Etihad Airways ще спаси Alitalia от фалит
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Etihad Airways ще спаси Alitalia от фалит

Reuters

Etihad Airways ще спаси Alitalia от фалит

Арабският превозвач може да придобие 40% от затруднената италианска компания

2571 прочитания

Reuters

© Reuters


Etihad Airways обмисля инвестиция в затруднения италиански авиопревозвач Alitalia, като вече се извършва дю дилиджънс, съобщиха двете компании в края наминалата седмица. Това стана по време на посещение на италианския премиер Енрико Лета в Абу Даби, целящо осигуряване на инвестиции от богатата арабска страна. По думите на Лета Италия е готова на "гъвкавост" по отношение на евентуални промени в мениджмънта на Alitalia, свързани със сделката. "Доволен съм от обявяването на тази възможност, работихме много, за да постигнем такъв изход", заяви министър-председателят, но без да дава информация за обема на инвестицията. Според източници на Reuters, запознати с преговорите, Etihad може да придобие 40% от италианския превозвач за около 300 млн. долара.

Трупане на загуби

Alitalia осигурява достъп до четвъртия най-голям транспортен пазар в Европа и превозва 25 млн. пътници годишно, но нетния й дълг надминава 800 млн. евро и продължава да губи по 700 хил. евро на ден. Съдружието й с превозвача от Персийския залив ще осигури жизненоважен източник на ликвидност и ресурси за инвестиции в нова стратегия, насочена към далечните маршрути.

Коалиционното правителство на Лета се ангажира сериозно със спасяването на Alitalia от фалит, включително като организира извънреден план на стойност 500 млн. евро. Авиокомпанията дава работа на 14 хил. души и се счита за стратегически национален актив.

Според изпълнителния директор на компанията Габриел дел Торчио преговорите с Etihad са "важна стъпка към създаването на стабилна и конкурентна Alitalia". Основната организация на служителите Confindustria също приветства като положително развитие новината за сделката, която би осигурила "стратегически съюз със силна група, която има желание да инвестира и не оставя държавата ни настрана".

Капиталови инжекции

През декември Alitalia извърши успешно увеличение на капитала с 300 млн. евро, което според оценките на експертите ще я поддържа още около шест месеца. Основният акционер на компанията - Air France-KLM, обаче реши да не участва в извънредното набиране на капитал, което показа, че Alitalia ще трябва да търси партньорства в друга посока, за да подсигури бъдещето си.

За арабската компания делът в Alitalia ще представлява поредното усилие за разширяване на глобалното му присъствие чрез стратегически инвестиции в други превозвачи. Etihad вече притежава миноритарни дялове в редица авиокомпании, включително Air Berlin, Virgin Australia и Aer Lingus.

Alitalia планира преструктуриране на бизнеса си, като обещава на синдикатите да не предприема перманентно намаляване на персонала. Компанията обаче трябва да спести от разходи за труд около 128 млн. евро, което е еквивалентно на 1900 постоянни работни места. В края на миналата седмица Alitalia синдикатите се споразумяха вместо временни съкращения да бъдат приложени т.нар. солидарни договори, предвиждащи намаляване на работното време и заплащането.

Etihad Airways обмисля инвестиция в затруднения италиански авиопревозвач Alitalia, като вече се извършва дю дилиджънс, съобщиха двете компании в края наминалата седмица. Това стана по време на посещение на италианския премиер Енрико Лета в Абу Даби, целящо осигуряване на инвестиции от богатата арабска страна. По думите на Лета Италия е готова на "гъвкавост" по отношение на евентуални промени в мениджмънта на Alitalia, свързани със сделката. "Доволен съм от обявяването на тази възможност, работихме много, за да постигнем такъв изход", заяви министър-председателят, но без да дава информация за обема на инвестицията. Според източници на Reuters, запознати с преговорите, Etihad може да придобие 40% от италианския превозвач за около 300 млн. долара.

Трупане на загуби


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    jorosrabskia avatar :-|
    jorosrabskia

    " като вече се извършва дю дилиджънс"

    капитал, не можахте ли да използвате българският термин???

    Как 4и4о Петър от Горно Нанадолнище ще разбере смисъла ?

  • 2
    gimelim avatar :-P
    gimelim

    КлЮчът е в полетите от седма и девета въздушни свободи насочени към САЩ и затруднението на арабските превозвачи да получат повечи места за кацане на няколко важни американски, а и канадски, летища.
    А и е ответен отговор на стартирането на полети от Емирейтс от Милано до Кенеди в НЮ Йорк.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.