Air France-KLM поставя условия, за да инвестира отново в Alitalia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France-KLM поставя условия, за да инвестира отново в Alitalia

Alitalia беше приватизирана през 2008 г., като в продължение на повече от десетилетие работи на загуба

Air France-KLM поставя условия, за да инвестира отново в Alitalia

От френско-холандската група са готови да подновят финансирането, ако италианският превозвач преструктурира дълга си

2415 прочитания

Alitalia беше приватизирана през 2008 г., като в продължение на повече от десетилетие работи на загуба

© Reuters


Френско-холандският авиоконсорциум Air France-KLM ще разгледа възможността отново да инвестира в закъсалия италиански превозвач Alitalia, ако бъдат изпълнени условията за преструктуриране на дейността на компанията. Това съобщи главният изпълнителен директор на Air France-KLM Александър де Жуниак, цитиран от Reuters.

Alitalia беше приватизирана през 2008 г., като в продължение на повече от десетилетие работи на загуба. През последните няколко месеца италианската компания и Air France-KLM водят тежки преговори относно запазването на стратегическото и финансовото си партньорство, припомня агенцията. От друга страна, Alitalia води и проучвателни преговори относно евентуална инвестиция от страна на базирания в Абу Даби превозвач Etihad Airways, който според източници на Reuters е готов да придобие до 40% от акциите на италианската авиокомпания.

Преструктуриране

Традиционният фокус на Alitalia върху вътрешните и регионалните полети направи дружеството много по-уязвимо към конкуренцията на нискотарифните авиопревозвачи и на високоскоростните влакове. Ето защо компанията се нуждае от средства, които да инвестира в по-доходосните полети на по-дълги разстояния.

От Air France-KLM, които държат около 7% от капитала й, обаче настояват Alitalia да преструктурира задълженията си (на стойност над 800 млн. евро), да предприеме по-агресивна програма за свиване на разходите си и да се съгласи да премине под пълния контрол на френско-холандската група.

"До момента тези три условия не са изпълнени, но те все още са на дневен ред", коментира Жуниак в четвъртък. През декември оглавяваният от него консорциум отписа като загуба стойността на 25-процентния си дял в Alitalia и спря аварийното си финансиране за компанията. Той намаля до 7%, тъй като групата не участва в увеличението на капитала през миналата година.

Спасителна намеса

По думите на мениджъра Air France-KLM няма да участва в преговорите с Etihad. Жуниак посочва още, че е уверен, че Etihad няма да предприеме действия, които биха застрашили партньорствата на френско-холандската група с Alitalia, особено в сферата на поддръжката и товарните превози. "Партньорството ни с Alitalia е много важно", казва той.

Евентуална инвестиция от страна на Etihad би била приветствана от италианската авиокомпания, смята и главният изпълнителен директор на конкурентния германски превозвач Lufthansa, цитиран от Reuters. "Alitalia се нуждае от пари и няма кой друг да й ги даде", коментира Кристоф Франц по време на провеждащия се в швейцарския град Давос годишен Световен икономически форум.

От самия консорциум Air France-KLM, който също преминава през процес на преструктуриране на дейността си, посочват, че тригодишният план за съкращаване на разходите вече започва да дава резултати. Френско-холандската група търси начини за привличане на по-платежоспособни клиенти и за засилване на присъствието си на развиващите се пазари, припомня агенциятa.

"Компанията се справя по-добре. Все още има много работа за вършене, очевидно още не сме вън от опасност, но ситуацията започва да се прояснява", казва Жуниак.

Френско-холандският авиоконсорциум Air France-KLM ще разгледа възможността отново да инвестира в закъсалия италиански превозвач Alitalia, ако бъдат изпълнени условията за преструктуриране на дейността на компанията. Това съобщи главният изпълнителен директор на Air France-KLM Александър де Жуниак, цитиран от Reuters.

Alitalia беше приватизирана през 2008 г., като в продължение на повече от десетилетие работи на загуба. През последните няколко месеца италианската компания и Air France-KLM водят тежки преговори относно запазването на стратегическото и финансовото си партньорство, припомня агенцията. От друга страна, Alitalia води и проучвателни преговори относно евентуална инвестиция от страна на базирания в Абу Даби превозвач Etihad Airways, който според източници на Reuters е готов да придобие до 40% от акциите на италианската авиокомпания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK