Apple постепенно пробива на корпоративния пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple постепенно пробива на корпоративния пазар

Apple постепенно пробива на корпоративния пазар

Основната причина е, че компаниите предоставят на служителите си сами да избират какво устройство да ползват

Юлиян Арнаудов
5930 прочитания

© VALENTIN FLAURAUD


Докато технологичният свят постепенно се ориентира от персонални компютри към смартфони и таблети, Apple увеличава влиянието си в привлекателния корпоративен сегмент. Нарастващата популярност на iPhone и iPad сред служителите подтиква IT отделните на големите компании да пренапишат досегашната политика и поведение при купуването на фирмена техника. Процесът е познат под името "донеси своето устройство" (Bring your own device – BYOD), което позволява на служителите да избират и да използват свои джаджи за служебни цели. Така постепенно смартфонът на Apple започна да измества устройствата BlackBerry като основен телефон, докато i-таблетът заменя някои от функциите, които доскоро РС-тата изпълняваха.

Тази тенденция позволява на компанията от Купертино да заеме около 8% от пазара за бизнес и корпоративни поръчки за компютри и таблети през 2012 г., показват данни на изследователската фирма Forrester Research. За сравнение - Apple имаше 1% дял на поръчките през 2009 г. До 2015 г. компанията се очаква да достигне 11% дял, прогнозира още Forrester Research. В тези данни не се включват смартфоните iPhone, които може да се окажат най-поръчваният продукт на Apple от бизнес клиенти, както и основно средство за навлизане на i-устройствата в корпоративния свят.

Въпрос на избор

 

Конкуренция обаче не липсва. Все още Microsoft и техният Windows доминира сред компютрите и компанията от Редмънд се опитва да се адаптира спрямо новата реалност. Android на Google при мобилните устройства доминира на потребителския пазар, но все още доста компании се отнасят скептично, когато трябва да интегрират смартфони или таблети, базирани на нея. Причината е, че полуотвореният статут на Android я прави по-уязвима за хакерски атаки и това може да компрометира сигурността на корпорацията. От друга страна, Apple и Microsoft предоставят по-затворена екосистема, при която дупките в сигурността са по-малки.

Докато технологичният свят постепенно се ориентира от персонални компютри към смартфони и таблети, Apple увеличава влиянието си в привлекателния корпоративен сегмент. Нарастващата популярност на iPhone и iPad сред служителите подтиква IT отделните на големите компании да пренапишат досегашната политика и поведение при купуването на фирмена техника. Процесът е познат под името "донеси своето устройство" (Bring your own device – BYOD), което позволява на служителите да избират и да използват свои джаджи за служебни цели. Така постепенно смартфонът на Apple започна да измества устройствата BlackBerry като основен телефон, докато i-таблетът заменя някои от функциите, които доскоро РС-тата изпълняваха.

Тази тенденция позволява на компанията от Купертино да заеме около 8% от пазара за бизнес и корпоративни поръчки за компютри и таблети през 2012 г., показват данни на изследователската фирма Forrester Research. За сравнение - Apple имаше 1% дял на поръчките през 2009 г. До 2015 г. компанията се очаква да достигне 11% дял, прогнозира още Forrester Research. В тези данни не се включват смартфоните iPhone, които може да се окажат най-поръчваният продукт на Apple от бизнес клиенти, както и основно средство за навлизане на i-устройствата в корпоративния свят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK