Собственикът на "Пикадили" с 5.1% ръст на приходите в Югоизточна Европа

В България белгийската търговска верига Delhaize увеличи броя на магазините си

   ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
   ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Общите приходи на белгийската верига за храни Delhaize от операциите й в Югоизточна Европа нарастват с 5.1% през 2013 г. спрямо предходната година и достигат 3.1 млрд. евро, съобщиха официално от групата. Само за четвъртото тримесечие приходите от дейността на компанията в региона са се увеличили с 4.5% до 852 млн. евро. В региона Delhaize оперира в Гърция, Сърбия, Румъния, България, Босна и Херцеговина. От 2011 г. белгийската група е собственик на веригата магазини "Пикадили" в България. От българския офис засега не предоставят информация за годишните финансови резултати на компанията. Очаква се тази година веригата да открие супермаркет "Пикадили" в "Ринг мол" в София. "Ще продължим да се придържаме към стратегията си за развитие предимно в София и Варна", съобщиха от дружеството.

По-добро представяне в Гърция и Румъния

Положителните резултати на Delhaize в региона се дължат главно на ръста на продажбите в Гърция и на откриването на нови магазини в Румъния. Експанзията компенсира загубите от слабите резултати в

Сърбия, където компанията отчита 0.6% спад на продажбите в сравнение с аналогичен брой магазини

от веригата в други държави.

Delhaize Group оперира в 10 държави на три континента и е листвана на Euronext в Брюксел и на Нюйоркската фондова борса. През четвъртото тримесечие на 2013 г. групата приключи с продажбата на бизнеса си в Черна гора и продаде 25 магазина на дистрибутора Expo.

Миналата година дружеството добави към мрежата си в Румъния 103 нови магазина и вече управлява 296 търговски обекта там. В Сърбия Delhaize откри 18 нови магазина през 2013 г. и достигна 381 места за продажба. По същото време групата затвори два магазина в Босна и Херцеговина, където обектите на дружеството са 39.

54 магазина в България

През миналата година "Пикадили" отвори три нови супермаркета в София и 11 магазина за всекидневно пазаруване с марката "Пикадили Daily" (седем в София и четири във Варна). А шест от вече съществуващите "Пикадили Daily" бяха реконструирани и разширени. През лятото компанията закупи три магазина в София, които дотогава бяха част от веригата за търговия с хранителни стоки "Нова маркет", свързана с "ВМ финанс груп". От 2010 г. това е трета поредна сделка, в която Delhaize разширява бизнеса си в България чрез покупка на конкуренти.

Обектите на веригата в страната са 54, разположени в осем града – София, Варна, Бургас, Велико Търново, Ловеч, Видин, Пловдив, Габрово. От тях 32 са супермаркети "Пикадили" и 22 - обекти за ежедневно пазаруване с марката "Пикадили Daily".

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще