"Славянка" разширява пазарите си в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Славянка" разширява пазарите си в Европа

http://slaviankabg.com/

"Славянка" разширява пазарите си в Европа

Производителят на рибни консерви възвръща част от загубените си позиции

13961 прочитания

http://slaviankabg.com/

© http://slaviankabg.com/


Половината продукция отива за износ

Производителят на стерилизирани рибни консерви "Славянка" е възвърнал част от изгубените през годините пазари. До средата на 90-те бургаската компания е изнасяла продукция за Гърция, Испания, Холандия, Австрия, Великобритания, Италия, Белгия, Грузия, Украйна, Румъния, Македония и други европейски държави. Към част от тях днес отново отива голяма част от продукцията, съобщи за "Капитал Daily" изпълнителният директор на бургаското предприятие Петя Георгиева, която работи в него още от времето преди промените, когато продукцията се изнася основно към СИВ и Западна Европа, а производството на риба се дотира от държавата. Тогава компанията произвежда на месец толкова, колкото в момента за година.

Конкуренция и скъп пазар

Сега обаче ситуацията е различна - силно конкурентен пазар и скъпи продукти. Въпреки това дружеството успява да запази прозиводството си през 2013 г. на нивата от предходната година - 600 тона консерви. Предходните години ръстът е бил между 40 и 50%. Георгиева не пожела да каже какви са финансовите резултати за миналата година. Справка в Търговския регистър показва, че за 2012 г. дружеството има приходи от малко над 3.5 млн. лв. при 2.58 млн. лв. година по-рано. Печалбата също расте - от 12 хил. на 127 хил. лв.

В момента "Славянка" произвежда над 30 вида продукти, сред тях са и различни видове деликатесни консерви от рибни филета, миди, калмари, морски дарове, сьомга, сардини и др. "Клиентите ни от европейските държави често поръчват асортименти, които не са характерни за нашата страна. За Гърция например произвеждаме калифорнийски калмари в собствен сос, сардини, за Швеция – филе от скумрия в доматен сос. Продукцията ни за Румъния е почти сходна с тази, която предлагаме на българския пазар", казва Петя Георгиева.

Компанията получава разрешение да продава в европейските страни още преди България да влезе в ЕС. През годините падналите продажби тук се компенсират с нови пазари в Европа. През последните години предприятието поддържа сериозен износ за Гърция и Швеция. През 2013 г. успява да възвърне добрите си позиции и на сръбския пазар. "В чужбина успяваме да се наложим преди всичко с ниска цена на продукцията. Ако на рафта в Дания, Германия, Норвегия нашата консерва се появи на еднаква цена с техните продукти, те няма да предпочитат българските, дори да са равностойни като качество", показва дългогодишният опит.

През различните сезони на годината в "Славянка" са заети между 60 и 120 човека предимно нискоквалифициран персонал. "Минахме през етапа на закъснение на плащанията, имахме случаи, в които предпочитахме да не продаваме продукцията си, отколкото да рискуваме", казва Георгиева. През последните 3 години този проблем е овладян и "Славянка" вече няма некоректни партньори.

Днес всяка втора консерва на "Славянка" е предназначена за износ. Българският пазар неумолимо се свива с всяка изминала година. "Вероятно причина за това е както намалената покупателна способност на населението, така и липсата на традиции в консумацията на риба у нас", смятат производителите. За да се купува повече продукцията им и да бъде на достъпна цена, от "Славянка" коригират рецептите си за българския пазар, като намаляват разфасовките.

Зависими от вноса на суровина

Половината продукция отива за износ

Производителят на стерилизирани рибни консерви "Славянка" е възвърнал част от изгубените през годините пазари. До средата на 90-те бургаската компания е изнасяла продукция за Гърция, Испания, Холандия, Австрия, Великобритания, Италия, Белгия, Грузия, Украйна, Румъния, Македония и други европейски държави. Към част от тях днес отново отива голяма част от продукцията, съобщи за "Капитал Daily" изпълнителният директор на бургаското предприятие Петя Георгиева, която работи в него още от времето преди промените, когато продукцията се изнася основно към СИВ и Западна Европа, а производството на риба се дотира от държавата. Тогава компанията произвежда на месец толкова, колкото в момента за година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Дребната риба е чудесна с доматен сос.Това производство трябва да се запази.Успех на марката в завоюването на пазари.

  • 2
    dekobg avatar :-|
    dekobg

    Браво на Вас: САПАРД, международни пазари, различен внос, асортимент и мислите и за БГ пазара, развивате своя дистрибуция. Браво още веднъж! Малко БГ предприятия работят по всички флангове на бизнеса.

  • 3
    bobib avatar :-|
    Божидар Божков

    Хубаво е да се прочетат добри неща за българска фирма. Става ти мило, драго. Браво на Петя Георгиева!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.