Google навлиза в домовете на потребителите

Reuters

Google навлиза в домовете на потребителите

Компанията придоби производителя на "умни" домашни уреди Nest Labs 3.2 млрд. долара

3381 прочитания

Reuters

© Reuters


Технологичният гигант Google обяви, че е придобил производителя на дигитални термостати и пожарни аларми Nest Labs за сумата от 3.2 млрд. долара. С този ход компанията прави още една сериозна крачка в домовете на потребителите и включва в портфолиото си обещаваща линия продукти, отбелязва Reuters. След финализирането на покупката Nest Labs ще продължи да оперира като отделна марка.

Навлизане в нови територии

Тази сделка е втората най-голяма в историята на Google след придобиването на производителя на мобилни телефони Motorola за 12.5 млрд. долара през 2012 г. Подобно на сделката за Motorola, с която Google навлезе в производството на хардуер, покупката на Nest Labs представлява стъпка към нов пазар, който става все по-важен на фона на течащото сливане на потребителките и интернет технологии.

"Nest Labs е фокусирана върху термостати и детектори за дим, но не е трудно да се види как Google би могъл да разшири тези технологии и към други устройства. Автоматизацията на домовете е една от големите възможности за развитие по отношение на интернет и свързаността", коментира Шиам Патил, анализатор в Wedbush.

Nest доби голяма популярност още със своя първи "умен" термостат, следящ разхода на енергия и задаващ автоматично температурите за отопление и охлаждане. Освен продукти като този със сделката Google получава и много доказани инженери и дизайнери като Тони Фадел, известен с приноса си за създаването на прочутия музикален плеър iPod на Apple. Според данните на Reuters около една трета от 300-те работещи в Nest са бивши служители на Apple.

Google отдавна не се задоволява с позицията си на най-голяма търсачка в световната мрежа и инвестира сериозно в разнообразни проекти, вариращи от мрежи за високоскоростен интернет до самоуправляващи се автомобили. Макар и специалистите на компанията да генерират значителен технологичен напредък, малко от новите продукти имат толкова силен ефект върху потребителите, колкото тези на Apple. Някои анализатори изтъкват, че опитът на Nest Labs ще помогне на Google да запълни празнините в подхода към потребителите.

Сигурност на личните данни

След обявяването на сделката се появиха коментари, изразяващи опасения за неприкосновеността на личния живот предвид политиката на интернет гиганта да събира всякакви данни за потребителите. Според някои коментари в Twitter, освен че има всички данни за интернет навиците на потребителите, с покупката на Nest Google ще получи възможност и да следи кога клиентите са си вкъщи и каква е сметката им за ток. Пред Reuters Тони Фадел е коментирал, че разговорите за защитата наличните данни са били съществена част от преговорите. "Реалността е, че в Google приемат защитата на личните данни изключително сериозно, дори не можете да си представите. Условията за услугите на Nest няма да бъдат променяни в резултат на сделката", уверява той.

Това не е първият опит на Google да навлезе на пазара на "умните" домове. През 2009 г. компанията започна да предлага услугата PowerMeter, която позволява на потребителите да следят консумацията на електричество. Проектът беше спрян през 2011 г. заради слабия интерес. През същата година инвестиционното крило на компанията Google Ventures прави първата си инвестиция в стартиращата тогава Nest Labs. Според информация на Reuters един от другите фондове, подкрепили прохождащата фирма - Kleiner Perkins Caufield & Byers, е получил 20-кратна възвращаемост на инвестицията си от 20 млн. долара.

Технологичният гигант Google обяви, че е придобил производителя на дигитални термостати и пожарни аларми Nest Labs за сумата от 3.2 млрд. долара. С този ход компанията прави още една сериозна крачка в домовете на потребителите и включва в портфолиото си обещаваща линия продукти, отбелязва Reuters. След финализирането на покупката Nest Labs ще продължи да оперира като отделна марка.

Навлизане в нови територии


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    troika avatar :-|
    troi

    С 80 млн $ са постигнали възвращаемост за 3,5г. 20 пъти! :) много добре.

  • 2
    ddm2010 avatar :-|
    ddm2010

    Те тва е да си пич, евалата нест :))))

  • 3
    anonymousx avatar :-|
    anonymousx

    "Реалността е, че в Google приемат защитата на личните данни изключително сериозно, дори не можете да си представите."

    Това, разбира се, е пълна лъжа. Youtube го доказва. Всеки може да качи видео с вашият образ и имена и така всеки ще ви знае и как изглеждате, и личните ви данни, и Youtube няма да го изтрие.
    Изискванията за реални имена в Google+ - също.

  • 4
    anonymousx avatar :-|
    anonymousx

    Сега е момента всеки да си смени доставчика и да се откаже от Google!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал