И софийският Princess вече е Ramada Hotel

Четиризвездният хотел работи под американския бранд от началото на месеца

Знамената на входа, а скоро и надписите на софийския Princess ще са под марката Ramada
Знамената на входа, а скоро и надписите на софийския Princess ще са под марката Ramada    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Знамената на входа, а скоро и надписите на софийския Princess ще са под марката Ramada
Знамената на входа, а скоро и надписите на софийския Princess ще са под марката Ramada    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

След като пловдивският Trimonzium Princess започна работа под световната марка Ramada, подобна стъпка направи и софийският хотел от групата на турския бизнесмен Суди Озкан. От началото на годината бившият Princess - София, също оперира под бранда Ramada Hotel, част от американската Wyndham Hotels. Промяната е отскоро и на сградата все още стоят надписите Princess. От управата на хотела обаче поясниха, че до пролетта те ще бъдат заменени с червено-бялото лого на новата верига.

Вече и в София

И пловдивският, и софийският хотел остават собственост на дружеството "София Принцес хотел" с основен акционер Суди Озкан. Управлението им обаче вече ще става с договори за франчайз и по стандартите на марката Ramada Hotel. Американският бранд оперира на 800 локации в над 50 страни по света. Включва основно 4-звездни градски хотели, какъвто беше и до момента софийският, но има и луксозни обекти под марката Ramada Plaza.

Влизането му в хотелите от групата на Princess в България става повече от година, след като собственикът им Суди Озкан прекрати 10-годишния договор за управление с турската верига Dedeman. Той беше подписан през 2008 г., но през пролетта на 2012 г. се стигна до предсрочното му разтрогване. Тогава от двете компании не коментираха причините, но според различни източници в основата са неизпълнени ангажименти за подобряване на услугите.

Сега договорът с Wyndham също е съпътстван от ангажимент за обновяване на определен брой стаи в софийския Princess, който е в ход, посочи управителят на дивизия "Хотелски стаи" в "София Принцес хотел" Мариана Иванова. Тя допълни, че поетапно реновиране на хотелската база тече от няколко години. Вече е приключило обновяването на цял етаж, който като качество не отстъпва на по-нови бази в четеризвездната категория, като откритият преди година Novotel. Сред останалите хотели, които от софийския Ramada Hotel разглеждат като свои преки конкуренти, са четиризвездният "Метрополитън" на разклона към летището и "Кемпински хотел Зографски", макар и да попада в петзвездната категория.

В нова верига

От управата на софийския Princess не коментираха причините за решението да се присъединят към Wyndham Hotels. Хотелът е сред най-добре работещите на софийския пазар, като разчита основно на конгресен и събитиен туризъм. Миналото лято той беше основната база за настаняване на гости и участници за провелата се в София олимпиада на глухите, а голямата му конферентна част позволява организация на по-мащабни събития. Основните посетители са организирани групи от Турция, Гърция, Япония. Казиното в хотела, което е под управление на Princess Group, привлича и много посетители от Израел.

В търговския регистър не са публикувани финансовите отчети на "София Принцес груп" за последните две години. Според данните, подавани към общинското предприятие "Туристическо обслужване", миналата година хотелът е реализирал месечно между 11 хил. и 17 хил. нощувки. Като цени на нощувките е сред добрите в категорията си – в резервационните системи цената на стандартна двойна стая започва от 49 до 56 евро на вечер за луксозна стая.

Според Мариана Иванова минаването на хотела под световен бранд като Ramada ще донесе престиж както за него, така и за София като дестинация. Софийският Princess вече е включен в резервационната система на американската верига, както и в програмите за лоялни клиенти.

Със своите 601 стаи Princess – София, става най-големият хотел в европейското портфолио на Ramada. Веригата е по-силно представена в Германия, Великобритания, Турция и Румъния. На Балканите оперира слабо – с по един хотел в Македония, Черна гора и Словения. От своя страна собственикът на бранда - Wyndham Hotels, e водеща група в световен мащаб за управление на хотели и ваканционни имоти. Към края на 2013 г. тя управлява над 7440 обекта - най-големият брой според класацията на MKG Hospitality. Като брой стаи - над 627 хил., обаче отстъпва на вериги като International Hotels Group, Hilton Hotels и Marriott International. В групата на Wyndham влизат 15 марки, сред които най-известните са Ramada, Days Inn, Planet Hollywood, Wyndham Grand, Wyndham Garden Hotels и др. Групата присъства в 66 държави, като най-голямата част от бизнеса й е в САЩ и Канада.