Местните застрахователи заемат все по-голям дял

Чуждите групи губят 11 процентни пункта от дела си заради предпазливост или излизане от пазара

Увеличеният дял на автомобилни застраховки, най-вече на задължителната "Гражданска отговорност", е сред причините участието на чужди застрахователи на пазара да намалява
Увеличеният дял на автомобилни застраховки, най-вече на задължителната "Гражданска отговорност", е сред причините участието на чужди застрахователи на пазара да намалява
Увеличеният дял на автомобилни застраховки, най-вече на задължителната "Гражданска отговорност", е сред причините участието на чужди застрахователи на пазара да намалява    ©  Красимир Юскеселиев
Увеличеният дял на автомобилни застраховки, най-вече на задължителната "Гражданска отговорност", е сред причините участието на чужди застрахователи на пазара да намалява    ©  Красимир Юскеселиев
Компаниите с чужда собственост предпочитат сигурна печалба пред бърз ръст на пазарния дял.

Бавно, но трайно застрахователите с български собственици завземат повече от пазара. И ако през 2007 г. дружествата с чужди акционери държаха 63% от пазара, то през годините на кризата делът им се стопи с почти 11 процентни пункта. Тази тенденция на завземане на пазара от местни групи (вече с дял от 48%) ясно се открои и при банките, като секторът все още е доминиран от европейски институции. В общото застраховане обаче е въпрос на време чуждите да изгубят лидерството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 8
    • + 9

    Пълно е с некачествени местни застрахователи.

    Нередност?
  • 2
    kas. avatar :-?
    kas.
    • - 4
    • + 10

    Доколкото имам впечатления от застрахователна дейност, смятам че най-голям проблем е въртенето на едни и същи агенти в разните компании. Битката за кокала е голяма. Честно казано се съмнявам, че имат достатъчно дългосрочно задържани клиенти. Застрахователните агенти, които се преместват в друга компания доста често си водят клиентите с тях, защото обикновено са застраховали мама, татко, братовчеда и прочее и са спрели до тук. В новата компания те убеждават своя кръг да развали полиците си с предходната им компания и ги прехвърлят с нови полици в новите си компании. Така клиентите не печелят, агента тръгва с летящ старт и после увяхва. Най-болезнено е при спестовните застраховки "Живот".
    Що се отнася до имуществените застраховки, много често те са свързани с ипотечните кредити и са задължителни. Вярно е, че не е задължително да се направи застраховка при компанията, която обслужва кредитната институция. Но мнозина не се и занимават да търсят по-изгодни оферти. Много ми е интересно, когато си изплатят кредитите дали ще продължат да застраховат имуществото си.
    Тези проблеми не се отбелязват от Застрахователния надзор, тъй като това не им работа. А в застрахователните компании не го коментират, макар да знаят чудесно за него. Също така не вземат мерки за намаляването на негативния ефект.
    На мен лично би ми било интересно колко клиенти са задържали дългосрочно застрахователните компании и колко от тези клиенти са доволни от получения продукт.

    Нередност?
  • 3
    kambanka avatar :-P
    kambanka
    • - 5
    • + 7

    До коментар [#2] от "kas.":

    Коментарът ти е "изцяло" по темата :)
    Много думи - нищо съществено. Въздържай се да коментираш бранш, за който явно ти липсва подготовка и опит. Приятен ден!

    Нередност?
  • 4
    kas. avatar :-?
    kas.
    • - 3
    • + 9

    До коментар [#3] от "kambanka":

    Не сте Вие човекът, който знае какъв опит и какви познания имам. Това тук е форум - място за свободно изразяване. Вие не давате никакви аргументи за оценката си. Освен това, като не можете да коментирате статията, не се занимавайте с моите коментари или на когото и да било друг.

    Нередност?
  • 5
    kas. avatar :-?
    kas.
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#3] от "kambanka":

    Впрочем да не би да съм Ви настъпил по някой мазол с коментара си. Дано да не Ви е заболяло много.

    Нередност?
  • 6
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • - 1
    • + 7

    Проблема на автомобилното застраховане и в частност ГО е подобен на проблема в здравната система, а именно - солидарния модел! Тоест за изрядния платец и шофьор, няма никакъв стимул да продължава да бъде такъв... Или иначе казано, колкото и катастрофи да имаш и колкото акта или фиша да ти напишат, дори да си убил някой на пътя, ГО която плащаш е една и съща!
    Застрахователите в България отказват да приемат факта, че автомобила сам по себе си не може да направи катастрофа и да причини щети! Но въпреки това ГО се прави на колата - не на шофьора! Застрахователите видиш ли, нямали връзка с данните на КАТ, затова и примерните шофьори и бабаитите на пътя плащат еднакво!
    Застрахователите имат силно лоби и на практика, могат да си издействат, каквато си искат промяна... Но това не се случва!
    Получава се нещо, като при ЕРП-тата - всички са на загуба, ама никой не пуска кокала!

    Нередност?
  • 7
    vl_dim avatar :-|
    Vladi Dim
    • + 3

    акционер и клиент съм в Алианц БГ и съм доволен и от обслужването, и от дивидента , който от 2003 насам е около 2,5-3 лева на акция с номинал 5 лева и напълно подкрепям политиката им. ако се загледате в справките на КФН , ще видите високи обеми начислени премии при БГ застрахователите , но висок дял на вземания от клиенти при същите тези БГ застрахователи. това означава, че се сключва застраховка на разсрочено плащане, ама реалния кеш е само от първата вноска, после започва мъката по събиране на другите вноски.

    Нередност?
  • 8
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 6

    “Орлин Пенев, прокурист на "Алианц България", част от германската Allianz, коментира, че това има много лесно обяснение – компаниите с чужда собственост странят от автомобилните застраховки, чийто дял в кризата се увеличава за сметка на имущество, живот и др.”

    Респективно Алианц не бих ги препоръчал на никого.
    Смених ги като автозастраховател и като банка. И в двата случая техните служители буквално любезно ми разясниха, че услугите които предлагат могат да се намерят на по изгодна цена при конкурентите им! Причината да не съм го направил за пенсионноосигурителната партига е бумащината. Ако се убедя, че мога да се преместя без много бюрократщина, няма да ги бавя и за миг...

    Нередност?
  • 9
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#8] от "2.5":

    [quote#8:"2.5"] Причината да не съм го направил за пенсионноосигурителната партига е бумащината[/quote]

    Няма много бумащина, колега.
    Само да се вържеш с който и да е пенсионен фонд, ще те обслужат на място, борба за клиенти...
    По темата :
    Както съм писал много пъти и съм си "отнасял" минусите, на българина му липсва застрахователна култура, факт.
    Липсата на "доверие" в застрахователите ни е наследство от "бурните" '90 години, всички знаем какво се случваше тогава.
    Другият проблем е, че българина каско ще си направи на десетгодишната кола за 200-300 лв, но няма да отдели 100 за имущество.

    До коментар [#2] от "kas.":

    [quote#2:"kas."]На мен лично би ми било интересно колко клиенти са задържали дългосрочно застрахователните компании и колко от тези клиенти са доволни от получения продукт.[/quote]

    Не малко компании са дълги години корпоративни клиенти на една и съща застрахователна компания. Тази тенденция се засилва в последните 5-6 години. Самите застрахователи все повече осъзнават значението на фирмите, като клиенти.
    Това, което ти коментираш, се отнася преди всичко за пазара на дребно и е нормално не само при нас. Пазара на дребно е преди всичко за ГО.

    Нередност?
  • 10
    borko_to avatar :-?
    borko_to
    • - 2
    • + 6

    [quote#6:"tww09306483"]Застрахователите в България отказват да приемат факта, че автомобила сам по себе си не може да направи катастрофа и да причини щети! [/quote]

    Ами по-добре ли е да те карам да си плащаш ГО докато имаш валидна книжка, дори и да нямаш автомобил на твое име? След като автомобилът не може да причини сам щети, давай да застраховаме шофьорите?

    Нередност?
Нов коментар