С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 24 яну 2014, 15:27, 5127 прочитания

Има възможност да разширим производството си тук

Мениджърът на завода на Nexans Autoelectric в Плевен Инго Херцог пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разкажете малко повече за компанията?
- Nexans Autoelectric е германски доставчик на автомобилни компоненти, чиято компания майка е френска. Имаме около 7000 служители, а годишните ни приходи са около 300 млн. евро. Производствата ни са главно в Източна Европа. Произвеждаме кабелни системи за автомобили. Централата ни е в Германия, близо до чешката граница. След падането на желязната завеса логичната за нас стъпка бе да навлезем първо в Чешката република, което се случи през 1992 г. Имахме четири производствени предприятия в страната. През 1997 г. навлязохме и в Румъния, където в момента е най-голямото ни присъствие - около 45 - 50% от общите ни служители са в страната. Имаме мощности и в Словакия, Украйна и Тунис, както и в Китай. Обмисляхме как да осигурим бъдещия си растеж и затова оглеждахме Югоизточна Европа за нови възможности. В списъка ни бяха България, Македония и Молдова. През 2012 г. започнахме да правим изчерпателен анализ на трите държави – макроикономически фактори, активност на различните градове и през миналата година решихме да изберем България. След което се спряхме на Плевен. Вече започнахме търсенето на мениджъри и ръководители на екипи.

Казахте, че най-голямото ви присъствие е в Румъния. Защо избрахте България, която се намира толкова близо?
- Основното изискване на клиентите ни са бързите доставки. Така че максималният радиус на заводите ни е ограничен. Беше 200 км, после с Румъния го разширихме до 1000 км. От друга страна, не е тайна, че сме индустрия, движена от разходите. Средно голяма компания сме и целта ни е да се разширяваме като мултинационална организация. В Румъния имаме логистичен, както и развоен център и производство. Така че Източна Европа е далеч по-важна за бизнеса ни в сравнение с преди 15 години. Което ни позволява да разширим и радиуса.


Извън локацията кои бяха другите причини да изберете България?
-Естествено, финансовият аспект беше много важен фактор. Анализът ни показа, че в страната има региони със силни индустриални бази от миналото, което с годините по различни причини са западнали. Но хората още живеят там. Така че този факт също допринесе за избора ни.

Кои градове освен Плевен разглеждахте?
- С представители на Германско-българската индустриално-търговска камара посетихме много градове. Българската агенция за инвестиции също ни даде полезни предложения и съвети. Разгледахме Пловдив, Пазарджик, Велико Търново, Сливен, Ямбол, Русе, Видин, Мездра и др. Получихме доста обстоен поглед върху страната, което ни помогна и при избора ни. Може ли вече да кажете каква е общата ви инвестиция в завода в Плевен?
- Все още е рано да се каже точната инвестиция. Но е двуцифрена сума в милиони евро.

Кои са най-големите ви клиенти?
- Основните ни клиенти са BMW, Mercedes Benz, Volskwagen-Audi, GM/Opel. Най-големите ни доставки са за заводите на BMW в Австрия и Мюнхен, на Mercedes в Кьоледа, тоест германските автопроизводители.

Ще обслужвате ли нови клиенти през завода в Плевен?

- Не, засега само сегашните ни клиенти.



Как ще бъдат извършвани доставките от завода в Плевен?
- Процесът е разделен на два етапа. Основният ни логистичен център е в Чехия, а другият е в Румъния. От една страна, от тях идват суровите материали, които ще бъдат доставяни в България, където ще бъдат превръщани в крайния продукт. След което този продукт ще бъде транспортиран обратно до логистичния ни център в Чехия, а оттам до крайните ни клиенти.

Имате ли планове за логистичен център и в България?

- Не. Може да създадем такъв, но само ако имаме нови клиенти в Украйна или Русия. Но на този етап не.

- Помогна ли ви фактът, че в страната вече има действаща индустрия за автомобилни компоненти - над 30 производители вече работят тук?
- Размерът на разходите е съществена част от дейността ни, тъй като производството е ръчно. Основната цел при създаването на такъв завод са хората - дали можеш да намериш достатъчно служители. Понякога е трудно, ако си първият западен инвеститор в страната и започваш от нулата. Но тук вече присъстват много производители. Естествено привличаме много хора, които никога не са извършвали подобна работа. В България има много градове, където можеш да инвестираш и да си далеч от конкурентите си и да имаш достатъчно възможности за наемане.

Започнахте ли да набирате персонал?
-Все още не. Засега само търсим хора за основния ръководен екип. Впоследствие те ще преминат обучение и едва тогава ще започнем да набираме и останалите служители. Трябва да започнем производство в края на годината с около 30 души.

Колко голям ще е завършеният завод?
-Ще е на площ от 5000 кв.м. При пълен капацитет ще имаме около 600 служители. В дългосрочен план си запазваме възможността да разширим производството. Имаме опция чрез налична земя да увеличим площта с още 10 000 кв.м.

Извън мениджмънта останалите ви служители ще преминават ли някакво допълнително обучение?

- Разбира се. Едно от нещата, които научихме при навлизането си в други държави, е да се съсредоточим върху професионалното обучение. Мениджърският екип ще премине мултинационален тренинг, след което надолу по веригата служителите също ще бъдат обучавани.

Ще кандидатствате ли за инвеститор клас А?
- Да, смятаме да кандидатстваме.

Очаквате ли някакви облекчения от държавата?
- Не, не правим инвестицията с подобни очаквания. Ако нещо ни бъде предложено, ще сме доволни. Но не сме взимали решението си на базата на подобни очаквания.

Интервюто взе Константин Николов

 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1317 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1382 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сделките на 2013

Българският корпоративен сектор продължи да се сбогува с чужди инвеститори, които се заместват от местни

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10