Компаниите ще кандидатстват директно в Брюксел за реклама на храни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компаниите ще кандидатстват директно в Брюксел за реклама на храни

В новия програмен период ще се насърчава промоцията на продукти за износ, както и съвместни програми на производители от няколко държави от евросъюза

Компаниите ще кандидатстват директно в Брюксел за реклама на храни

Нови етикети ще се въведат за планински храни в ЕС

Деница Ватева
3786 прочитания

В новия програмен период ще се насърчава промоцията на продукти за износ, както и съвместни програми на производители от няколко държави от евросъюза

© Надежда Чипева


 Възможностите за промоции се увеличават.

Създаване на нови етикети за европейски хранителни продукти, произведени с планински суровини, увеличение на средствата, предназначени по проекти за реклама, както и разширение на възможностите за кандидатстване. Това са част от мерките, които Европейската комисия (ЕК) обмисля, за да насърчи износа на храни и потреблението на повече европейски стоки. В следващите месеци предстои да се представи предложение за създаване на етикет за европейски планински продукти, както и да се обсъдят в съвета и европарламента предложенията за промени в политиката за промотиране на продукти.

Нов етикет за специфични продукти

В момента на територията на Европейския съюз (ЕС) е валиден етикет, означаващ сертифицираните биопродукти, който може да бъде ползван от всяка фирма, която покрива изискванията. През февруари ще бъде предложена и нова инициатива - за създаване на етикет, който да обозначава планинските продукти. За целта ще се изготви проект, в който да бъдат заложени изисквания към суровините, ползвани в такива продукти. Едно от предложенията е минимум 50% от тях да бъдат с планински произход. Новият етикет ще може да бъде ползван за всякакъв вид храни, като се очаква най-големият интерес да бъде към млечни и месни продукти.

Повече реклама

Покриването на стандарти, вписване в европейския регистър на наименованията и други подобни инициативи са част от програмата за насърчаване на износа и вътрешното потребление на европейски стоки. От тази година се планира да стартира и нова програма за промоция на храни, чрез която да се рекламират продуктите. Още през ноември беше съобщено, че нейният бюджет за всички страни от ЕС ще бъде драстично увеличен - от 61 млн. евро през 2013 г. до 200 млн. в края на новия програмен период - 2020 г. Според предложението промоционалните програми за храни вече няма да минават през одобрение на национално ниво, а ще се разглеждат директно в Брюксел.

Съвместните инициативи

Насърчаването на програми за износ, съвместни инициативи между различни държави членки и програми за няколко продукта ще бъде акцентът в новата политика за промоция на храни. Така например може да бъде продаден проект между две различни държави членки или за два различни продукти - например за вино и за сирене.

Планира се и разширение на обхвата на кандидатите. Досега промоционалните кампании за храни се подаваха от браншови организации на производители или търговци, като през следващия период такива ще могат да подготвят и фермерски кооперативи. Предвижда се още и възможност за обозначаване на произхода и марките по време на кампаниите, което досега не бе позволено.

 Възможностите за промоции се увеличават.

Създаване на нови етикети за европейски хранителни продукти, произведени с планински суровини, увеличение на средствата, предназначени по проекти за реклама, както и разширение на възможностите за кандидатстване. Това са част от мерките, които Европейската комисия (ЕК) обмисля, за да насърчи износа на храни и потреблението на повече европейски стоки. В следващите месеци предстои да се представи предложение за създаване на етикет за европейски планински продукти, както и да се обсъдят в съвета и европарламента предложенията за промени в политиката за промотиране на продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    rhj53394435 avatar :-?
    rhj53394435

    Реалният ефект от всички тези фондове, понякога безумни програми е, че бюрократите на Брюксел си циментират до веченост креслата и високите заплати, друг реален ефект няма, особено за българската икономика...

  • 2
    comandante avatar :-P

    [quote#1:"ivajlo.kirev"] бюрократите на Брюксел си циментират до веченост креслата и високите заплати[/quote]
    Сигурно за този тъпизъм ще се отворят 1000 работни места и поне още толкова млади стажанти!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK