Продажбите на Metro спадат
Причината за понижените приходи са слабите коледни продажби и негативни валутни ефекти
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Продажбите на германската търговска верига Metro са намалели през първото тримесечие на фискалната година. Според компанията спадът се дължи на по-слабите от очакваните продажби през коледните празници и на негативни валутни ефекти (най-вече спрямо еврото), съобщи Reuters.
Приходите на четвъртата по големина верига в Европа, която управлява магазини Cash & Carry, супермаркети и водещата верига за електроника в региона, са се понижили с 3% до 18.7 млрд. евро през трите месеца до края на декември. Ако се изключат ефектите от по-евтините валути в Източна Европа и Азия, както и разходите по затварянето на магазини в Източна Европа и Китай, оборотът на компанията се е покачил с 1.1%.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Еми нормално е. Аз например по празниците успях да заделя много малко. А знам още дузина човека, които не можаха да си позволят да купят подаръци.
До коментар [#1] от "Dantos":
------------------
Пожелавам ви тази година да подобрите финансовия си статус.
Впрочем това, че за празниците сте заделили много малко показва, че все пак сте изхарчили почти всичко, резонно за да се впише коментарът ви в тематиката на темата, то би следвало, да направите оценка, защо сте (или не сте) пазарували от въпросната верига магазини.
--------------------------------------------------
Лично аз като проблем при Метро (за БГ) виждам недостатъчна гъвкавост в почти всеки аспект що се касае до тяхната конкурентноспособност в ритейл сектора, разбираема е тяхната политика да са търговец на едро, но към момента все още е ледников период в икономиката и ако упорито продължават със своята политика, то нищо чудно в скоро време да завършат като динозаврите, а да не забравяме и какво се случи с техния побратим Практикер (Германия).
кажете какво става с тях в България .... Щото като гледам магазините им стават все по-празни..
До коментар [#3] от "bestbuy":
Ако въпроса касае Практикер БГ, то личните ми впечатления са, че вече си имат едно наум. Факт които на мен ми говори много е, че неколкократно ми се случи да ми предложат намаление на „крайно намалени продукти".
До коментар [#2] от "beriya":
Да, похарчих почти всичко за неща, несвързани с празниците. Общо взето винаги е така при мен.
В Метро харесвам промоциите им. Затова и влизам по-често там и гледам да купя нещо, ако хвана някоя.
[quote#1:"Dantos"]Еми нормално е. Аз например по празниците успях да заделя много малко. А знам още дузина човека, които не можаха да си позволят да купят подаръци
------
Втори помощник-консултант по дремане в завода за свръхмеки дюшеци.
[/quote]
Виж си подписа, май той обяснява всичко.....
[quote#3:"bestbuy"]кажете какво става с тях в България .... Щото като гледам магазините им стават все по-празни.. [/quote]
Аз лично за последен път съм влизал там преди 6 месеца, почти няма нищо, което да си заслужава да се купи от там.
Т.нар. вериги вече прехвърлиха 10 г. присъствие у нас и съответно интересът към тях спада, първо, защото им свършиха бюджетите, с които държаха ниски цени и завземаха пазар и второ защото реално не предлагат нищо извънземно, а просто обикновени хранителни стоки, подплатени с много реклама и "промоции", на които никой или все по-малко хора се ловят. Има осезаемо вдигане на надценките от всички големи вериги. Друга причина е, че този модел работи добре в САЩ примерно, но не и у нас. Тука се пазарува ден за ден с малки суми и от удобни локации. Бъдещето е на сравнително малки магазини, специализирани, на добри локации.
Не се учудвам, при положение че връщат клиенти. Ходих преди Коледа да пазарувам, не ме пуснаха, не съм била упълномощено лице на фирмата. Фирмата е семейна и винаги съм пазарувала така, нещо затегнали правилата обаче. Напазарувах от други магазини, но не мога да им се начудя - толкова ли им бяха излишни моите 300лв?
Причините конкретно за БГ са в цените, поведението и грешният модел.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.