С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 яну 2014, 18:34, 1733 прочитания

Пропадна продажбата на хърватските товарни железници

Румънската GFR се е опитала да промени условията по сделката, твърди правителството в Загреб

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбата на хърватския държавен товарен жп превозвач HZ Cargo на румънската Grup Feroviar Roman (GDP) се е провалила, съобщиха властите в Загреб в края на миналата седмица. В своя изявление хърватското транспортно министерство изтъква като аргумент значителната промяна на някои условия от страна на GDP спрямо предложенията, с които е спечелила търга през миналата година. От министерството заявяват, че при тези обстоятелства процедурата по приватизация не може да продължи, съобщи SeeNews. GFR оперира и в България чрез дружеството си "Българска железопътна компания" и беше един от кандидатите за приватизация на БДЖ "Товарни превози".

Провалена сделка

През лятото на миналата година румънската компания се споразумя да придобие 75% от държавния превозвач. Общата стойност на сделката бе около 1 млрд. хърватски куни (177 млн. долара), в това число поемане на дългове за 600 млн. и ангажимент за инвестиции за други 220 млн. куни. GDP е част от основаната през 1999 г. Grampet Group, която е най-голямата частна железопътна компания в Югоизточна Европа.


Според изявлението на хърватското транспортно министерство по време на преговорите GFR не е успяла да докаже, че е способна да осигури финансиране, което да замени държавно гарантираните заеми за HZ Cargo. "Договорът за продажба, предложен от избрания купувач, дори не се доближава до условията на конкурса или условията на обвързващата оферта и като такъв е неприемлив", се казва в изявлението, цитирано от SeeNews. GFR се е опитала да наложи и други неприемливи за хърватската страна условия, включително забрана за навлизане на други оператори на пазара, поемане на разходите за съкращаване на персонала от държавата и втори дю дилиджънс.

Рецидив

Това е втора провалена приватизационна сделка за GDP. Подобно на случая в Хърватия компанията беше избрана за купувач и на румънския товарен превозвач CFR Marfa като единствен кандидат, отговарящ на условията. През октомври румънските власти обаче обявиха, че ще открият нова приватизационна процедура, тъй като GDP не е превел в срок 170-те млн. евро за придобиване на 51% в дружеството. GDP беше основен кандидат във втория търг за приватизацията на БДЖ "Товарни превози", която обаче беше отменена от сегашното правителство. Румънската компания е кандидат и за приватизацията на гръцкия превозвач Trainose.
 
Хърватия, която е най-новият член на Европейския съюз, се опитва да понижи бюджетния си дефицит от сегашните му нива от около 5.5% от БВП. Европейската комисия даде на Загреб срок до края на 2016 г. да го сведе до под 3%. Страната, която преживява вече пета година на рецесия, се стреми да намали и външния си дълг, който достига 60% от БВП.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 941 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 837 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3204 прочитания

17 яну 2020, 2713 прочитания

17 яну 2020, 1972 прочитания

17 яну 2020, 1910 прочитания

17 яну 2020, 1862 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Liberty Global придоби най-големия холандски кабелен оператор Ziggo

Американската компания ще държи двата най-големи тв доставчика в страната

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10