува. Но не, трябва да се лапа, пък с компанията каквото ще да става

    Нередност?
  • 2
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 5
    • + 74

    [quote#1:"bvsc"]БДЖ отдавна можеше да изплува. Но не, трябва да се лапа, пък с компанията каквото ще да става[/quote]Проблемът на БДЖ са синдикатите, които блокират всякаква реформи и така бетонират статуквото - а то е, че БДЖ губи над 170 милиона всяка година заради повсеместни кражби - като се почне от стрелочници, които източват цистерни с гориво, мине се през шафнери и кондуктори, които продават билети на черно и се стигне до шефове, които "губят" стотици вагони. А и, не на последно място, проблем е, че БДЖ е държавна собственост и така си остава удобна хранилка за приятелски "кръгове".

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 3
    • + 34

    До коментар [#1] от "bvsc": Там няма "читатели", а само "писатели" :-) иначе още преди 20 години щеше да има система за закупуване на билетите от различни точки със запазени места :-) подобна на АМАДЕУС за самолетните билети :-)

    Нередност?
  • 4
    derekbg avatar :-?
    derekbg
    • - 6
    • + 11

    Товарните железопътни превози на ЕС в бившите източно европейски страни са в дълбока криза и от 2009 година загубите им застрашително нарастват, изключение е само Полша. Основна причина е силното намаление на превозите от ключови клиенти засегнати от глобалната криза (металургия, въгледобив, строителство, енергийни материали…). Полша като значителен производител на значителни количества химически, строителни, хранителни и селскостопански продукти с завидни пазарни позиции едва 2013 г. почувства безпокойство от намаления ръст на икономиката си и разбираемо защо железниците там до края на 2012 наемаха подвижен състав и от съседни страни.

    Нередност?
  • 5
    derekbg avatar :-?
    derekbg
    • - 3
    • + 14

    Изненадан съм, че тов. пр. БДЖ са изгубили най-сладките си клиенти, там където превозите са всекидневни и значителни по обем: рудодобив, медодобив, металургия!? Не е моя работа да давам идеи за пакетно предложение, но чета че DB Schenker са спечелили с комплексната си набидка „от склада на произ. до крайна точка на клиента + всички грижи за вътрешно заводски маневри, срочна и надеждна доставка“… :(

    Нередност?
  • 6
    mrvip avatar :-|
    mrvip
    • - 8
    • + 38

    Спряха продажбата на БДЖ-Товарни Превози, сега да ги видим как ще спрат фалита им. Както казва cinik, което не се продаде при приватизация ,се продава от синдик.

    Нередност?
  • 7
    v_iliev avatar :-P
    V.Iliev
    • + 29

    А сега, министри и синдикалисти да обяснят: Защо едни го могат, а други - не!

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 4
    • + 10

    До коментар [#7] от "V.Iliev":

    Трудничко ще им е да обяснят швабетата могат, а нашите не могат!!!

    Нередност?
  • 9
    kihano avatar :-|
    kihano
    • - 17
    • + 11

    До коментар [#6] от "mrvip":

    Ква приватизация бе. Дойче бан е държавна! Що тя държавна може, а бдж не може? Не е работата в приватизацията. Приватизацията е престъпление!

    Нередност?
  • 10
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • - 4
    • + 12

    Дойче Бан имали 15%-та от товарните превози... А, няма ли да могат да вземат и малко от пътническите...! Понеже така, като гледам БДЖ, все още е в социализма и не иска да се мести от там, подобни стъпки могат да го изкарат от дълбокия зимен сън!

    Нередност?
Нов коментар