С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 6 фев 2014, 19:20, 7068 прочитания

Coca-Cola влиза в бизнеса с напитки в капсули

Компанията купува 10% от производителя на кафе Green Mountain за 1.25 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Това ще помогне на Coca-Cola да задържи потребителите си, които все повече се ориентират към алтернативи като айскафета и енергийни напитки
Най-големият производител на напитки в света Coca-Cola ще придобие 10% от американската компания Green Mountain Coffee Roasters, която произвежда кафе капсулите и кафе машините Keurig. Сделката е на стойност 1.25 млрд. долара, срещу които хранителният гигант ще получи близо 16.7 млн. новоемитирани акции на американската компания на стойност 74.98 долара всяка, пише Reuters.

Освен това двете дружества са постигнали споразумение за 10-годишно сътрудничество, в рамките на което Coca-Cola ще подкрепи пускането на пазара на нова машина на Green Mountain за домашно приготвяне на единични дози студени напитки – както газирани, така и негазирани, включително чай и сокове. Представянето й е предвидено за началото на фискалната 2015 г., която за компанията започва през октомври 2014 г., уточнява агенцията.


Специалист в капсулите

Произвежданите от Green Mountain кафе машини Keurig популяризираха употребата на капсули – малки опаковки, съдържащи всичко от кафе и чай до горещ шоколад на прах – за лесно, домашно приготвяне на единични дози горещи напитки, припомня Reuters. Дружеството е продало над 30 млн. от машините Keurig. Сътрудничеството с Coca-Cola пък ще направи Green Mountain ексклузивен партньор на гиганта за производството и продажбата на базирана на капсулната технология студени напитки в единични дози, носещи с бранда на Coca-Cola. Същевременно Green Mountain запазва възможността да сключва сделки и с други производители на студени напитки, уточнява пред агенцията главният изпълнителен директор на компанията Брайън Кели, който е и бивш служител на Coca-Cola.

"Keurig може да направи за студените напитки това, което вече е направено за горещото кафе и чай в дома", обяснява мениджърът, цитиран от Financial Times. "Вярваме, че има значителни възможности за премиумизиране и ускоряване на растежа в сегмента на студените напитки", допълва той.



От своя страна главният изпълнителен директор на Coca-Cola Мухтар Кент посочва, че сделката ще даде на компанията му достъп до нови бизнес възможности. Според сключеното споразумение хранителният гигант може да увеличи дела си в Green Mountain до 16% чрез закупуване на акции на компанията на свободния пазар в рамките на първите 36 месеца след сделката.

Пазар с потенциал

По оценки на Green Mountain всеки ден в 120-те милиона домакинства в САЩ се консумират по 14 различни напитки. Домакинствата, които имат машина Keurig, я използват за приготвянето на едва 1 до 1.5 напитки на ден. Сделката с Coca-Cola може да се окаже преломен момент за компанията, като й позволи да се превърне в значим играч на оценявания на 98 млрд. долара пазар на безалкохолни напитки на дребно, отбелязва анализаторът от Euromonitor International Джонас Фелисиано, цитиран от FT.

Сътрудничеството ще помогне и на самата Coca-Cola да задържи потребителите си, които във все по-голяма степен се ориентират към алтернативи като айскафета и енергийни напитки, отбелязва Bloomberg. "Става въпрос за ръст на продажбите, който те не биха могли да постигнат без тази платформа", коментира пред агенцията Марк Ридик, анализатор от базираната в Ню Йорк Williams Capital Group.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година

Най-силни са очакванията в минната индустрия, лидерът по региони отново е Варна

10 дек 2019, 598 прочитания

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 2 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1853 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Orange center вече продава в Amazon

Целта е да се предлага каталог от 20 000 - 30 000 продукта - български книги, музика и филми

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10