Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 яну 2014, 17:30, 1833 прочитания

Развиващите се пазари поддържат компаниите за потребителски стоки

Условията за бизнес в Европа остават трудни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Публикуваните тази седмица финансови резултати на някои от най-големите производители на потребителски продукти успокоиха притесненията за икономическото възстановяване на нововъзникващите пазари, но също така показаха, че условията за бизнес в Европа остават трудни, пише Financial Times. Unilever, чиито продукти варират от сапуните Dove до сладоледите Ben & Jerry, отчита подобряване на продажбите си в държави като Индия и Индонезия. От своя страна SABMiller, произвеждаща световноизвестни марки бира като Grolsch и Pilsner Urquell, посочва нарастващото търсене в Африка като важен фактор за повишението на приходите в последните месеци на миналата година.

Промяна на тенденцията

Забавянето на развиващите се пазари накара през септември Unilever да предупреди за свиване на печалбите. Тогава компанията, която генерира над половината от продажбите си на нововъзникващите пазари, посочи като основна причина за резкия спад на растежа повишаващите се лихвени нива в Бразилия и Индонезия. Политическата нестабилност в Турция и Бразилия също спомогна за чувството на несигурност сред инвеститорите. Тези фактори се прибавиха към решението на Федералния резерв на САЩ да свие финансовите си стимули, което неминуемо ще доведе до ръст на лихвите и негативни ефекти върху валутите на много от развиващите се държави.


При представянето на годишните резултати за цялата 2013 г. обаче изпълнителният директор Пол Полман обяви, че Европа ще е проблемният регион за бизнеса на компанията през тази година. По думите му, макар по-положителните икономически индикатори в западните икономики от последните месеци да са спомогнали сектори като автомобилния и жилищния, по отношение на потребителското търсене все още няма никакво подобрение. Продажбите на групата Unilever в Европа за последното тримесечие са останали на нивото от предишната година, което контрастира с възобновения растеж на пазарите в Азия и Латинска Америка.

Рискове в Европа

Unilever все пак отчита стабилизиране на пазарите в Южна Европа, което обаче не е успяло да компенсира спадащите продажби в страни като Германия и Холандия. "Много сме обезпокоени от цялостната конкурентоспособност на Европа в сравнение с останалата част на света", изтъква Полман, цитиран от в. Guardian. Компанията е постигнала най-добри резултати на Стария континент във Великобритания, където отчете 25-о поредно тримесечие на растеж. Компанията обаче предупреди, че ще преосмисли инвестициите си в страната, ако се стигне до излизането й от Европейския съюз.

"Перспективите за растеж на Unilever са ограничени от устойчивото слабо представяне на развитите пазари и прекаленото наблягане на нововъзникващите икономики", коментира Крис Уикам, анализатор в Oriel Securities. За цялата минала година приходите на английско-холандската група са спаднали с 3% до 49.8 млрд. евро, като свиването се отдава почти изцяло на негативни валутни ефекти. Печалбата преди данъчно облагане е достигнала 7.1 млрд. евро в сравнение с 6.5 млрд. за 2012 г.



Подобни бяха коментарите и при представянето на финансовите резултати на SABMiller. Вторият най-голям пивовар в света отчете спад на продажбите с 6% на европейските пазари през последните три месеца на годината. Най-добри резултати в региона също има Великобритания заради добрите продажби на марката Peroni. Освен в Европа продажбите й се свиват в Северна Америка и Австралия. Същевременно компанията отчита повишение от 13% в Китай, 6% в Африка и 2% в Латинска Америка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Представителят на изпълнителните директори на производителя на авточасти пред "Капитал"

2 апр 2020, 427 прочитания

Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos

Основни инвеститори в дружествата са фондът New Vision 3 и БАКБ

2 апр 2020, 621 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КТБ ще развива Креди Агрикол, като отделна банка

На този етап цената на сделката няма да бъде съобщавана, посочиха от купувача

Още от Капитал
Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10