С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 21 яну 2014, 18:42, 6633 прочитания

Johnson Controls откри втори завод в Македония

В предприятиято край Щип ще работят 1400 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският производител на автомобилни компоненти Johnson Controls отвори втория си завод в Македония. Предприятието е първото в индустриалната зона на Щип и ще произвежда тапицерия за седалки. Инвестицията в завода е около 20 млн. евро, а в него ще работят около 1400 души. Първите 900 служители от околните градове Щип, Велес и др. вече са започнали смени в предприятието, което се разпростира на обща площ от 12 500 кв.м.

Част от мрежата


"Заводът ни е интегрална част от европейската ни производствена мрежа и ще доставя висококачествени продукти на клиентите ни - автомобилни производители в Европа и Русия", заяви Питър Хейфт, отговарящ за глобалните доставки в Johnson Controls. Според премиера Никола Груевски скоро се очакват няколко нови чуждестранни инвеститора в индустриалната зона в Щип.

Първият завод на американската компания в страната започна работа през 2007 г. Той се намира в свободната икономическа зона Бунарджик, близо до Скопие, и дава работа на над 300 души. От Johnson Controls обявиха, че са избрали Македония заради "положителния съществуващ корпоративен опит и най-вече заради подкрепата и професионализма на всички правителствени институции към компанията".

Привлекателен регион



Инвестицията е поредната в сектора за автомобилни компоненти на Балканите. Страните от региона се опитват всячески да убедят компаниите от сектора да ги изберат пред останалите, като им предлагат щедри облекчения и държавни помощи. През последните месеци бяха обявени нови капиталовложения и в Сърбия, Румъния и България. Предимството на първите две държави е, че имат голямо автомобилно производство, докато същото в страната ни ("Литес моторс") тепърва ще се разширява. Този факт не пречи в България от години да работят редица производители, които да изнасят за европейските гиганти. Сред тях е и Johnson Controls - американската компания има развоен център в София, в който работят над 550 софтуерни инженери.

Секторът е един от малкото промишлени производства, които продължават да се разширяват в страната ни през последните години. Над 30-те работещи компании в него дават работа на над 15 000 души, а общите им приходи през 2012 г. надхвърлиха 1.5 млрд. лв. Има производители от Германия, Франция, Турция, САЩ, Япония, Филипините и Южна Африка, които изнасят за почти всички гиганти. Положителен факт е, че освен навлизането на нови играчи редица действащи от години фирми разширяват производствата си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 576 прочитания

General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

8 дек 2019, 498 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пазарът на PC в България става все по-труден

Търговците отчитат ръст на продажбите на компютри, но под заплахата на таблети и смартфони

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10