С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 яну 2014, 15:28, 3824 прочитания

Всички държави искат най-добрите дигитални компании и експерти за себе си

Джон Хигинс, генерален директор на Digital Europe, пред "Капитал Daily":

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка:
Джон Хигинс е генерален директор на Асоциацията на дигиталната индустрия в Европа Digital Europe от ноември 2011 г. Предишните девет години той е начело на Intellect – британска организация със сходни цели, която е част от Digital Europe. Завършил е математика, счетоводство и финанси в Университета на Източна Англия. Работил е на различни позиции в EY, както и в чикагската софтуерна компания SSA. През 1995 г. става изпълнителен директор на калифорнийския стартъп Rocket Networks. През 1998 г. се връща във Великобритания, за да поеме поста на генерален директор на Асоциацията по компютърни услуги и софтуер. Хигинс ще бъде гост на годишните награди на БАИТ за 2013 г., които ще се проведат на 29 януари.
 
Какво е Digital Europe
Digital Europe представлява дигиталната индустрия в Европа. Сред членовете й са 56 от най-големите глобални IT корпорации, телекоми и компании за потребителска електроника, както и 35 национални асоциации, сред които и Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ). Десетте хиляди компании, членуващи в организацията, осигуряват над 2 млн. работни места и генерират годишен оборот от над 1 трлн. евро.

Какви са основните цели на Digital Europe?

- Визията на Digital Europe е за една Европа, която се възползва максимално от дигиталните технологии, за да засили конкурентоспособността на своята индустрия, както и ефективността и ефикасността на своите публични услуги. Също така ние искаме да направим Европа добро място, където високотехнологични компании да просперират.


За да постигнем тези цели, ние работим с европейските институции, за да помогнем в създаването на бизнес, законодателна и регулаторна среда, която подкрепя тази визия. Също така работим и по множество конкретни практически програми. Например полагаме усилия, за да посочим ползите от по-доброто използване на високи технологии в образованието, разработването на по-добри и повече е-умения сред населението на Европа. И не на последно място за създаването на култура, която поддържа и стимулира дигиталното предприемачество. Във всички тези направления ние работим тясно с нашите национални партньори, като например с БАИТ в България.

Каква беше 2013 г. за европейската дигитална индустрия?

- Богатствата на дигиталната индустрия са пряко свързани с представянето на икономиката като цяло. 2013 г. беше година на високи надежди, но нисък растеж. Европа демонстрира някои признаци за завръщане към ръст след дългата рецесия, но този растеж беше анемичен в повечето от държавите - членки на ЕС.



От гледна точка на законодателния "фронт" обаче протекоха някои много важни инициативи в сферата на киберсигурността, защитата на данните, регулацията на честотния спектър, интернет неутралността и други. Тези дебати ще окажат влияние на дигиталната индустрия в следващите години, затова Digital Europe играе активна роля в разясняването на позициите на индустрията.

Как очаквате да се развие дигиталната индустрия в Европа през 2014 г.?

- Очакваме по-висок икономически ръст спрямо миналата година вследствие на възстановяването, демонстрирано през последните месеци, но не прогнозираме драматично подобрение. На политическо ниво обаче 2014 г. ще бъде трансформираща заради изборите за Европейски парламент и смяната на върха в Европейската комисия. Нови лица в Брюксел преди всичко означава, че е трудно да се предвиди как ще протече дебатът по важните политически въпроси.

Има много предположения, че изборите ще доведат до безпрецедентен брой на депутати, изповядващи открит евроскептицизъм, най-вече от големите държави членки като Франция и Великобритания. Ако те се окажат верни, това може да направи процеса по приемане и промяна на важни законодателни актове по-непредсказуем и почти невъзможно за прогнозиране какъв ще бъде изходът от основните технологични дебати.

Кои са основните направления, в които дигиталната индустрия трябва да се фокусира, за да постигне добри резултати през тази година?

- Дигиталната индустрия е високо иновативна по дефиниция. Продуктите, които тя създава, променят начина, по който всички ние живеем. "Облакът" ще стане още по-важен като модел за доставяне на услуги за малки и големи потребители, които ще предпочитат този гъвкав и ефективен начин за набавяне на необходимия им ИТ капацитет. Мобилността също ще продължи да е сериозен фактор. Ще започнем обаче да виждаме все повече реални ползи и от качествените анализи и от "големите данни".

Къде е мястото на българските ИТ компании и ИТ професионалисти в европейската дигитална индустрия?

- Почти всяка държава по света има желание да има силен дигитален сектор, защото той е чист, атрактивен, заплаща добре на служителите и привлича приходи от експортна дейност. Но това също така означава, че държавите трябва да разберат, че те се конкурират да задържат най-добрите компании и експерти. Качествените хора и помощта за израстване от ментори на световно ниво, пари и инфраструктура ще бъде минимумът, който държавите ще трябва да предложат в бъдеще, за да останат в тази игра.

Разпознава ли Европейският съюз дигиталната индустрия като ключов двигател за икономически растеж наистина или само на хартия?

- В общи линии да. Например европейските лидери разпознават важността на технологиите като отключващ елемент за бъдещия икономически растеж, но това невинаги се превръща в добри политики и действия. Определено трябва да се настоява повече за това тези политики, засягащи дигиталните индустрии, да се разглеждат през призмата на създаване на повече "дигитални" работни места и растеж.

Европа изостава зад САЩ и някои държави от Азия в създаването на нови технологии и устойчиви иновации. Как според вас Европа ще навакса тази дистанция?

- По мое мнение големите иновации трябва да имат три съставки: новост, възприемане и създаване на стойност – икономическа и социална. И докато някои иновации могат да дойдат от самите дигитални технологии, много други трябва да се търсят в по-умното използване на съществуващите решения. Инициативата Horizon2020 ще се фокусира много повече в това направление на иновациите, но Европа трябва да прави много повече, за да ги стимулира чрез своите икономики и публични услуги.

Модерната дигитална икономика се движи от малки стартиращи компании, които са склонни да рискуват и поставят на изпитание своето въображение. Европейците като цяло обаче не са особено склонни да поемат подобни рискове. Смятате ли, че европейските институции правят достатъчно, за да стимулират средата за развитие на дигитални стартъпи?

- Да, ние имаме нужда от повече подкрепа за стартиращите компании. Но подкрепа е нужна също така и за растящите фирми. Трябва да се помага на една компания да порасне от нула до десет служители, но също така след това от десет до сто и до хиляда, а накрая – до 10  хил. Да се мисли, че малките компании са добри, а големите не, е опасно опростяване на ситуацията. Малките и големите компании се хранят взаимно и заедно създават повече работни места и по-силни икономики.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 315 прочитания

JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие

Поделението за инвестиционно банкиране на най-голямата американска банка също се представя над очакванията

16 окт 2019, 437 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Денирвел" ще открие предприятие за цинк в Монтана

Първата продукция трябва да е готова до началото на март

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10