Бизнес пътуванията ще са основно към Германия, Русия и Турция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнес пътуванията ще са основно към Германия, Русия и Турция

Бизнес пътуванията ще са основно към Германия, Русия и Турция

Проучването на БТПП посочва Сърбия и Китай като втората най-предпочитана дестинация

4232 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Германия, Русия и Турция са трите държави, в които българският бизнес планира най-много работни посещения през тази година. Това показва проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за нагласите при бизнес пътуванията, проведено сред нейни членове. На второ място като планирани визити за контакти и работа се нареждат Китай и Сърбия (още за инвестициите на българския бизнес в Сърбия четете тук). За двете държави планове имат около една трета от фирмите.

С гръб към ЕС

Допитването на БТПП е направено в края на декември и според него като цяло към държавите от ЕС с изключение на Германия се наблюдава по-слаб интерес за бизнес посещения, посочват от палатата, като правят сравнение със споменатите по-горе държави извън общността. Най-предпочитани за бъдещи пътувания от ЕС са Белгия, Великобритания, Гърция, Италия, Полша и Холандия – те са интересни за 20% от българските компании.

Като основна причина за бизнес пътувания се посочва износът на стоки – за близо 80% от членовете на БТПП това е поводът да посетят дадена държава. Почти половината от запитаните фирми смятат да търсят чуждестранни партньори, с които да правят съвместни инвестиции. Общи дружества с чуждо участие се срещат все по-често в България, а има и доста български компании, които откриват свои представителства и поделения зад граница.

Търсим партньор

Браншовете, в които има най-голям интерес за срещи с потенциални партньори от чужбина, са машиностроенето, услугите, строителството, производството на хранителни продукти и електрониката, посочват от БТПП. По данни на Националния статистически институт (НСИ) към ноември миналата година близо 60 хил. българи са пътували по работа зад граница. За сравнение – над 61 хил. души са посетили друга държава с цел почивка. Основната част от пътуващите по работа са били в държави от ЕС, като водещи са Гърция и Румъния. Над 6 хил. са отишли до Македония, а 2300 души са ходили до Сърбия по работа.

Германия, Русия и Турция са трите държави, в които българският бизнес планира най-много работни посещения през тази година. Това показва проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за нагласите при бизнес пътуванията, проведено сред нейни членове. На второ място като планирани визити за контакти и работа се нареждат Китай и Сърбия (още за инвестициите на българския бизнес в Сърбия четете тук). За двете държави планове имат около една трета от фирмите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    daskal1 avatar :-P
    daskal1

    Заглавието звучи почти като резултатите от някои социологически проучвания, например че " Очаква се броят на омъжилите се жени е практически да е изравнен с този на оженилите се мъже." Ясно е че бизнесът в основно с тези три страни, с малки изключения за украса.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.