С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 30 яну 2014, 18:47, 5109 прочитания

"Български пощи" с 15.7 млн. лв. загуба и ръст на колетите в чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двуцифрен ръст при колетните пратки в чужбина регистрират в дейността си през миналата година "Български пощи". Държавното дружество е увеличило приходите си от разнос до домовете на рекламни материали, извършван по договор с големи вериги като IKEA, Lidl и METRO. Това обаче е недостатъчно, за да се компенсира загубата на поръчки от големи институции като МВР, прокуратура и фонд "Земеделие", става ясно от отчета му. Проблем остава схемата, по която правителството одобрява и му изплаща със закъснение разходите за извършваните пощенски услуги от обществен интерес. Така годишната загуба на "Български пощи" се увеличава до 15.7 млн. лв., като остава да се надява на обещанието, че ще бъде компенсирана от държавата с 12.5 млн. лв.

Каталог в пощенската кутия

От публикуваните финансови данни се вижда, че оперативните приходи се свиват с 3.8 млн. лв., което се дължи основно на по-слабите постъпления от пощенски пратки за страната, по-малкото изпратени колети и намалелия абонамент за вестници и списания. За сметка на това с 20% се увеличават изпратените колетни пратки до 31.5 кг в чужбина, както и на куриерския трафик с услугата "Булпост" в страната. Дружеството е увеличило с 19% приходите си от пряка пощенска реклама, най-вече заради повечето каталози.


През миналата година пощите са сключили 40 нови договора за извършване на търговски дейности, като най-големите нови клиенти са "БНП Париба файненсинг" и IKEA. Пощенските станции продължават да работят и като каси, на които потребителите могат да заплатят битови сметки към електроразпределителните дружества и мобилните оператори. Пощите са били активни и в кандидатстването по обществени поръчки, става ясно от отчета, в който като най-големи успехи са отразени спечелените договори с НАП и Столичната община.

"Български пощи" отчита като загубени 29 поръчки на обща стойност 12.6 млн. лв. през миналата година. Така е пропусната възможността за договор с МВР на стойност 4.2 млн. лв., 3 години, договор със "Софийска вода" за 2.1 млн. лв., с БТК - за 1.8 млн. лв., с прокуратура за 800 хил. лв., с фонд "Земеделие" за 1.2 млн. лв. Частично изгубени като клиенти са Агенцията по вписванията и министерството на регионалното развитие.

 

Пощите като аутсорсинг центрове

Освен от разходите за извършване на обществени услуги и загубените поръчки за негативния резултат от дейността на дружеството допринася и неточното планиране на разходите за охрана, става ясно от отчета. В него се посочва, че стратегически важно за "Български пощи" е автоматизирането на технологични процеси, свързани с предоставянето на пощенски услуги - писма, колети, парични преводи, куриерски услуги. Освен това дружеството си е поставило за цел да изгради среда за предоставяне на аутсорсинг услуги на големите си контрагенти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 568 прочитания

"Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията "Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията

В следващите пет години продажбите на фирмена продукция все повече ще се дигитализират

20 сеп 2019, 935 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 10965 прочитания

20 сеп 2019, 5320 прочитания

20 сеп 2019, 2879 прочитания

20 сеп 2019, 2032 прочитания

20 сеп 2019, 1936 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
H&M удвоява продажбите си в България през 2013 г.

Резултатите на шведската верига за облекла не оправдаха очакванията на анализаторите, компанията е оптимист за тази година

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит