Facebook отчете рекордна година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook отчете рекордна година

Над 53% от рекламните приходи на Facebook идват през мобилни устройства като таблети и смартфони

Facebook отчете рекордна година

Резултатите на социалната мрежа скачат благодарение на мобилните реклами

3676 прочитания

Над 53% от рекламните приходи на Facebook идват през мобилни устройства като таблети и смартфони

© DADO RUVIC


Десет години след създаването си като сайт за контакти между студенти в "Харвард", Facebook отчете рекордни финансови резултати. Основаната от Марк Зукърбърг социална мрежа обяви, че приходите й за 2013 г. са достигнали 7.87 млрд. долара - 55% повече от предишната година. Печалбата е 1.5 млрд. долара.

Мобилен растеж

През последното тримесечие на годината приходите са достигнали 2.59 млрд. долара спрямо 1.59 млрд. за същия период на 2012 г. Над 53% от рекламните продажби на Facebook идват през мобилни устройства като таблети и смартфони. "Вече е неоспорим факт, че компанията ни е основно мобилна", заяви финансовият директор на Facebook Дейвд Ебърсман. Той уточни, че макар социалната мрежа да е продала с 8% по-малко реклами, средната им цена е скочила с 92% спрямо предишната година.

Анализаторите също смятат, че компанията е в цветущо здраве. "Трудно е да откриеш слаби места в данните от последното тримесечие. Търсенето на рекламните продукти на Facebook скочи с невероятни темпове", заяви пред New York Times Рон Джоуси, анализатор в JMP Securities. Компанията е привлякла 18.4% от разходите за мобилни реклами през 2013 г. спрямо 5.4% през 2012 г., обяви консултантската фирма eMarketer. Google все още е водеща в този сегмент с 53.2% от пазара. "Facebook знае повече за потребителите си от която и да било фирма досега", смята експертът от Forrester Research Нейт Елиът.

Само преди седмица изследване на Университета в Пристън стигна до извода, че социалната мрежа ще "умре като вирус" и ще загуби 80% от потребителите си до 2015 г. От Facebook обявиха изводите в проучването за лудост. След новината за финансовите резултати акциите на компанията скочиха с 18%. От средата на миналата година досега пазарната капитализация на Facebook е нараснал 90%. Групата излезе на борсата през май 2012 г. с най-голямото първично публично предлагане в историята.

Къде са младите

Социалната мрежа продължи да разширява потребителската си база, която достигна 1.23 млрд. души (които използват поне веднъж на месец мрежата). Въпреки това във Facebook се опасяват, че младите хора все по-малко посещават платформата и предпочитат Twitter или приложения за лични съобщения като Snapchat. Нейт Елиът от Forrester Research предупреди, че мълчанието на компанията по темата за потребителите тийнейджъри "не успокоява инвеститорите". Facebook се надява да привлече младите и чрез услугата за споделяне на снимки Instagram, която купи преди две години за 1 млрд. долара. Ебърсман обяви, че все повече хора използват приложението, без да дава конкретни данни. Според информация на сайта си Instagram има над 150 млн. потребители.

Десет години след създаването си като сайт за контакти между студенти в "Харвард", Facebook отчете рекордни финансови резултати. Основаната от Марк Зукърбърг социална мрежа обяви, че приходите й за 2013 г. са достигнали 7.87 млрд. долара - 55% повече от предишната година. Печалбата е 1.5 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Фацебоок, може и да е стигнал рекорд на приходите, ама това е и началото на края му.. До края на годината акциите ще тръгнат надолу и цена от <40 е напъл;но възможна..

  • 2
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    За мен бизнес модела им е нереален. На мен приятели ми казаха, че отстрани били рекламите които аз трябвало да забележа и които им правят доходите!?
    Аз дори не ги бях забелязал. И след като ги забелязах ги забравих веднага.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK