"Експрес сервиз" ще изгражда ново депо за ремонт на локомотиви в Русе
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Експрес сервиз" ще изгражда ново депо за ремонт на локомотиви в Русе

Новото депо ще е в съседство с досега съществуващата база на "Експрес сервиз" (снимка архив)

"Експрес сервиз" ще изгражда ново депо за ремонт на локомотиви в Русе

В бъдещия цех ще бъдат открити нови 60 работни места

Росица Великова
17047 прочитания

Новото депо ще е в съседство с досега съществуващата база на "Експрес сервиз" (снимка архив)

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Русенската фирма е закупила ключовото оборудване от фалиралия "Локомотивно-ремонтен завод" в Русе

Русенската компания за производство и ремонт на локомотиви "Експрес сервиз" смята да изгражда нов цех за ремонт на локомотиви в Русе. В момента компанията е в процес на оформяне на документацията за предстоящото разширение на ремонтната си дейност, съобщи за "Капитал дейли" Цветелин Колев, мениджър на фирмата. Ръстът на поръчките за ремонт на локомотиви от частните превозвачи е причина компанията да предприеме тази стъпка, допълни той. С откриването на новия цех ще се създадат нови 60 работни места в компанията, която сега е работодател на 100 човека.

С помощ от частни превози

Новото депо ще е в съседство с досега съществуващата база на "Експрес сервиз". Инвестицията в начинанието до момента е в размер на около 800 хил. лева, вложени в закупуването на терена на бившето разтоварище за керосин на летище Русе. "По наша инициатива кметът на града поиска от Министерството на транспорта този имот да бъде прехвърлен на общината, тъй като той беше в капитала на неработещото летище Русе, обясни Колев. Така на практика компанията придоби от общината чрез търг имота, който е с площ 42 дка. Точният размер на окончателната инвестиция по изграждането и пускането в експлоатация на новата част от "Експрес сервиз" все още е трудно да бъде изчислена поради началния етап на работата по нея.

Мениджърът на дружеството коментира, че делът на частните жп превозвачи се увеличава, те са по-гъвкави, по-амбициозни и с оптимизиран персонал в сравнение с държавната БДЖ, поради което вече заемат половината от пазара на товарни превози. Увеличеният им дял налага частните компании да търсят и качествена услуга по ремонта на своите локомотиви, коментира Цветелин Колев. От 2010 г. "Експрес сервиз" има лиценз за железопътен превозвач.

Наследник на активи

Русенската фирма, която е единственият в момента производител на локомотиви у нас, е закупила ключовото оборудване от фалиралия "Локомотивно-ремонтен завод" в Русе. ЛВЗ беше част от БДЖ до 2001 г., а след приватизацията си смени няколко собственика и от 2007 г. беше в "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество", контролирано от Васил Божков. Преди около три години компанията спря да работи и заради неплатени задължения активите му бяха продадени на търг от съдебен изпълнител. "Експрес сервиз" купи част от тях.

Самият ЛВЗ има над 150-годишна история и е създаден, за да обслужва първата жп линия в България – тази между Русе и Варна. След придобиването на активите на завода "Експрес сервиз" може да предложи на своите клиенти всички услуги по ремонта на техниката. Междувременно компанията продължава сътрудничеството си с немската компания "Хегеншайт". За нея в Русе се разработват и произвеждат локомотиви, задвижвани от големи акумулаторни батерии и електромотори. Подобни електролокомотиви вече се експлоатират в Китай, Великобритания, Израел и Саудитска Арабия.

Русенската фирма е закупила ключовото оборудване от фалиралия "Локомотивно-ремонтен завод" в Русе

Русенската компания за производство и ремонт на локомотиви "Експрес сервиз" смята да изгражда нов цех за ремонт на локомотиви в Русе. В момента компанията е в процес на оформяне на документацията за предстоящото разширение на ремонтната си дейност, съобщи за "Капитал дейли" Цветелин Колев, мениджър на фирмата. Ръстът на поръчките за ремонт на локомотиви от частните превозвачи е причина компанията да предприеме тази стъпка, допълни той. С откриването на новия цех ще се създадат нови 60 работни места в компанията, която сега е работодател на 100 човека.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    "Мениджърът на дружеството коментира, че делът на частните жп превозвачи се увеличава, те са по-гъвкави, по-амбициозни.."

    >>> Kaкто се вика, дай Боже скоро същата новина и от частните пътически превози...

  • 2
    uap36309701 avatar :-|
    uap36309701

    браво успех на фирмата да носи пари и добро име за Русе и държавата като цяло

  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Е това е добра новина за Русе.... щото съвсем закъса от към икономика....
    Щетите от урбулешката пирватизация на Лостов и Деди ще има да ги оправяме още едно 25 години, биля!!!

  • 4
    skch avatar :-|
    skch

    До коментар [#3] от "boby1945":

    Щетите за Русенската икономика се изразяват в това, че на територията на КТМ в момента работят повече хора от преди, но с доста по-малко администрация, бавно, но сигурно се изместват заводите от географския център на града и се създават производства, някои от които с висока добавена стойност.

    Иначе "Експрес сервиз" са много симпатична компания, която има ясна визия какво иска да прави. УСПЕХ!

  • 5
    izabell avatar :-|
    izabell

    Браво.Усех на "Експрес сервиз" Русе и дано стъпят здраво на крака.

  • 6
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Новината е поредният знак, че в страната се развива конкурентно машиностроене. Добре би било обаче, ако бизнес изданието на България да ни я поднася с коректна фотография. Мотрисите на СИМЕНС не се поддържат в Русе :-)

  • 7
    uap36309701 avatar :-|
    uap36309701

    халето на снимката е в депо София до централна гара


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.