"Монбат" ще модернизира заводите си в Монтана и Добрич с 8.3 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Монбат" ще модернизира заводите си в Монтана и Добрич с 8.3 млн. лв.

Според Атанас Бобоков, председател на съвета на директорите на "Монбат", през тази година компанията ще стъпи и на руския пазар

"Монбат" ще модернизира заводите си в Монтана и Добрич с 8.3 млн. лв.

Дружеството спечели безвъзмездно финансиране по линия на европейската програма за конкурентоспособност

Гергана Михайлова
18041 прочитания

Според Атанас Бобоков, председател на съвета на директорите на "Монбат", през тази година компанията ще стъпи и на руския пазар

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


С 35% ще се вдигне производственият капацитет на заводите за акумулаторни батерии в Монтана и Добрич, съобщи пред "Капитал Daily" Атанас Бобоков, председател на съвета на директорите на "Монбат". Модернизацията ще се извърши в рамките на настоящата година, без да се налага прекъсване на производствения процес. Тя ще струва 8.3 млн. лв., като почти половината средства се осигуряват безвъзмездно по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика". Останалата част се поема от компанията, която е заделила собствени средства за технологичното обновление. То се очаква да доведе до ръст на продажбите още през настоящата година.

Канадско и американско оборудване ще замени досегашното

За европейското финансиране двата завода в групата са се преборили поотделно, кандидатствайки със собствени проекти по процедурата. Близо две трети от привлечените средства ще получи заводът на "Монбат" в Монтана, а останалите ще бъдат насочени към фабриката "Старт", която се намира в Добрич. И за двете ще бъдат закупени нови машини, поточни линии и автоматизирани системи. "Купуваме машини от Канада, Америка, като гледаме да доставим най-доброто, което е на пазара в момента", каза Атанас Бобоков. Той обясни, че с подмяната на оборудването не само ще се вдигне производственият капацитет и ефективността на двете фабрики, но готовите акумулаторните батерии ще са по-качествени и с по-ниска себестойност. Технологиите няма да направят излишен труда на работници и се предвижда запазване на броя на служителите в двете фабрики.

Според разчетите по-бързо трябва да бъде извършена подмяната на оборудването в "Старт" в Добрич. Там обновлението трябва да е приключило през лятото, а през есента трябва да е завършена модернизацията в "Монбат" в Монтана. Машините ще бъдат подменяни поетапно, за да няма временно спиране на дейностите, което би притеснило инвеститорите. "Дейностите са планирани отдавна и всичко е измислено така, че да не се прекъсва производственият процес", обясни Бобоков. Ръководителят на компанията добави, че тази инвестиция ще доведе до увеличаване в обема на произведена продукция още през тази година. "Тъй като добре стоим на пазарите, които сме завоювали, смятам, че целият този производствен обем ще намери реализация на съществуващите ни пазари", заяви Бобоков.

Настъпление към руския пазар

Традиционно "Монбат" работи за европейския пазар, Северна Африка и Близкия изток. От разговора с ръководителя на дружеството стана ясно, че то ще търси позиции в Украйна. "Очаквам да направим и първия износ за Русия през тази година", прогнозира Атанас Бобоков, като допълни, че досега българската компания не е продавала там. По думите му през тази година се очакват подобрения на продажбите в Южна Африка, тъй като е инвестирано в по-добрия пласмент на акумулаторите, както и в Латинска Америка.

Освен от традиционния си бизнес с акумулатори за автомобили през тази година "Монбат" очаква резултати и от други свои инвестиции. Заводът за светодиоди "Окта лайт България", в който дружеството има мажоритарен дял от 51%, се очаква да направи по-съществен принос. "Започват сериозни продажби през тази година, които ще помогнат за добрите резултати на групата", каза Атанас Бобоков, който е убеден, че и през тази година прогнозите на мениджмънта за растеж на бизнеса ще се оправдаят. Към края на третото тримесечие на миналата година "Монбат" отчете 25% ръст на общите консолидирани приходи до 176.4 млн. лв. и нетна печалба от дейността в размер на 15.6 млн. лв.

С 35% ще се вдигне производственият капацитет на заводите за акумулаторни батерии в Монтана и Добрич, съобщи пред "Капитал Daily" Атанас Бобоков, председател на съвета на директорите на "Монбат". Модернизацията ще се извърши в рамките на настоящата година, без да се налага прекъсване на производствения процес. Тя ще струва 8.3 млн. лв., като почти половината средства се осигуряват безвъзмездно по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика". Останалата част се поема от компанията, която е заделила собствени средства за технологичното обновление. То се очаква да доведе до ръст на продажбите още през настоящата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    tzm41313897 avatar :-|
    Mark Twain

    Браво на МонБат, ето такива новини трябва да има у нас!

  • 2
    d.petkov avatar :-P
    d.petkov

    Хубава новина! Братя Бобокови изглежда са едни от малкото представители на българския едър капитал, които не чакат на държавната хранилка, за да ги има. Успех!

  • 3
    mentra65 avatar :-|
    Grizacha ot Razgrad

    Това са най скапаните акумулатори които се произвеждат,не става нищо от тях,боклуци.

  • 4
    d.petkov avatar :-P
    d.petkov

    До коментар [#3] от "mentra65":

    Много ти здраве, моя за почти 4 години вече си работи идеално.

  • 5
    mentra65 avatar :-|
    Grizacha ot Razgrad

    До коментар [#4] от "d.petkov":

    Много ти здраве и от мене.За една година ми смениха 3 бройки.Ако и този се скапе,голяма реклама имат.Карам кола дизел.

  • 6
    d.petkov avatar :-|
    d.petkov

    До коментар [#5] от "mentra65":

    И мойта е дизел. Абсурдно е да смениш 3 нови бройки за една година... или ти слагат некви стари акумулатори или колата ти е не е ок. Аз лично, ако се окажа с втори дефектирал директно ще си искам парите.

  • 7
    t_ avatar :-|
    t_

    До коментар [#5] от "mentra65":

    Много ви здраве и на двамата май. Ползвам такива акумулатори, откакто имам кола, а то си е доста време. На сегашната - три години и нещо си работи без да има какъвто и да е проблем и без да има някакво влошаване в работата му.
    Вярно, че дизелът харчи повече ток, но все пак, да не би с колата нещо да не е наред? Какво му става на твоя акумулатор всъщност? Пада? Намалява му капацитета? Мъртва клетка? Не че твърде много ме интересува, но кажи все пак от какво се оплакваш. Да не се окаже, че има някакъв проблем в колата, а са ти сменили три акумулатора...

  • 8
    mentra65 avatar :-?
    Grizacha ot Razgrad

    До коментар [#7] от "t_":

    Господин отворко,акумулаторите ги смениха в самия завод където отидох с колата си и бяха направени нужните замервания от техни специалисти.И с хиляди извинения ми дадоха трета бройка.Капиш.

  • 9
    t_ avatar :-|
    t_

    Намирам няколко твърде съмнителни неща, поне на първо четене.
    1. Как пък баш на тебе ти се случиха три поредни повредени бройки? То ще излезе, че целия брак брак от серията си го взел ти...Требе да си гоуем карък.
    2. Как пък така се случи, че смениха акумулатора чак в завода? Обикновено си имат сервизи, където правят замерванията. Може би и те не са повярвали, че трета бройка се сменя??? Все съм чувал, ама за акумулатори чак толкова брак, никога не съм. Дори и за китайски.
    Не че не е възможно да има грешно монтирана серия или нещо подобно, но въпреки, че всичко по принцип е възможно, твоята история е доста съмнителна...
    Все пак, какво им ставаше на тези три акумулатора?

  • 10
    mentra65 avatar :-|
    Grizacha ot Razgrad

    До коментар [#9] от "t_":

    Да уточним.Колата се кара всеки ден.На седмица 1000-1200км.Първия го смениха на втория месец след закупуването, а беше лято.Втория като започнаха студовете ноември,сега съм с третия поред,докога не знам.Да уточня,че са от тези необслужваемите с едно око като ги погледнеш отгоре.Трябва да свети зелено.И в двата случая светеха червено и не можех да запаля.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.