Airbus се оглежда за нови партньорства за военния и космическия си бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus се оглежда за нови партньорства за военния и космическия си бизнес

Две трети от приходите на Airbus Group идват от бизнеса с пътнически самолети

Airbus се оглежда за нови партньорства за военния и космическия си бизнес

Консорциумът няма да ограничава търсенето на възможности за консолидация само в Европа

2513 прочитания

Две трети от приходите на Airbus Group идват от бизнеса с пътнически самолети

© Reuters


Airbus Group е отворена към сливане на аерокосмическия си бизнес и обмисля да поеме пълен контрол над производителя на военни ракети MBDA като част от течащото в момента мащабно преструктуриране. Това е заявил изпълнителният директор на концерна Том Ендърс в интервю за агенция Bloomberg. По думите му производството на сателити и други космически технологии е интегрална част от бизнеса на Airbus, но всяко предложение за консолидиране на тези активи от страна на други европейски или световни компании ще бъде обмислено сериозно.

Преструктуриране на бизнеса  

През миналия месец компанията обяви съкращаването на 5800 души като резултат от сливането на звената за космически и военни технологии на групата, която доскоро носеше името EADS (Европейски авиационен и отбранителен консорциум). Компанията прие името на най-успешния си бизнес – производството на пътнически самолети Airbus. Докато фирмата трупа рекордни поръчки за своите лайнери, ръководството търси начин да подсили останалите си операции, страдащи от свитите държавни разходи за отбрана.

Звеното за производство на сателити, доскоро носещо името Astrium, е един от двата големи европейски играча в този сектор заедно с френско-италианската Thales Alenia Space. Те срещат конкуренция най-вече от страна на щатските Boeing и Lockheed Martin. Чрез Astrium Airbus държи и 30% дял в производителя на ракети-носители Arianespace. "Със сигурност няма да откажем разговори за по-нататъшна консолидация", заявява Ендърс, който също така изтъква, че няма да ограничава търсенето на подобни възможности само в Европа. Сериозното обсъждане на опциите за комбиниране с други компании обаче няма да започне, преди да бъде довършено вътрешното преструктуриране.

Airbus планира да подсили позициите си в отбранителния и космическия бизнес и чрез нови придобивания. Ендърс заявява, че проявява интерес да изкупи акциите на някои от партньорите си в MBDA. В момента компанията има дял от 37.5% в производителя на ракети. Такъв е делът и на британската BAE Systems, а италианската Finmeccanica държи останалите 25%. В края на миналата година Airbus също така съобщи, че иска да купи производството на космически двигатели на италианската Avio.

Рекордни поръчки

Ендърс оглави EADS в средата на 2012 г. и почти веднага започна преговори за сливане с BAE Systems, което целеше постигане на баланс между цивилния и отбранителния бизнес. След като сделката се провали заради опозицията на германското правителство, той насочи усилията си към преструктуриране на акционерската структура и бизнеса. Приемането на името Airbus за цялата група идва като признание за важността на операциите с пътнически самолети, които отговарят за две трети от всички приходи.

През миналата година Airbus е получил поръчки за 1619 пътнически самолета, което не само е рекорд за компанията, но и й отрежда лидерска позиция в индустрията. От компанията планират да увеличат производствения си капацитет, за да изчистят по-бързо поръчките, натрупани за девет години напред. През 2013 г. Airbus е постигнал собствен рекорд и при доставките – 626 самолета, но по този показател отстъпва пред основния си конкурент Boeing. В края на миналата година Airbus е имал натрупани поръчки за 5559 машини на стойност 809 млрд. долара, докато при Boeing общите поръчки достигат 5080 самолета.

Airbus Group е отворена към сливане на аерокосмическия си бизнес и обмисля да поеме пълен контрол над производителя на военни ракети MBDA като част от течащото в момента мащабно преструктуриране. Това е заявил изпълнителният директор на концерна Том Ендърс в интервю за агенция Bloomberg. По думите му производството на сателити и други космически технологии е интегрална част от бизнеса на Airbus, но всяко предложение за консолидиране на тези активи от страна на други европейски или световни компании ще бъде обмислено сериозно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.