"Кауфланд" и доставчици с общи правила за работа
Споразумението е било предложено и на другите големи търговски вериги, но засега не се водят преговори с тях


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Години след като започна спор между големите търговски вериги и техните доставчици за разпределението на добавената стойност между тях, вече е направена и първата стъпка за сближаване на позициите. Вчера съюзът "Произведено в България" и компанията "Кауфланд" подписаха споразумение с "принципи на взаимоотношенията" между двете страни. На този етап не се водят преговори с други търговци по документа, стана ясно по време на представянето. В съюза членуват браншови организации от хранително-вкусовата, текстилната, козметичната и други сектори на икономиката.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
24 коментара
Въпросчета.
1. И този "етичен кодекс" или каквото там ще е каква правна сила ще има?
2. " Записано е още, че едностранна промяна в условията по договора не може да бъде извършвана, освен ако тя не бъде предварително договорена. " - Ами че то е ясно , че всеки договор трябва по принцип да съдържа подобна клауза, да не говорим, че ако я няма - какъв договр е тогава ?
Духът на миналото ! Чета го това и направо се връщам в училище и си спомням СИВ и Планова икономика и конгреси и т.н.
Това са си чисто търговски отношения между фирми ,сядат договарят се и работят или не работят , какви етични кодекси ,кви пет лева ! Големите вериги пак са ни виновни !Е това ли е най големия проблем в държавата ?Еми национализирайте всичко ,раздайте ни пак пионерските връзки ,разстреляйте враговете на народа и да приключваме !
Производителите и доставчиците в цял свят се организират в асоциации, именно с цел по-добра защита на позициите си. Ако нашите до сега са спали и са си "сваляли гащите" за да влязат в хипермаркетите, проблемът е изцяло техен. А да чакат държавата да им регулира взаимоотношенията или да накара частни компании да отварят специализирани български щандове е меко казано глупаво. Което, разбира се, не пречи на куманезите да го направят в пореден популистки порив.
До коментар [#2] от "lusilu":
[quote#2:"lusilu"]сядат договарят се и работят или не работят , какви етични кодекси ,кви пет лева ![/quote]
1. Това са направили - договорили са се.
2. Думата "етика" има огромно ТЪРГОВСКО значение в развитите общества. Найк и Апъл претърпяха сериозни щети заради неетичното си поведение към служители извън САЩ. Гугъл също има сериозни проблеми с етичното си поведение. Има и много инвестиционни фондове, които купуват акции само на етични компании. Mars Chocolate до ден днешен са мормонска фирма и следват определени принципи. Starbucks се рекламират основно като етична компания в процеса на изкупуване на кафе. За хората от 21-ви век тези неща имат ОГРОМНО значение. От години не купувам колбаси на "Бони Оборот", след като се разбра че собственика ѝ е поръчал заливане с киселина на приятелката си. Това лично от мен, но не само.
*** Примитивно е да се купува от компании, които увреждат обществото и/или природата. Хора които го правят и не разбират че тяхното потребителско поведение е важно за света около тях, заслужават да живеят в мракобесни държави с унищожена природа. Може би Кауфланд разбират в по-голяма степен че това е бъдещето и трябва да мислят за лицето си от сега, а не когато се докарат до имиджа на зли и безскрупулни търговци, от което могат да пострадат много. Виж ми подписа и помисли че много хора го следват като поведение. В т.ч. разбира се - аз. Всячески избягвам да храня враговете си.
До коментар [#1] от "bestbuy":
[quote#1:"bestbuy"]И този "етичен кодекс" или каквото там ще е каква правна сила ще има? [/quote]
При джентълмените думата е по-силна от закона. Вярваш или не, света се крепи на джентълменска дума, а не на договор. Никъде например не пише че шефа на МВФ трябва да е европеец. Ама е закон, скрепен с дума и доверие. Затова търговското законодателство, в т.ч. българското такова допуска и подразбира договор в устна форма и където не - изрично упоменава изискването да е писмен. Най-важните взаимоотношения в обществото са базирани на доверие и дума, а не на писан договор. Разбира се, в комунистическите общества , където подлостта и курвалъка са ежедневие, се смята за много важно да се подписват някакви хартии, но те рядко имат стойност, по-висока от самата хартия. Както винаги съм посочвал в моята търговска практика, договора има значение само на "паметка" - да помним какво и кога сме договорили. Стигне ли се до принудително изпълнение, партньорството е убито и само разчистваме щетите. Изпълнявал съм задължения по мои договори 5 години след всички срокове, както и към мен са изпълнявани също толкова безумни задължения. Но се гледаме в очите и продължаваме да работим. Доверието е най-големия капитал на човек, който се занимава с бизнес. Направи си име и нямай грижа за друго. Word of mouth е най-силната реклама и затова компании се опитват да влязат в социалните мрежи и да бъдат припознавани като добри и надлежни. А секцията Testemonials е най-четена от потенциалните клиенти :-) Всъщност какво е марката, ако не форма на изградено потребителско доверие? Емблема? Да, без доверието е точно това :-) Ето ти "правното" значение :-)
----Веригите отрекоха "да изнасят милиарди левове" зад граница-----
Тези същите които уж „изнасят милиарди", преди години дойдоха, инвестираха, създадоха работни места, поеха риск (много от тях загубиха солидни инвестиции) и т.н.т. А тези които сега ги критикуват през същите тези години всички виждаме какво сътвориха.
Веригите и търговците като цяло станаха най големите манипулатори и тирани. Те определят какво ще правят производителите, те определят какво ще купуват клиентите.
Крайно време и двете страни (производители и клиенти) да вземат малко да им стъпят на врата.
Разбира се малко от клиентите го осъзнават колко са заблудени по отношение на голямото разнообразие и че видиш ли търговеца им предлага точно от каквото имат нужда.
До коментар [#4] от "misho73":
Много добър коментар!Шапка Ви свалям!
Въпреки всичко ще си позволя да добавя,че за съжаление дори в тези развити общества, примерно в една Швейцария( име само по себе си гарантиращо качество и коректност ) има една компания наричаща се Нестле........ и т.н.
До коментар [#5] от "misho73":
При нас, джентълменската дума е ... Кондрат от Чудомир. ;)
До коментар [#8] от "batak":
Въпреки това, Мишо е прав — НЕКУПУВАНЕТО е страхотна сила. Онова със сандвичите от риба тон и рибарите дето избиваха делфини, онова дето апартейда се срина от два месеца непазаруване, онова дето в Израел хората поставиха на колене местния "мускул" в млекопреработването точно с некупуване... Обаче трябва дупе за това, ама яко дупе, а повечето българи имат тричаво в тази област.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход