Montupet разширява производството си в Русе
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Montupet разширява производството си в Русе

В момента в русенския завод работят над 700 души, като след поемане на германската поръчка броят им ще достигне 900

Montupet разширява производството си в Русе

Договори с Daimler ще осигурят работа на още 200 души след 2017 г.

15937 прочитания

В момента в русенския завод работят над 700 души, като след поемане на германската поръчка броят им ще достигне 900

© Цветелина Николаева


Френската компания Montupet, специализирана в производството на алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, подписа два големи договора с германския концерн Daimler. Те са за проектиране и производство на цилиндрови глави, които ще се произвеждат в българския завод на групата в Русе, който според фирмата е една от най-модерните леярни в света.

"Тези договори са голям успех и позволяват на Montupet да разшири клиентелата си на оживения германски пазар, което от своя страна ще заздрави стратегическите ни позиции", заявява в официалното съобщение изпълнителният директор на компанията Стефан Манян. По думите му договорите ще започнат да дават отражение във финансовите резултати през 2017 г., освен това "ще демонстрират признанието на индустрията за Montupet като лидер в разработката и продукцията на високотехнологични цилиндрови глави."

Добра година

Началото на производството за Daimler е планирано за януари 2017 г., коментираха от българското поделение на фирмата пред "Капитал Daily". Заводът в Русе ще произвежда за германската компания 635 хил. цилиндрови глави годишно, което ще доведе до увеличаване общия обем на производство с 15%. В момента в "Монтюпе" ЕООД работят над 700 служители, като след поемане на тази поръчка броят им ще трябва да достигне 900. От навлизането си в България през 2008 г. досега френската компания е инвестирала 85 млн. евро в предприятието си в Русе, което произвежда алуминиеви компоненти за двигатели за Audi, BMW, Ford, Volvo и Peugeot. Продукцията се изнася за Великобритания, Германия, Швеция, Унгария, Румъния и Турция. През 2012 г. фирмата вложи 15 млн. евро в ново хале от 10 000 кв.м.

Разширението на завода е приключило през лятото на миналата година и дава възможност за увеличаване на производствения капацитет с 50%. През 2013 г. е дадено началото на производство на нов, според фирмата уникален по рода си вид цилиндрова глава за Renault, разработени са и нови продукти за Volvo. Оборотът на предприятието е нараснал до над 151 млн. лв. спрямо 124 млн. за 2012 г.

Утвърждаване на германския пазар

Френската група вече изпълнява поръчки за Audi, BMW и Porsche, поради което договорите с Daimler утвърждават нарастващото значение на фирмата като доставчик за германската автомобилна индустрия. Френската компания прогнозира, че поръчките на германските производители ще осигуряват 20% от оборота й през следващите пет години.

Montupet специализира в разработката и производството на алуминиеви компоненти, предназначени основно за производството на коли. Освен в България компанията разполага с мощности във Франция, Испания, Северна Ирландия, Мексико и Индия, а служителите й в световен мащаб са 3034. Компанията е доставчик на автопроизводители като Renault-Nissan, VW-Audi, BMW, GM и Ford, като през 2012 г. приходите й са достигнали 399.5 млн. евро.

Френската компания Montupet, специализирана в производството на алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, подписа два големи договора с германския концерн Daimler. Те са за проектиране и производство на цилиндрови глави, които ще се произвеждат в българския завод на групата в Русе, който според фирмата е една от най-модерните леярни в света.

"Тези договори са голям успех и позволяват на Montupet да разшири клиентелата си на оживения германски пазар, което от своя страна ще заздрави стратегическите ни позиции", заявява в официалното съобщение изпълнителният директор на компанията Стефан Манян. По думите му договорите ще започнат да дават отражение във финансовите резултати през 2017 г., освен това "ще демонстрират признанието на индустрията за Montupet като лидер в разработката и продукцията на високотехнологични цилиндрови глави."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.

    Ей, какво не прави СерГЕЯ за доброто на България.. Сега и този договор подписа - благодаренеи на миника вероятно.. Ето и след има няма 300 години - нови 250 000 работни места открити..

  • 2
    blaster avatar :-|
    Blaster _

    Браво! Като прочета на едно място "производство", "България" "разширение" ми става много приятно.

  • 3
    bulair avatar :-|
    Булаир

    [quote#2:"Blaster _"]Като прочета на едно място "производство", "България" "разширение" ми става много приятно. [/quote]

    Като прибавим, че НЕ Е в/около София - направо да си го окачиш в рамка.

  • 4
    marker avatar :-|
    marker

    Добра новина.
    Само да не бяха Монтюпе толкова нагли към подизпълнителите си.

  • 5
    clutch avatar :-|
    clutch

    До коментар [#3] от "Булаир":
    Съгласен на 200%.
    Такива неща са необходими из цялата страна, а не гащи, чорапи и кафези за глупаци по 1к евра квадрата.
    Ала за мнозина българи "добавена стойност" се отъждествява с "пада за гепане по малко".

  • 6
    clutch avatar :-|
    clutch

    До коментар [#4] от "marker":
    Бихте ли пояснили.
    Срещал съм недоволни от уж строгите им изисквания и железните договори към подизпълнителите или аутсорснатите услуги, но не съм чул работещ с тях да се е оплакал, че не си плащат точно според датите в договорите и точните суми.
    Но не е ли нормално да си защитават интересите и да желаят да разчитат на сигурност, за да планират бъдещето си?
    Ще изчакам ваш пример, но надявам се, разбирате, че бизнес се прави със сериозни и надеждни партньори. А доста бг. бизнесмени, уви, не спадат в тази категория.

  • 7
    marker avatar :-|
    marker

    До коментар [#6] от "clutch":

    Общите им условия за покупки са изключително неравноправни. В момента не са пред мен, но цитирам по памет.
    Например:
    При закъснение в доставките неустойките са в пъти по-високи, отколкото тези за закъснения в плащането. Освен това държат да предявяват претенции за косвени загуби по тяхно усмотрение, които могат да надхвърлят дори общата стойност на доставката.
    При доставка на резервни части искат гаранции не само за частите, но и за оборудването, където се монтират.
    Искат доставчикът да застрахова за своя сметка оборудването, което доставя срещу евентуални аварии при експлоатация и още много други.
    Въобще отношение като господари към аборигени.

    Въпреки това, искам правилно да се разбере, подкрепям инвеститори, които организират производство в България.

  • 8
    vladimirkarolev avatar :-|
    Vladimir Karolev

    Ракиените патриоти да изгонят бързо тия законодатели, че току виж някой българин забогатял и се образовал, спирайки да гласува за комунисти и популисти.

  • 9
    dobivelkov avatar :-P
    Велков

    До коментар [#8] от "vladimirkarolev":

    Владо, трудно се обяснява на чугунени глави, какво е алуминиево бутало...

  • 10
    1_chrome. avatar :-|
    1_chrome.

    До коментар [#7] от "marker":

    В бизнеса е така. Има три неща които го определят. Бързо, качествено и евтино.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.