"Победа" е вложила 15 млн. лв. за 2 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Победа" е вложила 15 млн. лв. за 2 години

Автор: "Победа" АД

"Победа" е вложила 15 млн. лв. за 2 години

Сладкарската компания е успяла да запази пазарния си дял и да увеличи продажбите

17788 прочитания

Автор: "Победа" АД


30

млн. лв. са продажбите на компанията през миналата година

Бургаското предприятие за сладкарски изделия "Победа" е инвестирало над 15 млн. лв. за модернизация на производството си за последните 2 години. Това заяви за "Капитал Daily" Мина Асенова, маркетинг директор на компанията. Средствата са били основно за оборудване - нова комбинирана линия за бисквити, за вафли, силози за съхранение на брашното, системи за транспортиране на брашно и захар, опаковъчно оборудване, системи за подготовка на крем и друго съпътстващо оборудване.

"Всички инвестиции са за обновяване на продуктовото портфолио, развиване в нови направления и завоюване на нови пазари", заяви Мина Асенова. С новите производствени линии капацитетът на производство на "Победа" се увеличава с 30%, а приходите за миналата година са достигнали 30 млн. лв. по думите на Асенова (годишният отчет още не е публикуван, но за 2012 г. продажбите са били малко над 27 млн. лв.).  През последните години компанията е инвестирала и в пазарни проучвания, обучение на персонала, система за оценка на представянето, възнаграждения на служителите си и налагане на мърчандайзингови стандарти на компанията в търговската мрежа. За модернизация на производството бургаското предприятие реализира проект по програма "Конкурентоспособност" на стойност 10 млн. лв.

Нови машини, стари рецепти

"Майсторите тук работят със стари рецепти, на които не са изневерили във времето, дори когато има трудности на пазара – покачване на цените на продуктите, на опаковките и т.н.", казва Мина Асенова. "Победа" развива шест пазарни категории - бисквити, вафли, бонбони, миникексове, кроасани и солени крекери.

За износ отвиват 10% от продукцията на "Победа", за което са помогнали и новите инвестиции. Компанията разработва нови пазари - Западна Европа и Близкия изток. В страни като Грузия, Полша, Румъния, Чехия, Словакия, Гърция, Унгария, Либия, Кипър, Великобритания, Хърватия и Холандия продуктите им се приемат много добре, коментираха от компанията. Най-изнасяните продукти са миникексовете и кроасаните, а новото оборудване позволява да бъдат покрити и най-специфичните изисквания на клиентите в чужбина като разфасовки и вкусовите качества на продуктите. В годините на икономическа криза пазарният дял на компанията в различните категории остава сравнително стабилен. В компанията работят над 500 души, като съставът им се запазва постоянен през последните години. Очакванията през тази година са за ръст на оборот и печалба. "В нашия бранш кризата не намали търсенето на продуктите, но наложи промяна в цените им. Сред проблемите на родния сладкарски бранш остават вноса на евтини продукти и подбиването на цените на българските производители", коментира Асенова.

Проблеми с бюрокрацията

30

млн. лв. са продажбите на компанията през миналата година

Бургаското предприятие за сладкарски изделия "Победа" е инвестирало над 15 млн. лв. за модернизация на производството си за последните 2 години. Това заяви за "Капитал Daily" Мина Асенова, маркетинг директор на компанията. Средствата са били основно за оборудване - нова комбинирана линия за бисквити, за вафли, силози за съхранение на брашното, системи за транспортиране на брашно и захар, опаковъчно оборудване, системи за подготовка на крем и друго съпътстващо оборудване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    uap36309701 avatar :-|
    uap36309701

    УСПЕХ

  • 2
    balkantourist avatar :-|
    balkantourist

    Имат добри продукти. Успехи

  • 3
    pesheff avatar :-P
    Пешката

    хайде тия захари повечко за износ, а?

  • 4
    d.petkov avatar :-|
    d.petkov

    Като им е тегаво с бюрокрацията по евро-програмите да си ангажират консултанти, които да им облекчат кандидатстването и управлението на проектите. С мрънкане не става.

    Иначе, ми харесват продуктите им!

  • 5
    a.nice avatar :-|
    hope

    Браво, сега се насочете към продукти без транс мазнини.

  • 6
    ber23354513 avatar :-|
    VDD

    Предпочитам техните продукти и тези на "Престиж", пред вносните. И аз съм доста скептичен към използването на съмнителни растителни мазнини, но не можем да очакваме друго, когато масовия потребител иска срещу 1 лев да получи 250-300гр бисквити направени с транс мазнини(гледа количеството), а не 100гр истински такива, произведени с истинско масло или дори обикновено слънчогледово олио. И това не се отнася само за бисквити и кексчета, а за голяма част от българското производство.

  • 7
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj

    Победа имат добри продукти, но усещам, че също са тръгнали да развалят рецептите, за сметка на цената. Любимите ми бисквити с фъстъчен крем вече не са същите - слагат по-малко от крема! Предпочитам по-високата цена, отколкото по-кофти продукт!

  • 8
    marksman avatar :-|
    marksman

    Много яко."Победа"-Бургас.
    Сега ,като си купите десерт "Република" вижте къде е произведен?
    Поздрави от Бургас

  • 9
    marksman avatar :-|
    marksman

    До коментар [#7] от "starcounter":

    И как по точно ще предпочетеш високата цена?

  • 10
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj

    До коментар [#9] от "marksman":

    По-добре висока цена и качествен продукт,от колкото по средата с кофти продукт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK