С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 9 фев 2014, 17:18, 2619 прочитания

Vodafone е направила оферта за испанската ONO

Британската група засилва позициите си сред кабелните оператори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската телеком група Vodafone е направила официална оферта за придобиване на най-големия испански кабелен оператор ONO, съобщава Reuters. Според изданието предложението ще бъде обсъдено от борда на компанията на предстоящото на 11 февруари редовно заседание. Компаниите не са потвърдили официално информацията. Инвестиционните фондове, собственици на ONO, планираха да проведат първично публично предлагане (IPO) на компанията през тази година. През последните седмици обаче се появи информация, че са започнати преговори с Vodafone и Liberty Global за придобиване.  

Силна конкуренция


През 2012 г. компанията е постигнала оперативна печалба от 752 млн. евро. При средно съотношение печалба - цена на акциите при подобни компании от 9.4 пазарната й стойност е около 7.1 млрд. евро. Според експерти от банковия сектор стойността на сделката обаче може да достигне 12 пъти оперативната печалба заради засилената конкуренция между потенциалните купувачи.

На фона на засилващата се консолидация в сектора Vodafone и Liberty Global активно се конкурират за всяка добра възможност за придобиване. Двете компании са инвестирали над 45 млрд. долара за придобивания в Европа от 2011 г. насам. През миналата година Vodafone направи най-голямата сделка в сектора, като придоби германския кабелен оператор Kabel Deutschland за 7.7 млрд. долара.

Vodafone, която е вторият най-голям мобилен оператор в света, отчете по-добри от очакваното резултати за предишното тримесечие благодарение на увеличаващата се клиентска база извън Европа. Приходите от мобилни услуги все пак са спаднали с 4.8% до 9.8 млрд. паунда за последните три месеца на миналата година. Общите приходи на Vodafone за тримесечието са намалели с 4.3% до 11 млрд. паунда основно заради затруднените условия за бизнеса на европейските пазари.



Забавяне в Европа

Компанията разчита на растежа си в Азия и Африка, за да компенсира щетите от забавянето и изострената конкуренция в Европа. Надежди за това дават данните от Индия, която е най-големият й пазар като брой клиенти. Там Vodafone отчита повече от двоен ръст при използването на интернет, което е спомогнало за повишаване на приходите в страната с 13%.

В Европа приходите от мобилни услуги са спаднали с 9.6%, което компанията отдава на ценовата конкуренция. В най-големия регионален пазар Германия понижението е със 7.9%, във Великобритания приходите са намалели с 5.1%. Най-зле представящите се пазари са Италия и Испания, където има свиване съответно 17 и 14%. Vodafone обаче отчита засилен интерес към своята 4G мрежа, която започна да оперира във Великобритания през миналата година и вече има над 2 млн. абонати. Тежката конкурента среда при мобилните услуги е и причина телекомите да се ориентират към придобиване на кабелни мрежи, които позволяват разширяване на предлаганите услуги.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1149 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 938 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Няма трайна тенденция към възстановяване на бирения пазар

Интервю с Николай Младенов, изпълнителен директор на "Загорка" АД

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10