Yahoo страда от ниските цени на онлайн рекрамата
28 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo страда от ниските цени на онлайн рекрамата

Изпълнителният директор Мариса Майер се опитва да рестартира Yahoo, като предприе серия от придобивания на стартиращи компании, подобри продуктовото си портфолио и осъществи мащабна маркетинг кампания

Yahoo страда от ниските цени на онлайн рекрамата

Компанията отчете 6% спад на приходите и заради забавянето на китайския сайт Alibaba

Юлиян Арнаудов
2278 прочитания

Изпълнителният директор Мариса Майер се опитва да рестартира Yahoo, като предприе серия от придобивания на стартиращи компании, подобри продуктовото си портфолио и осъществи мащабна маркетинг кампания

© ROBERT GALBRAITH


Американската ИТ компания Yahoo отчете спад на приходите през четвъртото тримесечие. Това се дължи основно на понижаването на цените за онлайн реклама на технологичния гигант и забавяне на растежа на китайския интернет магазин Alibaba, в който американският гигант разполага със значителен дял и източник на свеж паричен поток.

Постъпленията на компанията за периода са намелели с 6% до 1.266 млрд. долара, което доведе до поевтиняване на акциите й с 3.7% във вечерната търговия до 36.82 долара за брой. Печалбата на Yahoo

се е увеличила до 348.2 млн. долара спрямо 272.3 млн. година по-рано.

Хронични рекламни проблеми

Основният проблем за Yahoo остава намаляването на цените за онлайн реклама. Те се понижават четири поредни тримесечия и според анализатори това е сигнал за свиване на основния бизнес на компанията. "Обикновено през последното тримесечие на годината се формират по-добри цени за реклама", коментира Колин Гилис, анализатор в BGC Partners, цитиран от Reuters. "Основният бизнес на Yahoo се свива."

Технологичният гигант си постави за цел да подобри бизнес модела си, който през последните години не успява да върне към стабилен растеж. Изпълнителният директор Мариса Майер се опитва да рестартира Yahoo, като предприе серия от придобивания на стартиращи компании, подобри продуктовото си портфолио и осъществи мащабна маркетинг кампания, в която бяха наети различни известни личности. Проблемите със свиващите се приходи от реклами идват в момент, когато конкуренти на компанията като Google, Facebook и Twitter, които разчитат на сходен бизнес модел, отчитат стабилни финансови резултати. Действията на Майер през последната година и половина за момента се посрещат положително от инвеститорите. Акциите на Yahoo поскъпнаха близо двойно, откакто тя пое поста изпълнителен директор през юли 2012 г. Някои анализатори обаче отдават това на агресивното обратно изкупуване, което предприе компанията, и очакваното излизане на борсата на Alibaba, в която американският гигант държи 24% от акциите. През миналата година Yahoo изкупи обратно акции на стойност 3.3 млрд. долара.

"Сезам, затвори се!"

Във финансовите резултати е включено и представянето на китайската интернет компания през третото тримесечие. Те показват забавяне на ръста на приходите, които през периода юли - септември са се увеличили на годишна основа с 51% до 1.776 млрд. долара спрямо 61% ръст през второто и 71% през първото тримесечие на 2013 г.

"Alibaba беше голямо разочарование", коментира Самит Синха, анализатор в B Riley, цитиран от Reuters. Той допълни, че охлаждането на ръста на китайската компания поражда въпроси дали тя не започва да губи конкурентното си предимство, или има друг фактор, който се изпуска.

В конферентната връзка при представянето на финансовите резултати Мариса Майер и финансовият директор на Yahoo Кен Голдман обявиха, че приходите на технологичния гигант ще се върнат към растеж през 2014 г. Това ще се дължи на инвестициите, направени през изминалата година, целящи увеличаване на интернет трафика към сайтовете на групата. Yahoo обаче не предостави финансови прогнози за цялата година, а само очаквания за първото тримесечие. Според компанията нетните приходи, които не включват такси от трети сайтове, ще варират между 1.06 и 1.1 млрд. долара.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK